Wolelibyśmy, żeby ta kampania nie była potrzebna. Młodzi twórcy mówią o swoim dziele prezentowanym w Cannes

Ten projekt przygotowała czwórka francuskich studentów. Na jego widok specjaliści z Amnesty International ponoć oniemieli. Zwycięzcy konkursu organizacji EACA dziś chwalą się swoją kampanią „W imię uchodźców” podczas Cannes Lions 2018. Czym wyróżniła się ich praca?

Z Raphaëlem Mochi, reprezentantem zwycięskiej drużyny Link z Ecole Supérieure de Publicité, rozmawia Adriana Krawiec

Link (Ecole Supérieure de Publicité)

Sabrina Neveu, Fanny Marello, Ksenia Skorik i Raphaël Mochi, czyli drużyna, która zwyciężyła w najnowszym Ad Venture Student Competition. Konkurs jest organizowany przez The European Association of Communications Agencies (EACA) oraz Edcom – European Institute for Commercial Communications. W każdej edycji od października do marca drużyny złożone ze studentów europejskich uczelni pracują nad briefem otrzymanym od rzeczywistego klienta. W tym roku była nim Amnesty International. Nabór do kolejnej edycji rozpocznie się w sierpniu 2018 r.

Wolelibyśmy, żeby ta kampania nie była potrzebna. Młodzi twórcy mówią o swoim dziele prezentowanym w Cannes

Droga do Cannes nie jest prosta. Siedząc w wygodnych fotelach w Pałacu Festiwalowym przy Boulevard de la Croisette, podziwiamy piękno obrazów, precyzję kadru, mistrzostwo storytellingu. Za tym wszystkim kryją się jednak pot, łzy i wyczerpujące pertraktacje z klientem, który płaci, więc wymaga.

Do Cannes jadą najlepsi z najlepszych. Wśród nich jest czwórka studentów z prestiżowej szkoły reklamy z Paryża. W swojej kampanii Sabrina Neveu, Fanny Marello, Ksenia Skorik i Raphaël Mochi wymieniają imiona uchodźców z całego świata.

Jak udało się tego dokonać? Pytam o to Raphaëla Mochi, który w projekcie odpowiada za strategię mediową.

Adriana KrawiecAdriana Krawiec

Pokonaliście ponad 90 drużyn z 13 krajów, odpowiadając na brief Amnesty International. Jak on brzmiał?

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się