- Kurs otwarty – listopad 2024
- Semiotyk profesjonalista w firmie
- BASIC: 1 miesiąc, 32 godziny lekcyjne
Terminy zajęć na początku 2025 r.:
- Termin 1 styczeń: 10.01, 17.01, 24.01, 31.01
- Termin 2 luty: 21.02, 28.02, 7.03, 14.03
Kurs dla semiotyka in-house, który pozwoli mu na lepsze zarządzanie badaniami semio-kulturowymi, łączenie semiotyki z innymi działaniami/badaniami jak i prowadzenie własnych analiz na potrzeby firmy. Dla pracownika firmy. Praca w grupie 6-9 osób z różnych firm.
| Od stycznia 2025 r. Semio Academy wprowadza nowy blok poświęcony wykorzystaniu sztucznej inteligencji w analizach semiotycznych. Uczestnicy kursu otrzymują eksperymentalny model AI (na okres 3 miesięcy), który wspomaga zarówno w uczeniu semiotyki w marketingu, jak i w analizach semiotycznych. Zajęcia to przede wszystkim praktyczne ćwiczenia, w których uczestnicy wraz z prowadzącymi analizują znaki, symbole, kody, zmiany kulturowe, kwadrat semiotyczny, itd. Analizy dotyczą różnych kategorii (opakowania, reklamy) oraz szerokiego kontekstu kulturowego (social media, teksty kultury). Przeprowadzane są również ćwiczenia, jak używać wspomnianego modelu AI. Prowadzący wskazują, gdzie i jak zastosować narzędzia semiotyczne w badaniach i działaniach marketingowych. O zajęciach w Semio Academy można porozmawiać z modelem AI, który znajduje się na stronie semioacademy.com |
Informacje ogólne
Trudno sobie wyobrazić dzisiejsze badania marketingowe bez semiotyki. Ofert badawczych zawierających elementy semiotyki jest coraz więcej, ale często firmy nie wiedzą jak z nich korzystać – jak zaprojektować badanie semiotyczne, jak połączyć je z innymi badaniami, jak korzystać z wyników oraz jak prowadzić własne analizy.
Semiotyk in-house to kurs przeznaczony dla pracowników firmy, który rozszerza ich kompetencje analityczno-badawcze o semiotykę. Jego celem jest przygotowanie osoby – najlepiej badacza – do roli dyżurnego semiotyka, który będzie potrafił nie tylko dobrze przygotować cały proces, ale także prowadzić własne podstawowe analizy na potrzeby firmy.
Program obejmuje kluczowe techniki semiotyczne i ich użycie do:
- analizy konkurencji i kategorii
- eksploracji kulturowej
- analizy i oceny projektów, konceptów, idei, reklam
- rekomendacji dla strategii i komunikacji
Przeznaczony jest w szczególności dla:
- insights manager
- research manager
- communication manager
- brand manager
- strategy manager
Zakres programu BASIC:
Kluczowe koncepty semiotyczne i ich zastosowanie:
- znak i analiza przekazów, reklam, elementów wizualnych,
- kody wizualne, kulturowe i zachowaniowe – analiza kategorii i kultury,
- zmiana w kodach i analiza RDE (residual, dominant, emergent),
- wprowadzenie do kwadratu semiotycznego jako narzędzia strategicznego.
Źródła w analizie semiotycznej:
- metody pozyskiwania i kwalifikowania źródeł,
- ilość źródeł, zakres czasowy,
- rola rozmaitych tekstów kultury w badaniu.
Zastosowanie diagnozy semiotycznej:
- wprowadzenie do insightów kulturowych w oparciu o kody,
- wprowadzenie do strategii kulturowych w oparciu o zmianę kulturową, system znaczeniowy (kwadrat semiotyczny), paradoks kulturowy.
Organizacja procesu semiotycznego:
- rekomandowany model badań semio-kulturowych,
- czytanie raportu semiotycznego i zastosowanie wyników,
- połączenie semiotyki z innymi badaniami.
Organizacja kursu BASIC:
- Czas trwania: 32 godziny lekcyjne. 4 x 8 godzin lekcyjnych
- Termin 1 styczeń: 10.01, 17.01, 24.01, 31.01
- Termin 2 luty: 21.02, 28.02, 7.03, 14.03
- Miejsce: sala szkoleniowa w Warszawie
- Uczestnicy: 6-9 osób z Waszej firmy.
Osoby z doświadczeniem badawczym, marketingowym, strategicznym.
Koszt kursu: 5 000 PLN + VAT od osoby płatne przed rozpoczęciem kursu.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym kursu.






