InfoPublika to inicjatywa edukacyjna, która ma na celu wpłynąć na jakość kampanii reklamowych inicjowanych przez instytucje publiczne.
Skomplikowane procedury, a przede wszystkim kryterium ceny (często ukryte w postaci zakupu mediów) powodują, że o wygranej w przetargu publicznym decyduje nie najlepszy pomysł i efektywnie wydany budżet, a po prostu najtańsza oferta.
Doświadczone, najlepsze agencje reklamowe i domy mediowe rezygnują z uczestnictwa w przetargach, w których nie mogą konkurować jakością. W konsekwencji część kampanii publicznych jest przeprowadzana bez pomysłu i realnego wpływu na społeczeństwo. Ich potencjał nie jest wykorzystany. Pozorne oszczędności doprowadzają więc do marnowania publicznych pieniędzy.
InfoPublika jest projektem edukacyjnym agencji reklamowej Hand Made i partnerów – Arena Media oraz Marketingu przy Kawie. Projekt skierowany jest do urzędów i instytucji otwartych na dialog społeczny i profesjonalne prowadzenie przetargów. Pierwsze szkolenie odbędzie się już 2 czerwca 2016 w Krakowie.
Tematem przewodnim jest „SOPZ, czyli brief – o tym, jak napisać przetarg na kampanię”. Program szkolenia przewiduje warsztaty i prelekcje, z których będzie można dowiedzieć się m.in. tego,
- na które zapisy w SOPZ zwrócić szczególną uwagę przy konstruowaniu przetargu,
- czym się kierować w formułowaniu zwycięskich kryteriów
- jaka jest specyfika tworzenia kampanii reklamowych.
Uczestnicy poznają również najciekawsze akcje społeczne minionych lat.
Wśród prelegentów oraz prowadzących warsztaty pojawią się eksperci z wieloletnim doświadczeniem reklamowym: Joanna Burdek (menedżerka ds. kampanii społecznych w agencji Hand Made), Michał Wieleński (group account director w Arena Media), Jacek Szlak (redaktor naczelny Marketingu przy Kawie) i Dominik Koza (dyrektor ds. rozwoju w agencji Hand Made).