Przedstawiciele spółek gamingowych odpowiedzą na pytania o marketing: Jak reklamować gry? Jak wygląda współpraca z influencerami? Czy targi i wydarzenia stacjonarne przetrwały okres pandemii? Wśród gości nie zabraknie prezesów m.in. Bloober Team, Creepy Jar, PlayWay i People Can Fly. Transmisja na żywo będzie dostępna na dedykowanej stronie wydarzenia na Facebooku oraz stronach współorganizatorów – StockWatch.pl, GPW i Polskigamedev.pl.
Gaming na Giełdzie to zapoczątkowana w 2018 roku cykliczna konferencja, poruszająca najważniejsze tematy związane z gamingiem i gamedevem.
– Budżety promocyjne nowych produktów są coraz wyższe i niejednokrotnie przerastają koszty stworzenia samej gry, dlatego warto zadać pytania dotyczące tego stanu rzeczy. Zebrani goście opowiedzą o marketingu na wszystkich platformach – zaczynając na PC, poprzez konsole PlayStation, Xbox i Nintendo, a na smartfonach kończąc – komentuje Anna Budzyńska, PR manager Strict Minds.
Gaming na Giełdzie VII ponownie poprowadzą dziennikarze od lat związani z cyklem – Mateusz Witczak z Polskigamedev.pl oraz Paweł Hekman z Polygamii. Dołączy do nich Dominika Szot – aktywistka od lat działająca na rzecz wzmocnienia pozycji kobiet w branży gier oraz Mariusz Klamra – prezes Gry-online.pl. Panel o tematyce analityczno – finansowej poprowadzi jak zwykle Kamil Klinowski – inwestor indywidualny i ekonomista.
– Nigdy dotychczas tematyka „Gamingu na Giełdzie” nie była równie szeroka! Podczas siódmej edycji zastanowimy się nad niełatwą współpracą twórców, dziennikarzy i specjalistów od marketingu, a więc relacji, która powinna przebiegać symbiotycznie, a nie pasożytniczo. Z naszymi gośćmi omówimy rolę tradycyjnych mediów w dobie internetu, przeprowadzimy debatę na temat działań promocyjnych i influencerskich, dyrektorów marketingu skłonimy do rachunku sumienia, a wraz ze streamerami zajrzymy za kulisy ich pracy. Mam nadzieję, że 16. i 17. listopada spotkamy się także z Wami, naszymi Czytelnikami i Czytelniczkami – komentuje Mateusz Witczak, redaktor naczelny portalu Polskigamedev.pl
Część wydarzenia ponownie stanowią czaty inwestorskie, które będą trwały aż do końca listopada. Harmonogram spotkań jest dostępny na stronie wydarzenia na StockWatch.pl.
– W czasach cyfrowej dystrybucji na platformach takich jak Steam, gracze mogą co roku wybierać z tysięcy nowych gier. W takich warunkach nawet niezłe tytuły mogą zostać niezauważone, a nadal niewiele polskich studiów dysponuje mocnym IP. Kluczowe znaczenie odgrywa marketing, który będzie motywem przewodnim siódmej edycji Gamingu na Giełdzie. Podobnie jak w poprzedniej edycji, panelom dyskusyjnym będą towarzyszyły czaty inwestorskie, podczas których zarządy zaprezentują swoje wyniki i plany wydawnicze oraz odpowiedzą na pytania inwestorów – komentuje Łukasz Konopko, prezes StockWatch.pl
Celem cyklu Gaming na Giełdzie jest edukacja środowiska inwestorskiego na temat gamedevu w Polsce. Jest to niezwykle dynamicznie rozwijająca się część sektora kreatywnego, która w ostatnich latach potroiła zatrudnienie (z 4 do 12 tys. pracowników), a ponadto generuje coraz większe przychody – wg raportu The Game Industry of Poland, w poprzednim roku były to ponad 4 miliardów PLN (969 mln EUR). Jednocześnie GPW jest globalnym liderem, jeśli chodzi o liczbę notowanych podmiotów z branży gamedev.
– Twórcy gier na GPW są podmiotami wyjątkowymi – większość przychodów generują poza granicami kraju, w związku z czym posiadają prężnie działające zespoły marketingowe. Dynamiczny rozwój branży gamedev oraz rosnąca na tym rynku konkurencja sprawiają, że promocja tytułów i dotarcie do konsumentów stanowi coraz ważniejszą część działań każdego twórcy gier. Jednocześnie, zainteresowanie giełdą wśród młodych zespołów gamedev nie słabnie – w kolejce do wejścia na GPW mamy kilkanaście podmiotów, których większość ma już szeroko zakrojone plany marketingowe i wydawnicze – komentuje Dariusz Mejszutowicz, Wicedyrektor Działu Rynku Pierwotnego, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.
Strona wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/4455661194555541
Wydarzenie organizuje Strict Minds we współpracy z GPW, Polskigamedev.pl, StockWatch.pl
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.