Festiwal Insummit to największa w Europie Centralnej platforma spotkań i wymiany wiedzy oraz doświadczeń związanych z wykorzystywaniem insightów do podejmowania decyzji i tworzenia innowacji. Tegoroczna edycja odbędzie się 26 i 27 września w Warszawie.
Zeszłoroczna edycja Festiwalu zgromadziła ponad 150 osób występujących na 5 scenach i przyciągnęła ponad 700 uczestników i uczestniczek reprezentujących blisko 300 marek.
W obecnej edycji pojawi się 30 bloków tematycznych, ponad 90 wystąpień, paneli i warsztatów na 5 scenach. Wszystkie one poświęcone będą najnowszym zjawiskom społecznym i konsumenckim oraz najważniejszym wyzwaniom biznesu i cywilizacji.
Program festiwalu jest tworzony przez rotacyjną ekspercką Radę Programową, która opracowuje koncepcję wydarzenia, zaprasza do składania propozycji wystąpień w procedurze call for insights and innovations, a następnie dokonuje ich kwalifikacji w dwuetapowym procesie.
W 2023 r. na Festiwal zgłoszono 237 wystąpień, z których Rada zakwalifikowała 60 dbając, aby prezentowana wiedza była aktualna, przydatna, zweryfikowana, inspirująca i odpowiedzialna.
Festiwal ma przekrojowy charakter, a różnorodność treści, tematów i formatów jest jego wielką wartością. Twórcy i twórczynie festiwalu reprezentują dziesiątki branż i środowisk zawodowych, dowodząc tego, że insighty są wszędzie. Pokazują sposoby badania insightów i przekładania odkryć na innowacyjne rozwiązania.
Festiwal Insummit to festiwal dla wszystkich, których różnorodność ludzkich zachowań fascynuje i inspiruje do działania. Niezależnie od tego czy jest dostawcą, czy odbiorcą wiedzy o postawach społecznych i konsumenckich, czy bada źródła insightów, czy opracowuje innowacyjne sposoby ich wykorzystania. W szczególności skierowany jest do osób, których obszar działania to:
- Badania
- Data Science
- Innowacje
- Strategia
- Kreacja
- Marketing
- Media
- UX/CX/HX
- Consulting
- Digital
- Design
- Service Design
- Sustainable Growth
- Kultura/Rozrywka
- Policy Making
- NGO
Najważniejsze tematy festiwalu:
- Insighty i innowacje
Insights into action – przełożenie wiedzy human insight na innowacyjne rozwiązania, miejsce i rola insightów w organizacji, technologie i źródła danych, fuzje, analityka, automatyzacja, sztuczna inteligencja – potencjał, zastosowania i zagrożenia, modele tworzenia innowacji, insights to kill &insights to win, integracja i zarządzanie wiedzą; data driven decisions - Człowiek, społeczeństwo, rynek
Zmienność, złożoność, dynamika, radykalizacja i polaryzacja postaw – implikacje społeczne i rynkowe, napięcia i konfrontacje, kondycja społeczeństwa, zdrowie, strach i dobrostan psychiczny, wpływ rosyjskiej agresji, style życia, czas wolny, młode pokolenia, silver market, trendy konsumenckie, zmiany zwyczajów zakupowych, inflacja i kryzys - Technologia i cyfrowość
Akceleracja, dostępność i wszechobecność, AI, ChatGPT, metaverse, augmented reality, automatyzacja, technologia a zmiany społeczne, nowe kompetencje, edukacja, prywatność, cyberbezpieczeństwo - Consumer/ shopper journey
Strategie 360, omnichannel, retail, konwergencja światów, zarządzanie konsumentocentrycznością - Human-centered design
CX/UX/HX, service design, product design, design thinking, projektowanie Innowacji, dojrzałość projektowa - Zrównoważenie i odpowiedzialność
ESG, green washing, purpose washing, autentyczność, perspektywa firm a perspektywa kliencka, rola i oczekiwania wobec marek, mity, postawy konsumenckie, różnorodność i inkluzywność w praktyce - Empowerment, aktywizm, zaangażowanie
Nowe formy relacji, działania, współpracy i wspólnoty, gender, pokolenia - Cywilizacja rozrywki
Insighty w obszarze rozrywki, mediów i kultury, postawy i zachowania, wzorce konsumpcji, komunikacja marek, digital, gaming, e-sport, projektowanie rozrywki - Media nowego świata
Wzorce konsumpcji i ich zmiany, social media, cyber&meta, zintegrowany pomiar jednoźródłowy, real time data, cross media/ kampanie multimediowe, innowacje, efektywność przekazu reklamowego, wiarygodność źródeł informacji, szum informacyjny, dezinformacja - Wygrywające strategie
Biznesu, marek i komunikacji, nowe modele, podejścia i sposoby działania dużych, średnich i małych marek, alternatywa jako nowa norma, tempo i zwinność, zdalność, technologia, mobilność, autonomia, nowe sposoby zarządzania, case studies - Wyzwania prognozowania
Przewidywanie przyszłości w krótkim i długim horyzoncie, Future thinking, meataanalizy i analizy historyczne, wiarygodność wskaźników i źródeł, kryzys gospodarczy, wpływ czynników makroekonomicznych i geopolitycznych, forecasting, planowanie scenariuszowe, czarne łabędzie, przemiany technologiczne, AI - Praca
Sens, wartości, aspiracje, nowe metody organizacji, leadership, przedsiębiorczość, wypalenie, młode pokolenia, silver generation, dobrostan - Insighty a metodologia
Nowe podejścia, innowacje metodologiczne, wykorzystanie technologii, AI w praktyce, zwinność, precyzja
Wydarzenie organizują PTBRiO wraz z OFBOR. Produkcją zajmuje się Ora & Funksters. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym festiwalu.