Pod czułą opieką robota kuchennego

Robot kuchenny, który ma możliwość pobierania z Internetu subskrybowanych przepisów, staje się nowym nauczycielem w kuchni. Z drugiej strony człowiek wciąż szuka zrozumienia, kontaktu czy jakiejkolwiek innej formy bliskości z drugim człowiekiem. Tyle że formy tych relacji mogą się zmieniać.

O kolejnych zjawiskach wartych omówienia podczas konferencji CyberHuman rozmawiają członkowie rady programowej wydarzenia – Michał Kociankowski (Synergion) i Adam Polasz (O11E).

Michał Kociankowski

Ekspert strategii marketingowej, badań rynku i komunikacji. Prowadził pierwszy w Polsce dział research consulting w firmie badawczej (Grupa IQS). Pracował w ARC, Y&R, BAV Consulting. Od siedmiu lat prowadzi pracownię badań i rozwiązań strategicznych Synergion, od trzech lat także agencję komunikacyjną Simply By. W latach 2008–2012 oraz od 2014 członek zarządu PTBRiO. Członek Polskiego Klubu Brandingu. Wykładowca Szkoły Strategii Marki oraz Szkoły Marketingu Interaktywnego przy SAR.

Adam Polasz

Od kilkunastu lat zajmuje się badaniami marketingowymi, kiedyś po stronie klienta (w Kompanii Piwowarskiej, T-Mobile), obecnie dyrektor badań i analiz w pracowni strategicznej O11E (One Eleven). Odpowiada za interdyscyplinarne badania i analizy na użytek tworzonych strategii dla marek.
Pod czułą opieką robota kuchennego
AdvertisementAdvertisement

Czytaj pierwszą część rozmowy z Michałem Kociankowskim i Adamem Polaszem:
Czy marketerzy śnią o humanizacji technologii?

Michał KociankowskiMichał Kociankowski

Jeśli człowiek jakoś się zmienia pod wpływem tego, co się dzieje w technologii, to nie wystarczy tej technologii śledzić. Trzeba zrozumieć, jak ona – odwracalnie czy nieodwracalnie – zmienia człowieka. Czysto technologiczny paradygmat prowadzi często do ustalenia po prostu najlepszego rozwiązania, optymalnego stanu rzeczy. Wydaje mi się to zresztą typowe dla UX. Ludzie korzystający z rozwiązań użytecznościowych Facebooka mają problem z korzystaniem z innych serwisów społecznościowych, skonstruowanych inaczej. Za 10–20 lat pewnie ten problem zostanie rozwiązany.

Podobnie rozwiązany został problem UX samochodu osobowego. Wsiadasz do dowolnego auta na świecie: fotel może być niewygodny, guziki mogą być niemiłe w dotyku, ale pedały, kierownica itp. są w określonych miejscach. Z tym nikt już za bardzo nie eksperymentuje.

Prowadziłem badania dotyczące sposobów gotowania zupy. Sposób gotowania u ludzi nawykłych do obcowania z technologią jest specyficzny. Pytanie, czy to wynika tylko z innych trendów żywieniowych…

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się