Jak wygląda współpraca Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich z biznesem? Z jakich narzędzi korzystacie?
Korzystamy z wielu form wsparcia. Zaangażowanie firm jest zarówno finansowe, rzeczowe, jak i usługowe. W ramach współpracy finansowej coraz chętniej, oprócz standardowego przekazania darowizny czy też sponsoringu, używane są narzędzia marketingu społecznie zaangażowanego, m.in. mechanizm wsparcia naszych działań poprzez przekazanie procentu lub określonej stałej kwoty ze sprzedaży danego produktu czy usługi.
Przedstawiciele firm coraz częściej wchodzą w role ambasadorów naszego stowarzyszenia w swoim środowisku, pomagając pozyskiwać środki finansowe na jego działalność w gronie interesariuszy, m.in. pracowników, partnerów, usługodawców i klientów. Najpopularniejszą formą są zbiórki finansowe offline, np. kiermasz świąteczny ciast przygotowywanych przez pracowników, a także zbiórki online, czyli skarbonka firmowa na wybranej platformie crowdfundingowej. Zaangażowanie oparte na aktywizacji pracowników może przybrać również postać payrollu, czyli mechanizmu odpisu od wynagrodzeń końcówki pensji lub pewnej stałej określonej kwoty. Zastosowanie tego narzędzia pozwala firmie na uzyskanie dużego wpływu społecznego dzięki efektowi skali, rozumianemu jako suma drobnych gestów wielu pracowników.
Coraz częściej też biznes korzysta z mechanizmu matching gift fund, czyli przekazywania organizacji tej samej kwoty, którą uzbierali pracownicy, podwajając w ten sposób skalę pomocy. Cenne jest również zaangażowanie firm jako ambasadorów naszego stowarzyszenia poprzez zachęcanie pracowników do przekazywania 1,5%.
Zdecydowanie zauważamy ostatnio wzrost zainteresowania wolontariatem pracowniczym, który daje pracownikom firmy szansę na włączenie się w naszą misję budowania świata bez samotności osób starszych. Wolontariat opiera się głównie na spotkaniach z seniorami w ramach wspólnego posiłku w restauracji czy kawiarni, a także wiąże się ze wspólnym doświadczeniem kulturalnym poprzez wyjście do teatru czy filharmonii. Liczy się wspólnie spędzony czas i obecność. Forma jest zawsze uzgadniana tak, aby spełniała oczekiwania dwóch stron.
Na sam koniec – nieocenionym wsparciem są również wszelkie formy pomocy niematerialnej, takie jak pomoc w promocji naszych akcji i kampanii, m.in. Podaruj Wigilię, poprzez udostępnienie informacji w social mediach, newsletterach do klientów, komunikacji wewnętrznej wśród pracowników, zamieszczenie baneru na stronie WWW czy wrzucenie ulotki do paczki z zamówieniem. Szczególnie doceniamy także wszelkie formy usług pro bono w zakresie komunikacji, promocji i marketingu, świadczone przez wyspecjalizowane w tym obszarze agencje. Możemy się pochwalić w tym zakresie wieloletnimi współpracami, które zyskują coraz większe uznanie w branży marketingowej i komunikacyjnej.
Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz4915 innych artykułów, newslettera
Podobał Ci się wywiad?Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy mocną kawą. |