Czy CRM to już nowa nauka?

Czym jest CRM? Systemem czy filozofią, praktycznym rozwiązaniem czy jednak czymś więcej? Jakie są jego relacje do tradycyjnego marketingu i co wynika z jego informatycznej genezy?

Z Wiesławem Bełzem rozmawia Tomasz Gregorczyk

Wiesław Bełz

Menedżer, dziennikarz, praktyk i teoretyk marketingu. Twórca cyklu konferencyjnego „Konferencje w domenie Silesia”, autor kilkudziesięciu artykułów oraz książek i broszur na temat przedsiębiorczości i marketingu, m.in. „Bezpieczna firma” (2001), „Jak zorganizować efektywny marketing w niedużej firmie” (2002), „Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie” – współaut. (2004). Autor licznych wystąpień poświęconych marketingowi oraz rozwiązaniom CRM, wygłoszonych na konferencjach o tematyce zarządczej i informatycznej (2004-2008). Publikował w tygodniku „Polityka” oraz magazynach „Nowy Przemysł”, „Bank”, „Kooperacja”, „Outdoor” i innych. Członek-założyciel Śląskiego Towarzystwa Marketingowego.

Czy CRM to już nowa nauka?
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Czym właściwie jest CRM?

Wiesław BełzWiesław Bełz

To pytanie zbyt ogólne, choć zdaje się, że wyczuwam konteksty. Zapewne chodzi Panu o to, abym się odniósł do takich dość popularnych tez, jak ta, że „CRM nie jest tylko systemem informatycznym”, albo „CRM to pewna filozofia prowadzenia biznesu”, albo – idąc tym tropem – „kultura organizacyjna firmy”. Wszystko to prawda, te podręcznikowe tezy są w dużej mierze prawdziwe.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja