Produkty przemijają, idee marketingowe – nie

O tym, co ulotne, a co trwałe w marketingu, mówi w wywiadzie dla Marketingu przy Kawie prof. Philip Kotler.

rozmawia Tomasz Gregorczyk

Prof. Philip Kotler

Jeden z największych autorytetów świata biznesu, legenda marketingu. Jest honorowym profesorem marketingu międzynarodowego S.C. Johnson & Son w Kellogg School of Management przy Northwestern University (Evanston, Illinois). W 1985 roku został pierwszym laureatem „Nagrody dla honorowego wykładowcy marketingu”, przyznawanej przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu (AMA). Podróżując dużo po Europie, Azji i Ameryce Południowej, Profesor doradzał wielu spółkom, prowadząc wykłady na temat stosowania solidnych zasad nauk ekonomicznych i marketingowych w celu zwiększenia konkurencyjności. Doradzał również rządom, jak rozwijać i pozycjonować zestawy kompetencji oraz zasoby krajowych firm, aby móc konkurować na rynku globalnym.

Philip Kotler jest autorem m.in. następujących znanych prac: „Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control”, „Principles of Marketing”, „Marketing Models”, „Strategic Marketing for Non-Profit Organizations”, „The New Competition”, „The Marketing of Nations” oraz „Kotler on Marketing”. Opublikował ponad sto artykułów w czołowych czasopismach.

fot. J. Kotarbiński
Produkty przemijają, idee marketingowe – nie
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Czy zauważa pan w marketingu trendy, które są tylko chwilowymi modami – o których jest bardzo głośno, ale które też szybko przemijają?

Philip KotlerPhilip Kotler

Przygotowałem sobie niedawno listę starych koncepcji marketingowych, może nie od początku świata, ale na pewno od początku tej dyscypliny. Poukładałem je dekadami: lata 60., 70. i tak dalej. Tych koncepcji było w marketingu bardzo wiele. Niektóre rzeczywiście nie przetrwały, ale większość jednak tak. Wciąż stosujemy segmentację, targetowanie, value proposition – to bardzo trwałe koncepcje. Tym, co nie przetrwało, są z pewnością niektóre produkty. Na przykład malowane skały. Widziałeś, żeby ktoś kolekcjonował pomalowane kamienie?

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja