Konferencja CyberHuman

Termin

19.04.2018

Miejsce

Warszawa

Organizator

PTBRiO

Tegoroczna konferencja jest kolejną edycją cyklu Cyber (CyberResearch, CyberRE, Cyber, CyberHuman), organizowanego nieprzerwanie od 2011 r. To przestrzeń dyskursu o styku cyfrowości i konsumpcji. Utworzono ją, aby prezentować najnowsze trendy i zjawiska konsumenckie manifestujące się w cyberprzestrzeni oraz na jej styku z tzw. światem realnym.

Świat staje się ludzko-cyfrową mieszaniną, w której wszyscy funkcjonują w środowisku złożonym zarówno z ludzi, jak i maszyn oraz algorytmów. W takich warunkach pojawiają się zupełnie nowe zjawiska. Im właśnie poświęcona będzie konferencja CyberHuman.

Wydarzenie odbędzie się 19 kwietnia 2018 r. w Warszawie.

Podczas wydarzenia będzie można wysłuchać wystąpień z następujących obszarów:

1. Superczłowiek
Technologia zmienia ludzi na lepsze i pomaga ludziom zmieniać się na lepsze. Nie tylko poprzez naiwne „suplementowanie” ciała ludzkiego cybergadżetami, lecz także przez tworzenie uwarunkowań, w których doskonalenie i samodoskonalenie jest łatwiejsze. W jaki sposób postęp technologii przyspiesza i zmienia rozwój człowieka? Czy maszyna zmienia człowieka, aby stawał się bardziej ludzki?

2. Cyberinterakcje
Coraz więcej interakcji ludzkich jest zapośredniczonych i zaaranżowanych przez technologię. Media społecznościowe, platformy inicjowania interakcji czy wymiany dóbr i usług, jak Uber, stopniowo zastępują wcześniejsze procesy nawiązywania i utrzymywania więzi.

Czy wkraczanie technologii pomiędzy ludzi oddziela ich, czy zbliża? Czy prostsze i płytsze interakcje elektroniczne są mniej wartościowe? A może wartość leży właśnie w prostocie, bezpieczeństwie i przewidywalności? Może nie potrzebujemy całej ludzkiej otoczki w prostych transakcjach?

Jeśli tak, to zadajmy pytania o drugą stronę medalu. Czy technologia może być spoiwem społeczeństwa, zamiast kultur i zwyczajów? Kiedy zamówienie Ubera stanie się rytuałem?

3. Władza algorytmu
Jesteśmy przyzwyczajeni do założenia, że podejmowanie decyzji, określanie wartości, rozpoznawanie i ocenianie wzorców oraz inne czynności poznawcze to domena ludzi. Tymczasem coraz częściej ludzi zastępują algorytmy. Potrafią polecać interesujące treści, filtrując to, co ważne od tego, co nieważne. Podejmują wręcz decyzje, które ważą na przyszłości.

Systemy automatyczne, decydując o tym, jakie bodźce docierają do ludzi przez media cyfrowe, kierują się prostymi schematami. Zapewniają lepszy dostęp do tych bodźców, które wywołują więcej pozytywnych reakcji. Jakie są konsekwencje algorytmizacji życia? Czy sztuczna inteligencja nie stanie się największym zbiornikiem naturalnej głupoty?

4. Era biobotów
Człowiek żyjący w środowisku cyfrowym znajduje się w świecie, który dość łatwo kontrolować. Zwłaszcza jeśli część jego partnerów w tym środowisku to maszyny. W takich warunkach łatwo także uruchomić trening różnych umiejętności, które są akurat potrzebne systemowi, a nie jednostce.

Potrzebny jest dłuższy czas pracy bez przerw? Można zaproponować grę trenującą uczestników w pracy bez przerwy. Konsultanci zbyt szybko irytują się podczas rozmów z klientami? Można urządzić dla nich konkurs.

Czy sztuczna inteligencja uczy się ludzi, żeby ich poznać? A może robi to po prostu po to, żeby wywoływać więcej zachowań pożądanych i zyskownych z punktu widzenia jej właścicieli?

Czy staniemy się biobotami programowalnymi bez naszej wiedzy – o bardziej skomplikowanych, ale jednak przewidywalnych schematach zachowań? Czy wręcz przeciwnie – sztuczna inteligencja będzie na nasze własne życzenie motywować nas do realizacji zadań, korygować nasze słabości i wspierać nas w codziennych wyzwaniach? Artificial Intelligence (AI) czy Intelligent Augmentation (IA)? Którą ścieżką podążymy?

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

Miejsce wydarzenia:

Centrum Nauki Kopernik
Wybrzeże Kościuszkowskie 20
00-390 Warszawa

10 Wydarzeń

Termin
10–11.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
15.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
16–18.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji

Organizujesz wydarzenie?

Skontakuj się z Nami - redakcja@marketingprzykawie.pl

Termin
17–18.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Brave Conferences 
Więcej informacji
Termin
20.05.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
IRCenter / socjolozki.pl 
Więcej informacji
Termin
10–14.06.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji
Termin
11.06.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing i Customer Experience Manager 
Więcej informacji