Troska o seniorów w strategiach ESG - Marketing przy Kawie

Waga długoterminowych partnerstw – troska o seniorów w strategiach ESG

Dane Eurostatu wskazują, że Europa to region coraz starszych ludzi, a Polska wyprzedza w tej statystyce niemal całą Unię Europejską. Co biznes może zrobić, by wesprzeć dobrostan osób starszych i jak wpleść troskę o seniorów w strategię ESG?

Z przedstawicielkami Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich, Joanną Mielczarek i Bernadettą Kędrą, rozmawia o tym Karolina Kulig (LuckyYou).

Joanna Mielczarek

dyrektor Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich. Ekspertka w dziedzinie organizacji wsparcia dla osamotnionych osób starszych, wolontariatu długoterminowego, relacji CSR. Od 2004 r. związana z trzecim sektorem. Aktywnie działa na rzecz poprawy jakości życia osób starszych, współpracując m.in. z samorządami i włodarzami miast oraz członkami Komisji Ekspertów ds. Osób Starszych przy Rzeczniku Praw Obywatelskich.

Bernadetta Kędra

specjalistka ds. fundraisingu biznesowego w Stowarzyszeniu Mali Bracia Ubogich.

Karolina Kulig

marketing & PR manager w LuckyYou, agencji wyspecjalizowanej w obszarach creative brand managementu i employer brandingu. PR-owiec, eventowiec, wykładowczyni, DIMAQ Professional. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Zajmuje się budowaniem strategii, produkcją, promocją i komunikacją marek, projektów, wydarzeń biznesowych, edukacyjnych i kulturalnych. Związana szczególnie z poznańskim środowiskiem kulturalnym.
Waga długoterminowych partnerstw – troska o seniorów w strategiach ESG
Karolina KuligKarolina Kulig

Jak wygląda współpraca Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich z biznesem? Z jakich narzędzi korzystacie?

Bernadetta KędraBernadetta Kędra

Korzystamy z wielu form wsparcia. Zaangażowanie firm jest zarówno finansowe, rzeczowe, jak i usługowe. W ramach współpracy finansowej coraz chętniej, oprócz standardowego przekazania darowizny czy też sponsoringu, używane są narzędzia marketingu społecznie zaangażowanego, m.in. mechanizm wsparcia naszych działań poprzez przekazanie procentu lub określonej stałej kwoty ze sprzedaży danego produktu czy usługi.

Przedstawiciele firm coraz częściej wchodzą w role ambasadorów naszego stowarzyszenia w swoim środowisku, pomagając pozyskiwać środki finansowe na jego działalność w gronie interesariuszy, m.in. pracowników, partnerów, usługodawców i klientów. Najpopularniejszą formą są zbiórki finansowe offline, np. kiermasz świąteczny ciast przygotowywanych przez pracowników, a także zbiórki online, czyli skarbonka firmowa na wybranej platformie crowdfundingowej. Zaangażowanie oparte na aktywizacji pracowników może przybrać również postać payrollu, czyli mechanizmu odpisu od wynagrodzeń końcówki pensji lub pewnej stałej określonej kwoty. Zastosowanie tego narzędzia pozwala firmie na uzyskanie dużego wpływu społecznego dzięki efektowi skali, rozumianemu jako suma drobnych gestów wielu pracowników.

Coraz częściej też biznes korzysta z mechanizmu matching gift fund, czyli przekazywania organizacji tej samej kwoty, którą uzbierali pracownicy, podwajając w ten sposób skalę pomocy. Cenne jest również zaangażowanie firm jako ambasadorów naszego stowarzyszenia poprzez zachęcanie pracowników do przekazywania 1,5%.

Zdecydowanie zauważamy ostatnio wzrost zainteresowania wolontariatem pracowniczym, który daje pracownikom firmy szansę na włączenie się w naszą misję budowania świata bez samotności osób starszych. Wolontariat opiera się głównie na spotkaniach z seniorami w ramach wspólnego posiłku w restauracji czy kawiarni, a także wiąże się ze wspólnym doświadczeniem kulturalnym poprzez wyjście do teatru czy filharmonii. Liczy się wspólnie spędzony czas i obecność. Forma jest zawsze uzgadniana tak, aby spełniała oczekiwania dwóch stron.

Na sam koniec – nieocenionym wsparciem są również wszelkie formy pomocy niematerialnej, takie jak pomoc w promocji naszych akcji i kampanii, m.in. Podaruj Wigilię, poprzez udostępnienie informacji w social mediach, newsletterach do klientów, komunikacji wewnętrznej wśród pracowników, zamieszczenie baneru na stronie WWW czy wrzucenie ulotki do paczki z zamówieniem. Szczególnie doceniamy także wszelkie formy usług pro bono w zakresie komunikacji, promocji i marketingu, świadczone przez wyspecjalizowane w tym obszarze agencje. Możemy się pochwalić w tym zakresie wieloletnimi współpracami, które zyskują coraz większe uznanie w branży marketingowej i komunikacyjnej.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się wywiad?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy mocną kawą.


Postaw mi kawę na buycoffee.to