Skalowanie biznesu na bazie marketingu sportowego, zmiany w śledzeniu widowisk sportowych, rewolucja technologiczna, rosnąca rola sportu kobiecego. To niektóre z zagadnień SportBiz Summit 2023, największej tego typu konferencji branżowej w Europie Środkowo-Wschodniej, która odbędzie się w Warszawie 7 i 8 marca. Do agencji SportWin, wieloletniego organizatora wydarzenia, w tym roku dołączył Publicon Sport, wyłączny partner marketingowy Polskiego Związku Piłki Nożnej.
SportBiz Summit jak co roku jest kierowany do sportowców, przedstawicieli klubów i organizacji, największych, ale też lokalnych sponsorów sportu, samorządów. W tej edycji szczególnie do start-upów i firm technologicznych.
We wtorek, 7 marca dyskusję zdominują cztery obszary:
- biznes,
- marketing,
- przyszłość,
- rola kobiet w sporcie.
W panelach eksperci w swoich dziedzinach będą dyskutować o:
- przyszłości marketingu sportowego,
- komercjalizacji sportu kobiet,
- sponsoringu jako efektywnym narzędziu do realizacji celów biznesowych.
– Od prawie dwudziestu lat SportBiz wspiera rozwój i profesjonalizację marketingu. Podnosi poziom zarządzania i sponsoringu sportu w Polsce. Widzimy, że rewolucja technologiczna dosięgnęła także tego obszaru. Dlatego najbliższa edycja w dużej mierze skupi się właśnie na tym.
Przez dwa dni będziemy świadkami dyskusji i zderzenia opinii ekspertów ze świata sportu, technologii i inwestycji. Na scenie pojawią się m.in.:
- Samin Macdonald współpracujący obecnie z FC Barceloną przy przebudowie Camp Nou,
- Fraser Read, który zarządza marketingiem i komunikacją w Blackburn Rovers,
- Lars Haue-Pedersen, który w agencji BWC Sport pomaga miastom i krajom w pozyskiwaniu organizacji największych wydarzeń sportowych.
Swoją obecność potwierdził także Timm Jaeger z Eintrachtu Frankfurt. Opowie o tym, jak dzięki technologii jego klub stał się jednym z najbardziej innowacyjnych na świecie – zapowiada Dominik Kajzerski, dyrektor zarządzający SportWin.
Nie zabraknie firechatów dotyczących:
- strategii komercyjnej organizacji sportowej,
- metodologii mierzenia efektywności sponsoringu,
- wyznaczania trendów,
- komercjalizacji sukcesu sportowego.
W środę, 8 marca uwaga ekspertów skupi się na omówieniu czterech bloków tematycznych, którymi będą:
- kluby i organizacje sportowe,
- sponsorzy,
- samorząd,
- nowinki w treningu.
Paneliści porozmawiają o:
- technologicznym wsparciu w decyzjach sponsoringowych,
- synergii w strategii rozwoju sportu,
- tym, czego szukają inwestorzy w sporcie.
Podczas wydarzenia wystąpią kluczowe osoby w polskim biznesie sportowym
Będą to m.in.:
- dyrektor Biura Marketingu Sportowego i Sponsoringu PKN Orlen, Agata Pniewska,
- chief growth officer XTB, Szymon Szymański,
- prezes Polskiego Związku Koszykówki, Radosław Piesiewicz,
- legenda polskiego MMA, Joanna Jędrzejczyk.
– Branżowe konferencje dotychczas były skupione wokół tych samych tematów i organizowane według podobnych scenariuszy. Ta obserwacja stała się dla nas punktem wyjścia do zaproponowania nowej formuły wydarzenia. Łącząc różne środowiska i ścierając ze sobą odmienne oblicza sportu, chcemy pokazać, że dziś cała branża potrzebuje nowej energii i odważnych menedżerów. Takich, którzy będą potrafili wykorzystywać synergię sportu, technologii i nowych mediów. Debaty, panele i prelekcje, które zaproponowaliśmy, to ważny krok w kierunku rozwoju branży i integracji środowiska sportowego w Polsce – mówi Szymon Sikorski, CEO Publicon Sport.
Jednym z kluczowych punktów konferencji jest XIX Gala Sportu i Biznesu
Wręczone zostaną Nagrody Biznesu Sportowego – najstarsze wyróżnienia w branży sportowej. O statuetki Demes w 12 kategoriach będą walczyć m.in. PKN Orlen, Totalizator Sportowy, Lech Poznań, Kanał Sportowy, Siatkarskie Mistrzostwa Świata Mężczyzn 2022 czy Iga Świątek.
Patronat honorowy nad konferencją objął Minister Sportu i Turystyki, Kamil Bortniczuk. Szczegółowy plan wydarzenia oraz pakiety uczestnictwa w SportBiz Summit oraz gali są dostępne na stronie
https://www.sportbiz-summit.com/
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konferencji.