Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations odbędą się 15–16 września w Expo XXI Warszawa równocześnie z Festiwalem Marketingu i Druku. 2 dni, kilkanaście godzin intensywnych rozmów, liczne warsztaty i prezentacje, 10 stref tematycznych, konkursy oraz spotkania z młodymi projektantami w Strefie Studenta.
Tegoroczna edycja będzie szczególna, ponieważ po raz pierwszy Targi Packaging Innovations odbędą się równocześnie z Festiwalem Marketingu i Druku organizowanym przez „OOH Magazine”. Udział w obu wydarzeniach potwierdziło 300 wystawców, którzy zaprezentują ofertę w 3 halach. Dzięki połączeniu sił będzie to największy event, na którym spotkają się m.in. przedstawiciele reklamy z handlowcami, zakupowcami i technologami.
Potrzeba kontaktów
Podstawą każdego biznesu są kontakty, a ideą targów możliwość spotkania w jednym miejscu kluczowych przedstawicieli branży. Firmy, które wezmą udział w targach Packaging Innovations, będą miały okazję do poznania nowej grupy klientów.
W tym roku wystawcy zaprezentują ofertę w 10 strefach tematycznych: Packaging, Components, Labelling, Eco, E-commerce, Print Finishing, POS & Displays, Luxpack, Services, Machines. Na stoiskach pojawi się wiele nowości rynkowych.
Firma Polipack, działając zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, zaprezentuje m.in. opakowania z biotworzyw oraz z materiałów z recyklingu; Novo-Pak przedstawi ofertę opakowań kosmetycznych wykonanych z materiałów biodegradowalnych; Rbeco odwiedzi targi z ekologiczną nowością – Eco Rękawem Sliv wykonanym z papieru i posiadającym strukturę fal, która amortyzuje szkodliwe wstrząsy fal podczas transportu produktów m.in. w słoiczkach i butelkach.
Nie zabraknie również maszyn. Opakomat pokaże, jak szybko i sprawnie zapakować w karton np. meble, grzejniki czy żaluzje. Wśród wystawców spotkamy nowe firmy, jak i te, które z targami Packaging Innovations związane są od lat.
Potrzeba wiedzy
Nieodłącznym elementem targów są szkolenia w strefie Workshops. Można w niej bezpłatnie wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez specjalistów, którzy podczas swoich wystąpień dzielą się wiedzą i doświadczeniem. Tematy prezentacji dobierane są tak, aby poruszyć najważniejsze kwestie związane z projektowaniem, promocją i sprzedażą opakowań.
W tym roku wśród zaproszonych gości spotkamy m.in. Monikę Boczek specjalizującą się w marketingu strategicznym, projektowym oraz wprowadzaniu nowych marek i produktów na rynek. Temat prezentacji brzmi „Czego nie wiemy o opakowaniu? Perspektywa dojrzałego konsumenta”. Kolejnym pytaniem, na które odpowiedzi udzieli Michał Dębecki (Repro Studio director w Chespa) będzie, jak zbudować spójność kolorystyczną marek na opakowaniach? Po raz pierwszy w strefie Workshops prezentację poprowadzi Justyna Długosz, manager ds. rozwoju i sprzedaży w Polimerpro, która omówi kwestie dotyczące druku fleksograficznego.
Przyjrzymy się również aspektom prawnym. Mikołaj Maśliński, prawnik, prezes zarządu spółki Maśliński Law & Consulting przedstawi temat „Rozszerzona odpowiedzialność producenta w świetle projektowanych przepisów. Czy czeka nas rewolucja na rynku opakowań?”.
To tylko kilka z planowanych wystąpień. Szczegółowy harmonogram już niebawem zostanie opublikowany na stronie www.packaginginnovations.pl
Potrzeba nowych pomysłów
Podczas Targów Packaging Innovations po raz 10. będzie można poznać laureatów konkursu Strefa Studenta. W tym roku konkurs wyjątkowo przyjął formę hybrydową. Zadaniem było zaprojektowanie i wykonanie prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Podstawą projektów był innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.
Zgłoszone prace zostały ocenione przez profesjonalne jury, składające się z praktyków i ekspertów branży opakowaniowej oraz graficznej. Do ścisłego finału zakwalifikowano 17 prac. W II etapie konkursu uczestnicy podczas 2-minutowych prezentacji online będą mieli szansę zaprezentować prototypy, opowiedzieć o nich jury i odpowiedzieć na pytania ekspertów.
Prace ocenione zostaną w 3 kategoriach: Wrażenie, Funkcjonalność i Forma, Szata Graficzna. Jury na podstawie ocen projektów oraz prezentacji wyłoni finalistów. Autorzy zwycięskich projektów będą mogli zaprezentować swoje prace w specjalnie przygotowanej strefie podczas targów.
Potrzeba kreatywnych rozwiązań
Nowością tegorocznej edycji targów będzie Akademia Aniflex. Firma Aniflex Głowacka Wojtaszek SJ – wieloletni wystawca targów – wyszedł z inicjatywą zaproszenia właścicieli brandów, firm produkujących kosmetyki, produkty spożywcze lub alkoholowe, producentów chemii gospodarczej do losowania, w którym do wygrania jest indywidualne szkolenie dla zwycięskiej firmy z podziałem na następujące bloki tematyczne: warsztat technologiczny, graficzny, innowacyjny, marketingowy. Losowanie odbędzie się 30 sierpnia, a szkolenie zostanie przeprowadzone pierwszego dnia targów, czyli 15 września w Expo XXI Warszawa. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie targów.
A przed targami…
Przed targami można posłuchać cyklu podcastów „Packaging Innovations – rozmowy spakowane”, w których organizatorzy targów w rozmowach z ekspertami poruszają najbardziej aktualne tematy ze świata opakowań tj. e-commerce, user experience, omnichannel, sustainability, recykling czy ecodesign. Gośćmi podcastów są znani specjaliści, którzy opowiadają o trendach w branży, jej problemach oraz perspektywach rozwoju.
Bilet wstępu na Targi Packaging Innovations można uzyskać po bezpłatnej rejestracji na stronie packaging2021.exposupport.pl/visitor/register
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.