Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

Termin

25–26.10.2018

Miejsce

Rzeszów

Organizator

Exacto

Dobrze zaplanowana i przeprowadzona strategia marketingowa to obecnie nieodłączny element skutecznej promocji. Nie jest ona związana wyłącznie z firmami pragnącymi wypuścić nowy produkt na rynek – w równym stopniu dotyczy także samorządów. Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach od 2011 r. pomaga stawiać czoła wyzwaniom, z którymi na co dzień mierzą się marketingowcy.

Tematem przewodnim obecnej edycji kongresu będą skuteczne kampanie promocyjne miast i regionów. Uczestnicy imprezy jak co roku mogą spodziewać się prelekcji ekspertów specjalizujących się w marketingu miejsca oraz przedstawicieli urzędów i instytucji odpowiedzialnych za działania promocyjne.

Tematy i wystąpienia prelegentów zostały zaplanowane w taki sposób, aby kompleksowo przedstawić skuteczne sposoby promowania jednostek terytorialnych. W programie znajdują się zarówno konkretne przykłady kampanii wizerunkowych miast i regionów, jak również zagadnienia pośrednio powiązane z marketingiem miejsca, jak np. komunikacja z mediami czy aspekty prawne dotyczące brandingu.

Osoby, które chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu marketingu miast, powinny szczególnie zainteresować się prelekcjami m.in. Krzysztofa Kowalczyka, właściciela agencji marketingowo-szkoleniowej ACTIVE DAYS.pl, który podzieli się swoją wiedzą na temat promocji miasta poprzez storytelling, a także Wojciecha Czyżewskiego, przewodniczącego zespołu ds. Fabryki Pełnej Życia – projektu promocyjnego realizowanego przez Dąbrowę Górniczą w oparciu o rewitalizację terenów zajmowanych przez zlikwidowaną fabrykę „Defum”.

W pierwszym dniu VIII edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach wystąpi m.in. Robert Stępowski, redaktor naczelny portalu Marketing Miejsc, który przedstawi subiektywne zestawienie kampanii promocyjnych polskich miast i regionów minionego roku. – Jednostki samorządowe w Polsce z roku na rok są coraz bardziej świadome użyteczności i zalet płynących z dobrze przemyślanej promocji miejsca – mówi Robert Stępowski. – Podczas swojej prezentacji postaram się przekrojowo przedstawić najbardziej interesujące i oryginalne przykłady realizacji takich działań w zeszłym roku. Jestem przekonany, że niektóre z nich mogą posłużyć jako inspiracja dla innych instytucji.

O promocji za pośrednictwem social mediów opowiedzą leśniczy Kazimierz Nóżka oraz Marcin Scelina, którzy promują bieszczadzkie Nadleśnictwo Baligród m.in. poprzez zdjęcia oraz filmy prezentujące florę i faunę tamtejszych terenów. Niektóre z nagrań ich autorstwa rozprzestrzeniły się viralowo na szeroką skalę w internecie. Warto podkreślić, że obecnie ich fanpage na Facebooku śledzi obecnie ponad 85 tys. osób.

Coraz popularniejszym trendem w działaniach marketingowych jest wykorzystanie influencerów. O tym, w jaki sposób mogą się oni przyczynić do promocji turystyki na przykładzie kampanii #visitpoland opowie Magdalena Żelazowska z Polskiej Organizacji Turystycznej.

Nadal istotnym aspektem kampanii wizerunkowych miast i regionów są działania media relations. Krzysztof Łapiński z Agencji Timing, były rzecznik prasowy prezydenta RP, wyjaśni jak prowadzić komunikację z mediami w taki sposób, aby z perspektywy samorządu stała się ona elementem skutecznego dialogu.

W ramach kongresu oprócz wykładów i prezentacji zaplanowane są też warsztaty praktyczne. Pierwszy z nich poprowadzą Robert Sadowski oraz Kamil Kalinowski z Newspoint, którzy podpowiedzą uczestnikom, jak wykorzystywać dane z monitoringu mediów do tworzenia contentu. Drugie zajęcia zatytułowane Działasz lokalnie – promuj globalnie! Marketing miast i regionów – case studies przeprowadzą Katarzyna Kozioł i Tomasz Żmudzki z Ringier Axel Springer Polska.

Aby zostać uczestnikiem Kongresu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie podkarpackie.org.pl/regulamin-kongresu. Więcej informacji o kongresie i ubiegłorocznych edycjach można znaleźć na stronie podkarpackie.org.pl.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

Miejsce wydarzenia:

Hotel Hilton Garden Inn
Al. Kopisto 1
35-315 Rzeszów

5 Wydarzeń

Termin
14–15.12.2023
Miejsce
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
18–19.12.2023
Miejsce
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
16–18.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji

Organizujesz wydarzenie?

Skontakuj się z Nami - redakcja@marketingprzykawie.pl

Termin
11.06.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing i Customer Experience Manager 
Więcej informacji