Granice etyki w komunikacji marketingowej zawsze były ściśle zależne od kontekstu, wrażliwości społecznej i wyzwań danych czasów. To, co dziś jest uznawane za nieetyczne, jeszcze kilka lat temu mogło uchodzić za właściwie oddające nastroje społeczne w tamtym czasie.
Obecnie kluczowe znaczenie dla definiowania granic etyki w reklamy mają rozwój nowych technologii oraz wyzwania klimatyczne. Media społecznościowe zmieniają role podmiotów na rynku, a konsumenci stają się influencerami, na których spoczywają nowe odpowiedzialności za sposób komunikowania się ze swoją społecznością.
Z kolei zmiany klimatyczne i rosnąca wrażliwość konsumentów na odpowiedzialność marek w zakresie ich realnego wpływu środowiskowego wyznaczają kolejne standardy komunikacji. Reklama zawsze funkcjonowała między orbitą faktu a kreacji, posługując się często skrótami myślowymi, metaforą, fikcją i symbolizmem.
Dziś jednak samo pojęcie prawdy i fałszu ulega ewolucji, szczególnie w świetle zalewającej nas fali fake newsów, istotnie zmieniając kontekst dla działań reklamowych.
- Prof. Jan Hartman, Uniwersytet Jagieloński
- Dariusz Maciołek, BNP Paribas
- Prof. Bogdan Chojnicki, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
- Areta Szpura, Aktywistka ekologiczna
- Prof. Bolesław Rok, Akademia Leona Koźmińskiego
- Kamila Drzewicka, Client Earth Prawnicy dla Ziemi
- Krzysztof Lehmann, UOKiK
- Włodzimierz Schmidt, IAB Polska
- Marta Lech-Maciejewska, Blogerka SuperStyler
- Rafał Rudzki, Żabka Polska
- Prof. Grzegorz Mazurek, Akademia Leona Koźmińskiego
- Dr Paulina Sobiesiak-Penszko, Instytut Spraw Publicznych
- Sylwia Czubkowska, dziennikarka ekonomiczna i technologiczna
- Dorota Żurkowska, TVN Warner Bros. Discovery
- Witold Kołodziejski, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
- Tomasz Wróblewski, Warsaw Enterprise Institute
- Dr Monika Kaczmarek-Śliwińska, Uniwersytet Warszawski
- Piotr Mitraszewski, Lighthouse
- Prof. Adam Bodnar, Uniwersytet SWPS
- Sylwia Chada, general manager TikTok CE
- Dariusz Tworzydło, Uniwersytet Warszawski
- Agnieszka Kępińska-Sadowska, Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
- Robert Wielgo, Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.