Związek Firm Public Relations po raz szesnasty zaprasza do udziału w Złotych Spinaczach, konkursie wyłaniającym najlepsze kampanie public relations w Polsce.
Właściwego zgłoszenia do konkursu Złote Spinacze dokonuje się poprzez platformę online, która została uruchomiona 17 lipca. Zgłoszenia konkursowe będą przyjmowane do:
- 13 sierpnia do godz. 16:00 w pierwszym terminie,
- 3 września do godz. 16:00 w drugim terminie,
- 6 września do godz. 16:00 w trzecim, ostatecznym terminie.
Konkurs ma charakter otwarty. Skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Celem Złotych Spinaczy jest zwiększanie profesjonalizmu branży i promocja najlepszych praktyk PR-owych i komunikacyjnych.
Zgłoszenia do konkursu można dokonać w 34 kategoriach: 18 głównych, 3 specjalnych oraz 13 sektorowych. Zgłoszenie do kategorii specjalnej lub sektorowej wymaga wcześniejszego zgłoszenia do kategorii głównej. Projekty oceniane będą w pięciu obszarach: wyzwanie, diagnoza, strategia, realizacja, wyniki.
Od tego roku regulamin konkursu nie przewiduje zgłoszeń poufnych. Edukacja branży oraz przyszłych zgłaszających jest jedną z kluczowych i podstawowych wartości konkursu, dlatego z początkiem przyszłego roku zostanie uruchomiona platforma ze zgłoszeniami z tegorocznej i z kilku wcześniejszych edycji.
Modyfikacji uległa kategoria związana ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Sustainability & CSR Communication przeznaczona jest dla firm, których głównym celem jest minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko i społeczności lokalne, przy równoczesnym budowaniu współdziałania na rzecz wspólnego dobra.
Szczególnie wyróżniane będą projekty promujące ideę dialogu społecznego. Jest to podejście, w którym w procesie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie lub instytucji uwzględnia się stanowisko jej kluczowych interesariuszy.
Nagrodami są Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze. Podczas gali wręczony zostanie też Tytanowy Spinacz dla najlepszego w konkursie. Aby go wyłonić, organizator przeprowadzi wewnętrzny ranking podmiotów biorących udział w konkursie, zgodnie z przyjętą w regulaminie punktacją.
Na nagrody wpływ będzie miała także publiczność. ZFPR przeprowadzi plebiscyt na Nagrodę Publiczności. Głosować będzie można poprzez specjalną platformę od 16 października do 23 listopada. W plebiscycie będą konkurować projekty nominowane, zgłoszone do udziału.
Nagrody zostaną rozdane podczas uroczystej gali 7 grudnia w hotelu Sofitel.
ZFPR organizuje szkolenie dla zgłaszających, które odbędzie się 25 lipca o 10:00 w siedzibie Związku. Szkolenie jest bezpłatne. Aby wziąć w nim udział, należy dokonać rejestracji.
Partnerem merytorycznym konkursu jest KPMG. Informacje dostępne są na stronie: www.zlotespinacze.pl. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym Złotych Spinaczy 2018.