Zachowania i wpływy – o co toczy się walka w digitalu?

Wyzwanie stanowi obecnie próba zdefiniowania i określenia, jakie kompetencje powinien mieć specjalista marketingu, żeby realnie wpływać na firmę. Czy potrzebne mu są nadal kompetencje kreatywne? Czy za chwilę będzie to raczej analityk?

O transformacji cyfrowej, nowych kompetencjach e-marketera oraz wyzwaniach płynących z IoT rozmawiamy z dr. hab. Grzegorzem Mazurkiem

Grzegorz Mazurek

Doktor habilitowany, profesor Akademii Leona Koźmińskiego. Wykładowca oraz konsultant specjalizujący się w tematyce transformacji cyfrowej marketingu i organizacji. Jest również dyrektorem Centrum Badań Transformacji Cyfrowej – Cyberman. Od 2017 r. jest członkiem Rady ds. Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji. Autor trzech książek – „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, „Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu” i „Promocja w Internecie”, redaktorem oraz współautorem wydanego w maju 2018 r. podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka”. Realizował projekty m.in. dla takich marek jak: Senat RP, Nokia, Nikon, Polpharma, Egmont, PZU, Michelin, IKEA, Mars Corp., Vivus.

Zachowania i wpływy – o co toczy się walka w digitalu?
Jacek SzlakJacek Szlak

Pisze pan we wstępie do niedawno wydanej książki „E-marketing”, że tytułowa dziedzina „jest być może dopiero na początku swego rozwoju”. Jak miałaby wyglądać dojrzała forma marketingu internetowego?

Grzegorz MazurekGrzegorz Mazurek

To dziedzina, która cały czas gwałtownie się rozwija. Co wydawało nam się piętnaście lat temu skończone i pewne, z perspektywy czasu okazuje się dopiero początkiem rozwoju danego narzędzia. Prosty przykład: piętnaście lat temu główną ideą było dobre przygotowanie stron internetowych, e-mail marketingu i reklamy internetowej. Teraz oprócz tego pojawiają się zupełnie nowe dziedziny. Stanowią nowe otwarcie w e-marketingu. Należą do nich np. sztuczna inteligencja czy automatyzacja marketingu.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się