24.04.2013Tradycyjny marketing się nie sprawdza. Douglas Holt proponuje branding kulturowyKłopoty takich marek jak Levi’s czy Cadillac były spowodowane przez czynniki kulturowe. Firmy nie potrafiły właściwie zdiagnozować swoich przypadłości. Jeśli w dłuższej perspektywie nie wpisuje się marki w żaden istotny dyskurs społeczny i nie odświeża jej wartości, w końcu może ona stracić jakiekolwiek kulturowe znaczenie. Z Douglasem Holtem, autorem koncepcji brandingu kulturowego, rozmawia Tomasz Gregorczyk 0 0 1
8.03.2010Slogan nasz powszedniWyjątkowo trafne slogany nie tylko służą marce, ale i stają się materią języka potocznego. Kiepskie są zaś obiektem kpin i nierzadko obracają się przeciw produktom czy firmom, które miały reklamować. Tomasz Gregorczyk rozmawia z autorami „Słownika sloganów reklamowych” Martą Spychalską i Marcinem Hołotą o dobrych i złych hasłach reklamowych 0 0 0
6.03.2008Programy coraz bardziej złożoneZmiana narzędzi komunikacji wpłynęła na sposób budowania programów lojalnościowych. Kilka lat temu kontakt odbywał się przez druki, pocztę, przedstawiciela handlowego. Obecnie coraz większą rolę odgrywa e-mail, platformy WWW i media interaktywne. Zmiany w komunikacji spowodowały, że zmienił się też sposób zarządzania bazą danych: praktycznie każdy klient może obecnie stanowić oddzielny segment i możemy dopasować do niego komunikację i kształt programu. O rozwoju programów lojalnościowych i zmianie postaw ich uczestników z Tomaszem Burdzińskim rozmawia Jakub Müller 0 0 0
7.12.2009Potrzeby kobiet wyrafinowanePrzemysł pornograficzny to znakomity biznes, i to – co ciekawe – zwłaszcza dla kobiet. O tym, kiedy porno przestało być tematem tabu, przenosząc się do mainstreamu, jak wpływa to na zachowania konsumentów i rynek reklamowy z prof. Tomaszem Szlendakiem rozmawia Jakub Müller 0 0 0
2.08.2007Nic się nie uda bez emocjiCzłowiek dwudziestego wieku był bardzo zarozumiały – sądził, że posiadł już wgląd w swoją psychikę, tak jak udało mu się zrozumieć funkcjonowanie ciała – mówi profesor Rafał Ohme. W wywiadzie rozmawiamy o odkryciach współczesnej psychologii wpływających nie tylko na marketing i reklamę, ale także na wyczynowy sport czy badania nad problemem rasizmu. rozmawia Jakub Müller 0 0 0