Konkurs IAB Mixx Awards od lat promuje najbardziej inspirujące, kreatywne i skuteczne kampanie reklamowe wykorzystujące środowisko cyfrowe. Od 17 lipca agencje, domy mediowe, wydawcy i reklamodawcy mogą zgłaszać kampanie, które zostaną ocenione w tegorocznej edycji obejmującej aż szesnaście kategorii.
Co liczy się najbardziej?
- strategia,
- kreacja reklamowa,
- wykonanie,
- wykorzystanie mediów,
- rezultaty i ROI.
Listopadowa uroczystość rozdania nagród będzie połączona z galą 25-lecia IAB Polska.
– Od lat jesteśmy świadkami rozwoju polskiego digitalu, który dziś jest w zupełnie innym miejscu niż jeszcze 25 lat temu. Obecnie nie tylko dotrzymujemy kroku światowym standardom, ale mamy udział w ich kreowaniu. A konkurs IAB MIXX Awards jest najlepszą okazją na dostrzeżenie tego. Od ubiegłego roku towarzyszą nam dwie nowe kategorie – Artificial Intelligence, nagradzająca kampanie wykorzystujące sztuczną inteligencję w sposób przemyślany i twórczy oraz Offline Digitizing, w której doceniamy kreacje umiejętnie łączące świat cyfrowy z rzeczywistością offline. To doskonale obrazuje najnowsze trendy w polskim digitalu, który podczas pierwszych edycji konkursu był tylko dodatkiem do kreacji reklamowych, a dziś gra w nich główną rolę – mówi Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.
16 kategorii konkursowych
Współczesne środowisko cyfrowe otwiera przed markami wachlarz możliwości zarówno prezentacji treści, jak i form ich przekazu. Konkurs został zaprojektowany tak, by uwzględnić to spektrum działań.
Wśród kategorii konkursowych znalazły się zatem zarówno obszary związane z:
- sztuczną inteligencją,
- wykorzystaniem social mediów,
- data driven marketingiem,
- wymagające wyjątkowej kreatywności Limited Budget.
Jury oceni zarówno kampanie oparte na współpracy z influencerami i performance marketingu, jak i te bazujące na doświadczeniu konsumenta, a innowacyjne rozwiązania stają w szranki z takimi obszarami jak commerce, digital PR czy content marketing.
Pełna lista kategorii konkursowych znajduje się na stronie IAB Mixx Awards. Oceniając kampanie, Jury będzie brało pod uwagę cztery kluczowe kryteria:
- strategia,
- kreacja reklamowa,
- wykonanie i wykorzystanie,
- rezultaty i ROI.
Kategorie specjalne
Do konkursu można zgłosić dowolną liczbę kampanii reklamowych, a jeden projekt może być zgłoszony w kilku kategoriach. Wyjątek stanowi kategoria specjalna – Mixx for Good Purpose, promująca kampanie realizujące cele o znaczeniu społecznym, których twórcy działają w imię wyższego dobra.
Obok promującej działania altruistyczne, organizator wręcza także nagrody w konkursie za dokonania:
- Tytułem Człowiek Roku zostanie uhonorowana osoba, która odniosła ponadprzeciętne zasługi dla interaktywnego marketingu i reklamy.
- Podczas konkursu zostanie także wręczona Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań.
Przedstawiciele firm członkowskich IAB Polska, członkowie Jury i Kapituły Konkursu mogą bezpłatnie zgłaszać osoby do nagród w powyższych kategoriach. Jury przyznaje także nagrody:
- Agencja Roku,
- Dom Mediowy Roku,
- Reklamodawca Roku.
Nabór zgłoszeń do konkursu trwa do 22 sierpnia. Do końca lipca obowiązuje oferta Early Bird.
Zwycięzców poznamy 26 listopada. Szczegóły dotyczące konkursu, formularz zgłoszeniowy i case studies z poprzednich lat można znaleźć na stronie: mixx-awards.pl. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.