Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations - Marketing przy Kawie

Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations

Termin

15–16.09.2021

Miejsce

Warszawa

Organizator

Targi w Krakowie, „OOH Magazine”

Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations odbędą się 15–16 września w Expo XXI Warszawa równocześnie z Festiwalem Marketingu i Druku. 2 dni, kilkanaście godzin intensywnych rozmów, liczne warsztaty i prezentacje, 10 stref tematycznych, konkursy oraz spotkania z młodymi projektantami w Strefie Studenta.

Tegoroczna edycja będzie szczególna, ponieważ po raz pierwszy Targi Packaging Innovations odbędą się równocześnie z Festiwalem Marketingu i Druku organizowanym przez „OOH Magazine”. Udział w obu wydarzeniach potwierdziło 300 wystawców, którzy zaprezentują ofertę w 3 halach. Dzięki połączeniu sił będzie to największy event, na którym spotkają się m.in. przedstawiciele reklamy z handlowcami, zakupowcami i technologami.

Potrzeba kontaktów

Podstawą każdego biznesu są kontakty, a ideą targów możliwość spotkania w jednym miejscu kluczowych przedstawicieli branży. Firmy, które wezmą udział w targach Packaging Innovations, będą miały okazję do poznania nowej grupy klientów.

W tym roku wystawcy zaprezentują ofertę w 10 strefach tematycznych: Packaging, Components, Labelling, Eco, E-commerce, Print Finishing, POS & Displays, Luxpack, Services, Machines. Na stoiskach pojawi się wiele nowości rynkowych.

Firma Polipack, działając zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, zaprezentuje m.in. opakowania z biotworzyw oraz z materiałów z recyklingu; Novo-Pak przedstawi ofertę opakowań kosmetycznych wykonanych z materiałów biodegradowalnych; Rbeco odwiedzi targi z ekologiczną nowością – Eco Rękawem Sliv wykonanym z papieru i posiadającym strukturę fal, która amortyzuje szkodliwe wstrząsy fal podczas transportu produktów m.in. w słoiczkach i butelkach.

Nie zabraknie również maszyn. Opakomat pokaże, jak szybko i sprawnie zapakować w karton np. meble, grzejniki czy żaluzje. Wśród wystawców spotkamy nowe firmy, jak i te, które z targami Packaging Innovations związane są od lat.

Potrzeba wiedzy

Nieodłącznym elementem targów są szkolenia w strefie Workshops. Można w niej bezpłatnie wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez specjalistów, którzy podczas swoich wystąpień dzielą się wiedzą i doświadczeniem. Tematy prezentacji dobierane są tak, aby poruszyć najważniejsze kwestie związane z projektowaniem, promocją i sprzedażą opakowań.

W tym roku wśród zaproszonych gości spotkamy m.in. Monikę Boczek specjalizującą się w marketingu strategicznym, projektowym oraz wprowadzaniu nowych marek i produktów na rynek. Temat prezentacji brzmi „Czego nie wiemy o opakowaniu? Perspektywa dojrzałego konsumenta”. Kolejnym pytaniem, na które odpowiedzi udzieli Michał Dębecki (Repro Studio director w Chespa) będzie, jak zbudować spójność kolorystyczną marek na opakowaniach? Po raz pierwszy w strefie Workshops prezentację poprowadzi Justyna Długosz, manager ds. rozwoju i sprzedaży w Polimerpro, która omówi kwestie dotyczące druku fleksograficznego.

Przyjrzymy się również aspektom prawnym. Mikołaj Maśliński, prawnik, prezes zarządu spółki Maśliński Law & Consulting przedstawi temat „Rozszerzona odpowiedzialność producenta w świetle projektowanych przepisów. Czy czeka nas rewolucja na rynku opakowań?”.

To tylko kilka z planowanych wystąpień. Szczegółowy harmonogram już niebawem zostanie opublikowany na stronie www.packaginginnovations.pl

Potrzeba nowych pomysłów

Podczas Targów Packaging Innovations po raz 10. będzie można poznać laureatów konkursu Strefa Studenta. W tym roku konkurs wyjątkowo przyjął formę hybrydową. Zadaniem było zaprojektowanie i wykonanie prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Podstawą projektów był innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.

Zgłoszone prace zostały ocenione przez profesjonalne jury, składające się z praktyków i ekspertów branży opakowaniowej oraz graficznej. Do ścisłego finału zakwalifikowano 17 prac. W II etapie konkursu uczestnicy podczas 2-minutowych prezentacji online będą mieli szansę zaprezentować prototypy, opowiedzieć o nich jury i odpowiedzieć na pytania ekspertów.

Prace ocenione zostaną w 3 kategoriach: Wrażenie, Funkcjonalność i Forma, Szata Graficzna. Jury na podstawie ocen projektów oraz prezentacji wyłoni finalistów. Autorzy zwycięskich projektów będą mogli zaprezentować swoje prace w specjalnie przygotowanej strefie podczas targów.

Potrzeba kreatywnych rozwiązań

Nowością tegorocznej edycji targów będzie Akademia Aniflex. Firma Aniflex Głowacka Wojtaszek SJ – wieloletni wystawca targów – wyszedł z inicjatywą zaproszenia właścicieli brandów, firm produkujących kosmetyki, produkty spożywcze lub alkoholowe, producentów chemii gospodarczej do losowania, w którym do wygrania jest indywidualne szkolenie dla zwycięskiej firmy z podziałem na następujące bloki tematyczne: warsztat technologiczny, graficzny, innowacyjny, marketingowy. Losowanie odbędzie się 30 sierpnia, a szkolenie zostanie przeprowadzone pierwszego dnia targów, czyli 15 września w Expo XXI Warszawa. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie targów.

A przed targami…

Przed targami można posłuchać cyklu podcastów „Packaging Innovations – rozmowy spakowane”, w których organizatorzy targów w rozmowach z ekspertami poruszają najbardziej aktualne tematy ze świata opakowań tj. e-commerce, user experience, omnichannel, sustainability, recykling czy ecodesign. Gośćmi podcastów są znani specjaliści, którzy opowiadają o trendach w branży, jej problemach oraz perspektywach rozwoju.

Bilet wstępu na Targi Packaging Innovations można uzyskać po bezpłatnej rejestracji na stronie packaging2021.exposupport.pl/visitor/register

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

Miejsce wydarzenia:

Expo XXI Warszawa
Prądzyńskiego 12/14
01-222 Warszawa

13 Wydarzenia

Termin
12–31.10.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Buckinghamshire Marketing Academy 
Więcej informacji
Termin
22–24.10.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji

Organizujesz wydarzenie?

Skontakuj się z Nami - redakcja@marketingprzykawie.pl

Termin
25.10.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
DevaGroup 
Więcej informacji
Termin
29.10.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
IAB Polska 
Więcej informacji
Termin
30–31.10.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
1–30.11.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Buckinghamshire Marketing Academy 
Więcej informacji
Termin
8–29.11.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Semiotic Solutions 
Więcej informacji
Termin
18–19.11.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
28–29.11.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR 
Więcej informacji
Termin
9–13.12.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji