19.04.2023Rola AI w badaniach marketingowychNa razie tylko wielcy tego rynku wykorzystują narzędzia, o których tu mówimy. Artur Kotliński i Dariusz Marciniec z instytutu badawczego IPC wyjaśniają, do czego może przydać się AI w badaniach marketingowych i dlaczego warto robić fokusy.
1.02.2023Jak podejmować lepsze decyzje w marketingu i na zakupachNie nastąpi cud, że gdy zrozumiemy mechanizmy i poznamy błędy poznawcze, nagle przestaniemy je popełniać Z Piotrem Buckim – szkoleniowcem, wykładowcą i autorem książki „Sapiens na zakupach” – rozmawiamy o marketingowych zastosowaniach ekonomii behawioralnej, ludzkim umyśle i etyce.
7.11.2021Chcemy pokazać prawdę o polskim rolnictwieBadania pokazały nam, co rolnicy myślą, co czują. Poznałyśmy ich bolączki, to co kochają, co lubią, czego wymagają. Zrozumieliśmy, że dla nich praca to życie. I musimy – a nawet więcej – chcemy im to życie i pracę ułatwić. O marketingu rolniczym rozmawiamy z Moniką Leksowską z Kramp/Grene oraz Iwoną Szwajkajzer i Małgorzatą Mickiewicz z agencji KHS
17.04.2021Nie będzie pieniędzy sponsorów dla średniakówJaki jest stan sponsoringu sportowego wiosną 2021 roku? Jak zmieni się jego rola w miksie marketingowym? Jaka będzie struktura wydatków sponsorów? Co z mniejszymi eventami? Jak rysuje się przyszłość transmisji sportowych live? O tym rozmawiamy z Adamem Pawlukiewiczem, koordynatorem działów badań i rozwoju w firmie Pentagon Research
23.03.2020Ekonomia behawioralna, czyli projektowanie ludzkich zachowań – nie tylko w czasach pandemiiJak ekonomia behawioralna może pomóc w trakcie epidemii? Czy można nakłonić ludzi do spłacania długów? I do tego poprawić im samopoczucie? Jak projektować ścieżkę przez Ikeę, żeby starsi ludzie kupowali więcej? Gdzie są granice etyczne projektowania zachowań? Rozmawiamy o tym z dr Agatą Romaniuk, właścicielką agencji Blink Spark a Change