Budowanie znanej marki słodyczy – wyzwania rynkowe i komunikacyjne. Przybliża je Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel

Jaka czekolada trafia w gust Japończyków? Czy wkrótce przerzucimy się na kupowanie słodkich przysmaków w internecie? Co sprawdza się w budowaniu dużej marki słodyczy na różnych rynkach – czy miłośnicy czekolady Wedla w każdym kraju działalności firmy znają np. motyw chłopca na zebrze?

O tym wszystkim oraz o znaczeniu historii marki opowiada dyrektor zarządzający firmy Wedel, Maciej Herman

Maciej Herman

Dyrektor Zarządzający Lotte Wedel, właściciela marki E.Wedel. W firmie od 2008 roku. Z rynkiem FMCG związany od ponad 20 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał zajmując stanowiska w działach komercyjnych takich firm jak Kompania Piwowarska, Frito Lay i Procter and Gamble. W ciągu ostatnich kilku lat Wedel stał się jedną z najszybciej rosnących firm słodyczowych w Polsce i obecnie znajduje się gronie 3 największych producentów polskiej branży słodyczowej. Jej produkty są eksportowane do blisko 60 krajów na wszystkich kontynentach. Od 2018 roku oferta produktowa obejmuje także lody. Dzięki odważnym i rewolucyjnym zmianom komunikacyjnym firma otrzymała w ciągu ostatnich lat szereg nagród, m.in. złotą Effie za kampanię „W kuchni z Wedlem” czy brązowego spinacza za e-sportowy projekt „Wedel Up! Zagrajmy inaczej”. Jest także wielokrotnym laureatem prestiżowych konkursów produktowych, plebiscytów i rankingów.

Budowanie znanej marki słodyczy – wyzwania rynkowe i komunikacyjne. Przybliża je Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel

Poprzednia część rozmowy z Maciejem Hermanem poświęcona była przede wszystkim konkursowi Effie Awards 2021 w związku ze zbliżającym się przeglądem zgłoszonych prac przez jury.

Czytaj: Efektywny marketing – to znaczy jaki? Wyjaśnia przewodniczący jury Effie Awards 2021, Maciej Herman

Na zakończenie nasz rozmówca wspomniał jednak o znaczeniu kanału cyfrowego w sprzedaży i komunikacji marki Wedel. Tym razem wychodzimy więc od tego wątku, rozszerzając go na całą kategorię słodyczy.

Jacek SzlakJacek Szlak

Czy sądzi pan, że wzrost znaczenia zakupów internetowych będzie trwałą zmianą? Czytam w różnych opracowaniach, że konsumenci spragnieni są doświadczenia zakupowego offline, a słodycze to przecież w dużej mierze zakupy okazjonalne lub impulsowe.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się