Wedel stawia w komunikacji na motyw intensywnej przyjemności - Marketing przy Kawie

Quo vadis, Wedel? – czyli o tym, że czasem trzeba zrobić krok w tył, żeby skierować markę na odpowiednią drogę

Lata różnorodnej komunikacji sprawiły, że marka E.Wedel była rozbita pomiędzy wszystkimi ćwiartkami NeedScope’a – w przeciwieństwie do naszej konkurencji. Musieliśmy zdecydować, w który segment potrzeb najmocniej wchodzimy, co przy tak szerokim portfolio było trudne. Wbiliśmy dwie szpilki: w świat czekolad mlecznych i w świat czekolad gorzkich. I podjęliśmy decyzję, że od tej pory w komunikacji postawimy na przyjemność.

Rozmowa z Karoliną Zagórską, marketing manager w Lotte Wedel, o mniej i bardziej udanych zmianach w komunikacji marki E.Wedel

Karolina Zagórska

Marketing managerka z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży FMCG. Obecnie opiekuje się marką Wedel, wcześniej Tymbarkiem czy Tigerem. Zdobywczyni kilkunastu statuetek najważniejszych branżowych konkursów, m.in. Effie, Mixx Awards, KTR, Innovations, Kreatury czy Złote Innowacje FMCG. Uczestniczka pierwszej edycji programu liderskiego IAA Marketing Masterminds. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Quo vadis, Wedel? – czyli o tym, że czasem trzeba zrobić krok w tył, żeby skierować markę na odpowiednią drogę
Jakub MüllerJakub Müller

Jakie jest dzisiaj największe wyzwanie na rynku czekolad? Czy jest to inflacja i oszczędności konsumentów, czy konkurencja marek własnych? A może zyskujące na znaczeniu trendy związane ze zdrową żywnością?

Karolina Zagórska Karolina Zagórska

Największym wyzwaniem naszej branży jest bezprecedensowy wzrost ceny kakao. Trwa on kolejny rok, wstrząsa całym rynkiem słodyczy czekoladowych i zmusza wiele firm do przewartościowania swoich strategii. Wedel ma szczególną trudność, ponieważ nasze portfolio praktycznie w większości opiera się na produktach czekoladowych. Trendy zdrowotne również wpływają na naszą kategorię, ale w mniejszym stopniu na dynamikę sprzedaży – raczej kształtują zmiany w ofercie. Dodałabym do tego jeszcze różnorodność wyborów, które ma dzisiaj konsument.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się wywiad?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy mocną kawą.


Postaw mi kawę na buycoffee.to