Podczas tegorocznego Kongresu panele dyskusyjne i prezentacje mają pomóc w poszukiwaniu sposobów na radzenie sobie z wyzwaniami, jakie niesie era AI, zmieniające się trendy komunikacyjne oraz nowe technologie. Poruszone zostaną m.in. kwestie wykorzystania nowoczesnych rozwiązań w public relations, a także prewencji kryzysowej w kontekście zmian związanych ze sztuczną inteligencją.
– Gwałtowny rozwój AI, w tym zwłaszcza dużych modeli językowych, ma ogromny wpływ na kształt oraz przyszłość branży PR. Stanowi ona zarówno zagrożenie, jak i szansę dla każdego kto zajmuje się budowaniem relacji i komunikowaniem. Z jednej strony sztuczna inteligencja może przyspieszyć i usprawnić wiele procesów w pracy związanej z komunikacją, umożliwiając szybsze analizowanie danych, personalizację przekazu czy automatyzację zadań. Z drugiej pojawiają się kwestie nadpodaży komunikatów, szumu informacyjnego oraz fake newsów, które mogą stawać się źródłem kryzysów wizerunkowych. Właśnie dlatego postanowiliśmy skupić się między innymi na tych tematach podczas tegorocznej edycji Kongresu PR – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, pomysłodawca i organizator Kongresu.
Praktycy PR wobec nowych wyzwań
Temat przewodni tegorocznego Kongresu PR – „Sztuczna inteligencja, kryzys i technologie. Wyzwania public relations” – był często wskazywany w ankiecie badawczej przez uczestników ubiegłorocznej edycji wydarzenia. Pokazuje to, że eksperci public relations z uwagą przyglądają się rozwojowi nowych technologii. Świadomość ich rosnącej roli, również w kontekście komunikacji kryzysowej, skłania do poszukiwania strategii i narzędzi, które pozwolą efektywnie reagować na zmieniające się potrzeby odbiorców w obszarze public relations.
– Kongres to wydarzenie, które nie tylko stawia na wymiar praktyczny, ale również ma silne podstawy naukowe. Ewaluacja podczas Kongresu PR to już tradycja. Właśnie dlatego poszukując najbardziej aktualnych tematów, zawsze pytamy o nie uczestników naszego Kongresu. Dzięki temu program skupia się na najważniejszych dla branży obszarach, ale poprzez ankietę włączamy także uczestników do współtworzenia wydarzenia – mówi dr Przemysław Szuba, ekspert do spraw badań i analiz Exacto, partnera Kongresu PR.
Kiedy 30 listopada 2022 r. amerykańska firma OpenAI uruchomiła ChatGPT, zapewne mało kto zdawał sobie sprawę z tego, jak bardzo technologia ta zmieni naszą rzeczywistość. Algorytm, który użytkownicy początkowo wykorzystywali wyłącznie do prowadzenia naturalnie brzmiących rozmów, stanowił bowiem nowy etap w rozwoju sztucznej inteligencji.
Na zagadnienie sztucznej inteligencji warto spojrzeć szerzej, nie tylko w kontekście zawodowym. Technologia AI wpływa bowiem na nasze funkcjonowanie na dużo głębszym poziomie. To nie tylko kwestie efektywności, wskaźników czy innowacji, ale również konsekwencje kulturowe czy społeczne.
Właśnie dlatego w programie XXIV Kongresu PR znajduje się:
- prelekcja „Lawiny informacyjne jako czynnik kryzysu psychospołecznego pracowników”, którą wygłosi dr hab. Mariusz Jędrzejko z Akademii Piotrkowskiej,
- wystąpienie „Człowiek jako indywidualność. Relacje wewnętrzne przyszłości w firmie w czasach sztucznej inteligencji” Moniki Bednarek – byłej prezeski Eurozetu, przez 25 lat związanej z polskim i europejskim rynkiem mediów,
- prezentacja „Niedoceniana odpowiedzialność i etos komunikacji – prawa dziecka w dobie społeczeństwa informacyjnego” dra Konrada Ciesiołkiewicza z Fundacji Orange.
Podczas Kongresu nie zabraknie również kwestii związanych ze specyfiką współczesnej komunikacji internetowej:
- „Wykorzystanie memów w komunikowaniu marki” – wystąpienie Joanny Ceplin, CEO Instytutu Marki Online i Komunikacji,
- prezentacja „Wykorzystanie influencerów w działaniach public relations” Michaliny Grzesiak, właścicielki agencji Story not Sorry.
Kongres uzupełnią ponadto debaty organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Stowarzyszenie Agencji Public Relations.
Szczegółowe informacje o zaproszonych ekspertach, agenda kongresu oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie https://kongresprofesjonalistow.pl/.
Kongres PR od 24 lat nieprzerwanie stanowi źródło wiedzy i inspiracji na temat aktualnych wyzwań i problemów komunikacyjnych. W tym roku, w dniach 19 i 20 września eksperci związani z PR ponownie spotkają się w Rzeszowie, aby wymieniać się wiedzą i doświadczeniem. Będzie to okazja do zdobycia nowych umiejętności, ale także budowania wartościowych relacji z profesjonalistami z całej branży.
To już 24. spotkanie specjalistów z branży public relations, któremu patronują: Rzeszów – stolica innowacji, Orange Polska, Ideo, Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Ideo Force, Exacto. Partnerami merytorycznymi Kongresu są Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Stowarzyszenie Agencji Public Relations oraz Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii).
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.