W ubiegłym roku prawie 80% marek zrealizowało kampanie marketingowe z udziałem influencerów. Influencer marketing staje się nie tylko wartościowym elementem kampanii promocyjnych, ale również narzędziem perswazji. „Social media, influencerzy i zabezpieczenie kryzysowe” to temat przewodni XIX Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się w Rzeszowie 25 i 26 kwietnia 2019 r.
Czy influencerzy są dla reklamy i promocji tym, czym niegdyś gwiazdy filmowe? W jaki sposób skutecznie z nimi współpracować? Właśnie o tym mówić będą prelegenci.
90% profesjonalistów związanych z marketingiem i PR uważa, że influencer marketing jest skuteczny w aspekcie generowania świadomości brandu. Przyczynia się też do zwiększenia sprzedaży. Takie dane zawiera raport Launchmetrics, podsumowujący badanie znaczenia i wypływu influencerów. W dzisiejszych czasach standardowa reklama nie jest już wystarczająco skuteczna. Odbiorcy przejęli bowiem kontrolę nad treściami, które do nich docierają.
Według raportu OnAudience z 2017 r. prawie 46% internautów w Polsce ma zainstalowane aplikacje blokujące reklamy, które skutecznie ograniczają ich widoczność. W tym wypadku niezastąpieni są influencerzy. Odbiorcy są bardziej skłonni poświęcić chwilę uwagi informacjom prezentowanym przez ich autorytety.
– Kiedy 19 lat temu organizowaliśmy pierwszy Kongres Public Relations, nikt nie znał słowa influencer oraz nie spodziewał się tak szybkiego i dużego wzrostu ich popularności. Ten stosunkowo nowy trend tak silnie zagnieździł się w świadomości odbiorców, ale również marketingowców, że nie jestem w stanie wyobrazić sobie przyszłości PR, reklamy i marketingu bez influencerów. Kiedyś tego typu działalność była postrzegana jako hobby, a dzisiaj może to być sposób na życie. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się poruszyć ten temat na najbliższym Kongresie Profesjonalistów Public Relations – wyjaśnia Dariusz Tworzydło, Uniwersytet Warszawski, Exacto, organizator kongresu.
Influencerów w Polsce będzie coraz więcej. Już dzisiaj warto zdobywać niezbędną wiedzę ułatwiającą współpracę z nimi w przyszłości. Organizatorzy kongresu dostrzegają potrzebę wymiany doświadczeń i zalecanych praktyk w tym zakresie.
XIX edycja tego wydarzenia obejmie nie tylko prelekcje wygłaszane przez ekspertów branży, ale również praktyczne warsztaty. 25 i 26 kwietnia 2019 r. prelegenci i goście kongresu będą rozmawiać m.in. o skuteczności influencer marketingu, efektywnych działaniach w social media oraz zarządzaniu kryzysem wizerunkowym w organizacjach.
Według raportu „B(v)log Power” opublikowanego przez Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów influencerzy ze swoim przekazem docierają do ponad 11 mln użytkowników mediów społecznościowych. Dla 25% internautów blogi i vlogi to źródło zaufanej informacji zakupowej. Ponad 1/3 badanych pod wpływem treści zamieszczonych na blogu lub vlogu zrezygnowała z zakupu konkretnego produktu.
Te dane potwierdza również Ryan Socash, managing director w Mediakraft TV. To jeden z prelegentów tegorocznej edycji kongresu.
– Na rynku widoczny jest silny trend zmierzający do szerszego wykorzystania influencerów. Marki i marketerzy dostrzegają, że coraz bardziej liczy się jakość treści. Kluczem do skutecznych działań promocyjnych jest właściwy dobór twórców. W 2019 r. budżety wydawane na współpracę influencerami na pewno wzrosną – mówi Socash, twórca kanału Kult America, na co dzień współpracujący z influencerami.
Pomiędzy mediami społecznościowymi a influencerami istnieje dziś nierozerwalna zależność. Influencer marketing rozwija się w bardzo szybkim tempie, a kluczowe marki coraz chętniej i pewniej z niego korzystają. Tegoroczna edycja kongresu może być szansą na lepsze poznanie zasad współpracy marek z influencerami oraz na wykorzystanie zdobytych informacji we własnych kampaniach marketingowych.
Zgłoszenia na kongres przyjmowane są za pomocą elektronicznego formularza. Można go znaleźć na stronie wydarzenia: www.kongresprofesjonalistow.pl. Dostępny jest tam również pełny program oraz sylwetki prelegentów.
Organizatorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest Newsline. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.