AI nie jest doskonała. Co zrobić, żeby była przydatna? - Marketing przy Kawie

Sztuczna inteligencja nie jest doskonała. Co zrobić, żeby była przydatna?

Wprowadzanie AI do firm traktowałbym w kategorii projektu R&D. Pewne firmy dojrzały już do myśli, że to nie jest czas stracony, tylko inwestycja, z której kiedyś pojawi się jakaś stopa zwrotu. Nie natychmiast, ale pojawi się na pewno.

Z Markiem Staniszewskim (Heuristica) rozmawiamy o zastosowaniach AI w marketingu i biznesie, a także jej uwarunkowaniach społecznych i politycznych

Marek Staniszewski

Doradza firmom i prowadzi szkolenia, jak wdrażać GenAI w procesach marketingowych. Trener biznesu, coach grupowy zespołów, wykładowca, doradca i autor. Pasjonat AI, strategii komunikacji oraz inwentyki. Doświadczenie zdobywał w agencjach kreatywnych, gdzie pełnił m.in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego (Ogilvy, Young & Rubicam, Havas). Zarządzał również działem marketingu w firmie Canal+. Wykładowca marketingu strategicznego na SWPS. Współtworzył formułę i program oraz był wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SKM/SAR. Jako juror oceniał prace w takich konkursach, jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów ThinkTank i Superbrands. Autor wielu publikacji na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem książek: „Atlas strategiczny”, „Strategiczny podstęp”, „Tak na marginesie strategii” oraz współautorem książki „Portret klienta”. Autor narzędzi dla trenerów: „Karty Inwencji”, „Karty Opowieści”, „Vita Inspira”, „Personality”.

Sztuczna inteligencja nie jest doskonała. Co zrobić, żeby była przydatna?
Jacek SzlakJacek Szlak

Mam wrażenie, że wszystko, co robisz wokół AI, to rodzaj wyrafinowanego żartu. Łatwo przychodzi ci mówić o zastępowaniu pracy wielu ludzi. Z entuzjazmem proponujesz rozwiązania, które np. podważają sens działania sporej części branży marketingowej i reklamowej.

Marek StaniszewskiMarek Staniszewski

Z tym się zgodzę, bo uważam, że duża część tej pracy nie ma najmniejszego sensu. Bardzo często to praca odtwórcza, coś, co nie wymaga ani jakiegoś namysłu, ani insightu. Głównie jest to przygotowywanie danych, zestawień czy prostych analiz. Tego rodzaju zadania dużo sprawniej wykonuje AI. Trzeba ją adaptować jak najszybciej, żeby taką pracę zrzucić z własnych ramion, a zajmować się rzeczami bardziej kreatywnymi czy strategicznymi, których AI na razie jeszcze nie potrafi wykonywać.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się wywiad?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy mocną kawą.


Postaw mi kawę na buycoffee.to