Silna marka regionu jest gwarantem przyciągania turystów i inwestorów, a także czynnikiem spajającym dla mieszkańców, który buduje ich poczucie identyfikacji z regionem. Jednocześnie jest wsparciem dla rozwoju i elementem wyróżniającym. Stąd, konsekwentnie od kilku lat, Województwo Małopolskie podejmuje liczne działania kreujące markę Małopolska. Jednym z nich jest organizowany już po raz drugi Kongres Marki Małopolska.
Tegoroczne wydarzenie odbędzie się w dniach 10-11 października 2018 r. w Krynicy Zdroju. Kongres, którego tematem przewodnim będzie Made in Małopolska będzie okazją do zaprezentowania pierwszych efektów współpracy w ramach projektu. To forum wymiany doświadczeń w zakresie marketingu miejsc, które jest impulsem do podejmowania współpracy w obszarze promocji regionu oraz marek lokalnych.
Dzięki udziałowi w wydarzeniu uczestnicy poznają korzyści płynące ze współpracy, które przekładają się na lokalne zmiany, ale również scalają potencjał regionu i prezentują go na zewnątrz wzbudzając żywe zainteresowanie. Kongres będzie również okazją do poszerzenia wiedzy na temat szeroko pojętego marketingu terytorialnego, nowoczesnych narzędzi komunikacji marketingowej. Tegoroczny Kongres Marki Małopolska będzie też świetną okazją do wymiany opinii i spostrzeżeń dotyczących współpracy na rzecz rozwoju marki regionu.
Kongres skierowany jest do włodarzy gmin, miast i powiatów, pracowników jednostek samorządu terytorialnego, instytucji zaangażowanych w System Koordynacji Marki Małopolska, którzy zajmują się promocją, marketingiem i zagadnieniami public relations, partnerów i potencjalnych partnerów projektu Made in Małopolska oraz instytucji i firm realizujących działania kreujące markę Małopolska.
W Krynicy rozstrzygnięty zostanie również Konkurs pn. „Bez (prze)targu” skierowany do jednostek samorządu terytorialnego oraz instytucji zaangażowanych w System Koordynacji Marki Małopolska. Wyróżnione zostaną najlepsze i niestandardowe praktyki budujące markę miejsca opartą na wartościach.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym Kongresu Marki Małopolska – Made in Małopolska.