ESG – zysk dla konsumentów, inwestorów i planety - Marketing przy Kawie

ESG – zysk dla firmy, konsumentów, inwestorów i planety

Jak wybory konsumentów oraz podążające za nimi przedsiębiorstwa wspólnie rozkręcają spiralę ESG, która zmienia oblicze biznesu i prowadzi do lepszego świata?

Joanna Berlińska rozmawia o tym z Danielem Czokiem, dyrektorem marketingu w LG Electronics Polska, przewodniczącym jury konkursu IAB Mixx Awards 2023.

Joanna Berlińska

szefowa Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska, współwłaścicielka agencji Lightscape.

Daniel Czok

od 2013 r. na stanowisku dyrektora marketingu w LG Electronics Polska. Wcześniej na tym samym stanowisku w Indesit Company (na Polskę i kraje bałtyckie). Przed rozpoczęciem pracy w Indesicie pracował przez 15 lat w Sony (4 lata w europejskiej centrali w Holandii oraz 11 lat w polskim oddziale), m.in. jako marketing manager odpowiedzialny za produkty elektroniki użytkowej, szczególnie wideo i fotograficznej. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego oraz Haarlem Business School w Holandii.
ESG – zysk dla firmy, konsumentów, inwestorów i planety
Joanna BerlińskaJoanna Berlińska

Czy aktywność przedsiębiorstw w zakresie ESG wymuszają regulacje prawne, czy raczej ważniejszą przyczyną są oczekiwania opinii publicznej i konsumentów?

Daniel Czok Daniel Czok

Jeszcze w latach 60. czy 70. korporacje zachęcały poprzez reklamy do wzmożonej konsumpcji, szybkiego zużywania produktów i bezrefleksyjnego zastępowania nowymi. U nas takich reklam wtedy nie było, bo sklepowe półki świeciły pustkami, a zjawisko zaistniało na masową skalę dopiero kilkadziesiąt lat później. Minęło 20–30 lat i ten etap na szczęście jest już za nami. Świat się zmienił – okazuje się, że zaczynamy patrzeć szerzej.

Pamiętajmy, że to był rodzaj ewolucji: przed ESG, które jest szerszym pojęciem, było samo „sustainability”, bo tak naprawdę myślenie firm o tym aspekcie zaczęło się dużo wcześniej, niż pojawiły się formalne regulacje. Obecnie nie dziwi już pytanie o źródła pozyskiwania surowców czy sposób, w jaki zatrudniamy i traktujemy pracowników w fabrykach zależnych i naszych. Do tego ważne jest, czy zajmiemy się później recyklingiem lub podarowaniem produktom kolejnego życia – odnowieniem ich, by dalej pełniły swoją funkcję.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się wywiad?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy mocną kawą.


Postaw mi kawę na buycoffee.to