Retail Challenge Poland 2023

Termin

28–29.09.2022

Miejsce

Warszawa

Organizator

Brave Conferences

Forum Retail Challenge Poland 2023

Forum Retail Challenge Poland 2023

28 i 29 września 2022 r. w Warszawie odbędzie się IV Forum Liderów Handlu Off- & Online – Retail Challenge Poland 2023. Przedstawionych zostanie 10 najważniejszych wyzwań handlu detalicznego w dobie transformacji cyfrowej i nowych modeli biznesowych.

W spotkaniach Retail Challenge Poland udział biorą managerowie wyższego i średniego szczebla, kierujący dynamiką rozwoju firm z sektora retail. Wśród nich są m.in. przedstawiciele zarządu, sprzedaży, e-commerce, logistyki, marketingu i zakupów. Uczestnicy reprezentujący sieci handlowe, platformy e-commerce oraz dostawców food i non-food rozmawiają tu na tematy aktualne w branży.

Od wielu miesięcy zmagamy się z wyzwaniami w gospodarce:

  • rosnącą inflacją,
  • wysokimi kosztami paliw,
  • skutkami wojny w Ukrainie,
  • wprowadzeniem Polskiego Ładu.

Rosną również koszty zatrudnienia, a pracownika znacznie trudniej pozyskać i utrzymać. Zachowanie zakupowe konsumentów zmieniły się od czasów pandemii. Zmienił się także jego styl życia i pracy. Wszystkie te okoliczności powodują, że sieci handlowe przechodzą gwałtowne zmiany w kierunku rozwiązań cyfrowych. Modyfikują również swoje modele biznesowe, szukając nowych rozwiązań. Granice między handlem detalicznym a innymi branżami się zacierają. Wymaga to od firm elastyczności i niesztampowego podejścia do prowadzenia biznesu.

Jakie są największe wyzwania w sektorze retail, FMCG i dóbr trwałych?

Organizatorzy Forum zapytali o to praktyków wspomnianych sektorów. Ponad siedemdziesięciu z nich udzieliło odpowiedzi, wskazując m.in.:

  • digitalizację retailu na wielu poziomach,
  • nową rolę sklepów stacjonarnych w ramach omnicommerce,
  • szukanie remedium na przerwane łańcuchy dostaw, n
  • owe możliwości sprzedaży: metaverse, social selling, live selling,
  • rozwój q-commerce.

Na tej podstawie wytypowano 10 największych wyzwań sektora handlu w Polsce. Rozmowy w czasie konferencji będą dotyczyły tego, jak im sprostać.

Tematy Retail Challenge Poland – 10 największych wyzwań polskiego sektora handlu

  • Dopasowanie strategii i funkcjonowania rynku retailowego do rosnących kosztów
  • Digitalizacja w retailu na wielu poziomach
  • Zmiany zachowań zakupowych konsumentów wywołane inflacją i kryzysem
  • Przyszłość i rola sklepów stacjonarnych w ramach omnicommerce, przenikanie się off- i online, shop in the shop
  • Planowanie dostaw i szukanie remedium na przerwane łańcuchy dostaw, zarządzanie magazynami
  • Odpowiedzialność społeczna i troska o planetę, w tym dostawa „eko” versus „szybko”
  • Nowe możliwości sprzedaży: metaverse, social selling, live selling, marketplace, dark store
  • Leadership & motywowanie & zatrzymani pracowników
  • Rozwój q-commerce w sektorze FMCG
  • Współpraca i partnerstwo na linii sieć – dostawca w kontekście inflacji i zrównoważonego rozwoju

Uczestnicy będą mieli okazję posłuchać ponad stu ekspertów. Reprezentują oni m.in. marki:

  • Action,
  • Kaufland,
  • Bricomarche,
  • Tedi,
  • Majster Budowlane ABC,
  • Bakalland,
  • Super-Pharma Poland,
  • Ikea Poland,
  • Frisco,
  • Kan,
  • Danone i Żywiec Zdrój,
  • Douglas,
  • MediaMarktSaturn Polska,
  • Modivo,
  • VRG,
  • Metro,
  • Pandora,
  • Terg,
  • Yes,
  • Henkel,
  • E.Leclerc,
  • Empik Group,
  • Allegro,
  • CCC,
  • Netto,
  • BRW,
  • Homla,
  • Neonet,
  • H&M,
  • OTCF,
  • Obi,
  • Spar,
  • Intersport,
    Jeronimo Martins,
  • Gemini,
  • L’Oreal,
  • Auchan,
  • Aldi,
  • Euro RTV AGD,
  • Maxi Zoo,
  • Decathlon.

Forum potrwa 2 dni. Każdego dnia po sesji plenarnej odbędzie się 6 sesji równoległych. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

Więcej informacji na temat można znaleźć na stronie retailchallengepoland.pl.

 

 

 

Miejsce wydarzenia:

Hotel Arche
Puławska 361
02-801 Warszawa

10 Wydarzeń

Termin
29.02.2024
Miejsce
Organizator
Grupa Eura7 
Więcej informacji
Termin
22.03.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Deva Group 
Więcej informacji
Termin
28.03.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Goldkey  
Więcej informacji

Organizujesz wydarzenie?

Skontakuj się z Nami - redakcja@marketingprzykawie.pl

Termin
16–18.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji
Termin
17–18.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Brave Conferences 
Więcej informacji
Termin
10–14.06.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji
Termin
11.06.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing i Customer Experience Manager 
Więcej informacji