Jak teorię przekuto w praktykę, czyli słuchacze PR-u u Tischnera dla Idea Fix
  • 0
  • 1
9.09.2014 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Jak teorię przekuto w praktykę, czyli słuchacze PR-u u Tischnera dla Idea Fix

Słuchacze 11. edycji studiów podyplomowych o kierunku Nowy Public Relations w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie przygotowali kompleksową kampanię PR dla Idea Fix – miejsca, w którym wielowymiarowo spotyka się polski kreatywny biznes.
(Informacja promocyjna)

Program studiów Nowy PR kładzie szczególny nacisk na zdobywanie konkretnej i narzędziowej wiedzy – rozbudowany blok warsztatowy i treningowy stanowi ponad 50 proc. wszystkich zajęć. Co roku słuchacze tego kierunku, pracując w ramach wirtualnych agencji PR, przygotowują na podstawie briefu strategię działań public relations dla realnego klienta.

W roku akademickim 2013/2014 słuchacze przygotowali kampanię dla Idea Fix – krakowskiego sklepu z ubraniami, kosmetykami, akcesoriami, sztuką użytkową czy muzyką polskich niezależnych twórców oraz marek. Sklep jest jednocześnie miejscem wydarzeń edukacyjnych, biznesowych, artystycznych i rozrywkowych.

– Pracując dla Idea Fix, studenci przeszli przez cały proces tworzenia i przygotowania działań PR dla klienta – od narzędzi analitycznych, poprzez opracowanie optymalnego modelu działania zapewniającego efektywne dotarcie z przekazem do grupy docelowej, budżetowanie i harmonogramowanie całego projektu, wybór sposobów pomiaru i optymalizacji rekomendowanych rozwiązań, na prezentacji przed klientem skończywszy – mówi Łukasz Majewski, opiekun merytoryczny kierunku. – Ten warsztatowy aspekt naszego programu pozwala słuchaczom przekuć wiedzę zdobywaną podczas studiów w praktyczne umiejętności zawodowe poszukiwane na rynku pracy – dodaje.

– Kreowanie strategii komunikacji dla Idea Fix było rewelacyjnym doświadczeniem i ogromną lekcją. Mogliśmy pracować dla prawdziwej firmy i mieliśmy poczucie, że nasze działania zostaną wdrożone. Roczna praca w zespole osób z różnych branż poszerzyła nasze perspektywy i pozytywnie wpłynęła na efekt końcowy. Bardzo się cieszę, że mogłam uczestniczyć w tak rozwijającym projekcie. Podczas studiów zdobyłam nie tylko cenne doświadczenie, ale również poznałam fantastycznych ludzi
– mówi Klaudia Dzwonek, słuchaczka 11. edycji kierunku Nowy PR.

Kluczowymi celami działań PR ujętymi w briefie, nad którym pracowali studenci, były: zwiększanie świadomości marki Idea Fix, szerzenie hasła „Only Polish designers” oraz przekonanie konsumentów do wspierania polskich marek. Zakończeniem kilkumiesięcznych prac wirtualnej agencji Public Revolution była prezentacja autorskiej propozycji działań PR przed przedstawicielem firmy.

– Jestem pod ogromnym wrażeniem jakości pomysłów przygotowanych przez grupę kierunku Nowy PR. Choć nie tylko zaprezentowane działania komunikacyjne i oryginalne koncepcje zasługują na uznanie. Słuchacze przedstawili także mocno przemyślaną i podpartą własnymi badaniami i analizami strategię komunikacji
– mówi Anna Maria Kwiatek, właścicielka firmy Idea Fix. – Obiektywne spojrzenie oczyma zewnętrznych ekspertów na zakres działalności i dotychczasową komunikację Idea Fix to podstawa do dalszej pracy i rozwoju. Z chęcią część kreatywnych rozwiązań wdrożę w życie – dodaje.

Więcej o kierunku Nowy PR

Program dwusemestralnych studiów, który obejmuje ponad 180 godzin zajęć dydaktycznych (warsztatów i wykładów), składa się z pięciu bloków tematycznych:

  • Wprowadzenie do świata PR
  • PR od kuchni
  • PR w praktyce
  • Dziedziny PR
  • PR w erze social i mobile media

Uzupełnieniem wykładów są ćwiczenia i warsztaty pozwalające na szybką weryfikację wiedzy teoretycznej z praktycznym jej zastosowaniem. Krajowi i międzynarodowi eksperci PR o sprawdzonym i cenionym doświadczeniu zawodowym i szkoleniowym prowadzą zajęcia z wykorzystaniem praktycznych i aktywizujących metod nauczania, takich jak studia przypadków, ćwiczenia indywidualne i grupowe, gry symulacyjne, dyskusje, przygotowywanie i przedstawianie prezentacji na zadane tematy czy wykłady interaktywne. Zajęcia wspierane są licznymi materiałami audio-video.

Rekrutacja na studia podyplomowe Nowy PR trwa do 26 września 2014 r. Szczegóły na www.wse.krakow.pl.
(Informacja promocyjna)

8 września 2014