IBRA Spotkania to inicjatywa Instytutu Brandingowego IBRA. Różne punkty na mapie Polski, w których odbywać się będą spotkania to różne hasła przewodnie. Punktem odniesienia wszystkich spotkań będzie jednak osobista i lokalna perspektywa przedstawicieli szerokiego grona osób pracujących z markami.
Spotkania mają dostarczać zrozumiałych i różnorodnych doświadczeń oraz wzorów. Ma być to przestrzeń otwarta na przedsiębiorców, projektantów, marketerów, strategów, copywriterów i naukowców. To także inicjatywa, która ma łączyć marketerów z przedstawicielami agencji, praktyków ze środowiskiem naukowym, kreatywnych z osobami patrzących na markę przez pryzmat strategii.
IBRA Spotkania będą organizowane kwartalnie. Pierwsze odbyło się 23 stycznia w krakowskim klubie Hevre. Zaproszeni goście rozmawiali na temat różnic między brandingiem a marketingiem. Kolejne edycje będą pojawiać się również w innych polskich miastach jeszcze w tym roku.
Najbliższe spotkanie odbędzie się 5 lutego w Browarze Obywatelskim w Tychach.
Podczas tyskiego spotkania zaproszeni eksperci i uczestnicy będą wspólnie zastanawiać się, czy lokalność jest globalną wartością. Goście będą odpowiadać m.in. na pytania:
- Czym jest pojęcie lokalności w kontekście marki?
- Czy lokalność ma znaczenie dla marek globalnych?
- W strategiach jakich marek lokalność jest istotna?
- Jak wykorzystywać motywy regionalne w budowaniu marki?
W dyskusji udział wezmą:
- Grzegorz Szeliga – CEO iNET group sp. z o.o., niespokojny duch technologii teleinformatycznych. Opowie jak na lokalnych firmach oprzeć ogólnopolską spółkę.
- Urszula Szwed – współzałożycielka Dinksy, miłośniczka lokalności. Będzie z nami grać w Otwarte Karty.
- Marta Gawin – mimo że nie pochodzi ze Śląska jest jedną z najbardziej śląskich projektantek. Opowie nam jak to się stało.
- Jakub August – współtworzy Tenka i wykorzystuje design thinking we wszelkich możliwych sytuacjach. To pierwiastek strategiczny naszej dyskusji.
- prof. Krzysztof Bierwiaczonek – wykłada socjologię na Uniwersytecie Śląskim. W trudnych chwilach sprowadzi naszą rozmowę na naukowe tory.
- Marcin Sławek – jego Dziupla Drwala pomaga innym prowadzić biznes, nam natomiast pomoże prowadzić dyskusję.
Po spotkaniu organizatorzy przewidują możliwość kontynuowania rozmów w kuluarach. Wszyscy uczestnicy wydarzenia zostaną również zaproszeni do zamkniętej grupy IBRA_Spotkania_SILESIA, gdzie będą mogli współtworzyć lokalną brandingową społeczność.
Bezpłatne wejściówki można zdobyć na evenea.pl/event/punkty-odniesienia-edycja02/
Więcej informacji o inicjatywie na stronie brandingowy.pl.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym inicjatywy.