28 i 29 września 2022 r. w Warszawie odbędzie się IV Forum Liderów Handlu Off- & Online – Retail Challenge Poland 2023. Przedstawionych zostanie 10 najważniejszych wyzwań handlu detalicznego w dobie transformacji cyfrowej i nowych modeli biznesowych.
W spotkaniach Retail Challenge Poland udział biorą managerowie wyższego i średniego szczebla, kierujący dynamiką rozwoju firm z sektora retail. Wśród nich są m.in. przedstawiciele zarządu, sprzedaży, e-commerce, logistyki, marketingu i zakupów. Uczestnicy reprezentujący sieci handlowe, platformy e-commerce oraz dostawców food i non-food rozmawiają tu na tematy aktualne w branży.
Od wielu miesięcy zmagamy się z wyzwaniami w gospodarce:
- rosnącą inflacją,
- wysokimi kosztami paliw,
- skutkami wojny w Ukrainie,
- wprowadzeniem Polskiego Ładu.
Rosną również koszty zatrudnienia, a pracownika znacznie trudniej pozyskać i utrzymać. Zachowanie zakupowe konsumentów zmieniły się od czasów pandemii. Zmienił się także jego styl życia i pracy. Wszystkie te okoliczności powodują, że sieci handlowe przechodzą gwałtowne zmiany w kierunku rozwiązań cyfrowych. Modyfikują również swoje modele biznesowe, szukając nowych rozwiązań. Granice między handlem detalicznym a innymi branżami się zacierają. Wymaga to od firm elastyczności i niesztampowego podejścia do prowadzenia biznesu.
Jakie są największe wyzwania w sektorze retail, FMCG i dóbr trwałych?
Organizatorzy Forum zapytali o to praktyków wspomnianych sektorów. Ponad siedemdziesięciu z nich udzieliło odpowiedzi, wskazując m.in.:
- digitalizację retailu na wielu poziomach,
- nową rolę sklepów stacjonarnych w ramach omnicommerce,
- szukanie remedium na przerwane łańcuchy dostaw, n
- owe możliwości sprzedaży: metaverse, social selling, live selling,
- rozwój q-commerce.
Na tej podstawie wytypowano 10 największych wyzwań sektora handlu w Polsce. Rozmowy w czasie konferencji będą dotyczyły tego, jak im sprostać.
Tematy Retail Challenge Poland – 10 największych wyzwań polskiego sektora handlu
- Dopasowanie strategii i funkcjonowania rynku retailowego do rosnących kosztów
- Digitalizacja w retailu na wielu poziomach
- Zmiany zachowań zakupowych konsumentów wywołane inflacją i kryzysem
- Przyszłość i rola sklepów stacjonarnych w ramach omnicommerce, przenikanie się off- i online, shop in the shop
- Planowanie dostaw i szukanie remedium na przerwane łańcuchy dostaw, zarządzanie magazynami
- Odpowiedzialność społeczna i troska o planetę, w tym dostawa „eko” versus „szybko”
- Nowe możliwości sprzedaży: metaverse, social selling, live selling, marketplace, dark store
- Leadership & motywowanie & zatrzymani pracowników
- Rozwój q-commerce w sektorze FMCG
- Współpraca i partnerstwo na linii sieć – dostawca w kontekście inflacji i zrównoważonego rozwoju
Uczestnicy będą mieli okazję posłuchać ponad stu ekspertów. Reprezentują oni m.in. marki:
- Action,
- Kaufland,
- Bricomarche,
- Tedi,
- Majster Budowlane ABC,
- Bakalland,
- Super-Pharma Poland,
- Ikea Poland,
- Frisco,
- Kan,
- Danone i Żywiec Zdrój,
- Douglas,
- MediaMarktSaturn Polska,
- Modivo,
- VRG,
- Metro,
- Pandora,
- Terg,
- Yes,
- Henkel,
- E.Leclerc,
- Empik Group,
- Allegro,
- CCC,
- Netto,
- BRW,
- Homla,
- Neonet,
- H&M,
- OTCF,
- Obi,
- Spar,
- Intersport,
Jeronimo Martins, - Gemini,
- L’Oreal,
- Auchan,
- Aldi,
- Euro RTV AGD,
- Maxi Zoo,
- Decathlon.
Forum potrwa 2 dni. Każdego dnia po sesji plenarnej odbędzie się 6 sesji równoległych. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.
Więcej informacji na temat można znaleźć na stronie retailchallengepoland.pl.