Jak w błyskawicznie zmieniającym się świecie nie być copycatem, a surferem trendów? Jak odnaleźć się w nowych formatach? Jak, wdrażając niestandardowe rozwiązania, mierzyć efektywność kampanii, nie zapominając o ochronie konsumentów? To tylko część zagadnień, nad którymi pochylą się eksperci z grup roboczych IAB Polska podczas konferencji IAB HowTo: Nowe horyzonty influencer marketingu. Wydarzenie odbędzie się już 29.10.2024 w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie.
Dziś, gdy współpraca marek z twórcami internetowymi wykracza daleko poza proste promowanie produktów, firmy dostały wyjątkową szansę na budowanie jakościowych i trwałych relacji z klientami. By tego dokonać, muszą nieustannie adaptować się do zmieniających się trendów, wyzwań rewolucji technologicznej i nowych regulacji prawnych, idących w parze ze specjalizacją rynku.
– Nowe horyzonty influencer marketingu” to temat przewodni konferencji IAB HowTo, która skupi się na wyzwaniach związanych z dynamicznymi zmianami społecznymi i technologicznymi. Współpraca z influencerami wymaga coraz większej specjalizacji i odpowiedzialności. Eksperci, w tym przedstawiciele UOKiK, omówią, jak odpowiedzialnie wykorzystywać nowe trendy i technologie, budować trwałe relacje z konsumentami oraz unikać ryzykownych praktyk marketingowych. Konferencja skoncentruje się na przyszłych wyzwaniach i możliwościach, jakie rozwój influencer marketingu oferuje markom – mówi Justyna Oracz, head of communications w We!Re Fantasy, zastępczyni szefa Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska.
- Krótki poradnik UOKiK o ciemnej stronie internetu – praktykach dark patterns, fałszywych opiniach, nieoznaczaniu reklam, mrocznych kulisach pracy z influencerami – przedstawi Małgorzata Cieloch, dyrektorka Departamentu Komunikacji i rzeczniczka prasowa UOKiK w Bydgoszczy oraz Krzysztof Lehmann, zastępca dyrektora, delegatura UOKiK w Bydgoszczy.
- W dobie rozwoju AI oczy wszystkich zwrócone są w stronę wirtualnych influencerów – to oni będą zmieniać zasady gry. Jak marketerzy mogą korzystać z cyfrowych postaci, by tworzyć trwałe i autentyczne relacje z konsumentami, balansując pomiędzy technologią a ludzkim odczuciem? O tym w wystąpieniu Patryka Trzaski z Falou.
- Ekspansja cyfrowej rzeczywistości to także metaverse, nad którym w kontekście trendu gamingowego pochyli się Wiktoria Wójcik, współzałożycielka inStreamly.
- Walka o dobre treści to dziś walka o autentyczność, ale o tę nie łatwo w dobie ironizacji i memizacji contentu w social mediach. Jak mówić do współczesnych odbiorców, którzy po mistrzowsku czytają między wierszami? Najciekawsze case studies przedstawi Mateusz Górecki, We!Re Fantasy.
- Najgorętszy trend konsumpcji treści w internecie? Short videos, które w pogoni za viralem mogą przynieść wielką korzyść, albo wielką wtopę. Jak przekształcić virale i RTM’y w atrakcyjne treści komercyjne z poszanowaniem prawa autorskiego? O efekcie viralu opowiedzą eksperci ze Space Cat Industries – Justyna Zawadzka i Rafał Pogorzelski.
- Jak z kolei lepiej zarządzać oczekiwaniami klienta? Co jest największym wyzwaniem na różnych etapach kampanii i jakie z tego płyną wnioski dla firm? Szansą na poznanie unikalnej perspektywy twórcy internetowego będzie wspólne wystąpienie twórcy i managera: „Między teorią a praktyką”, Jakuba „Coocharza” Przeździeckiego oraz Artura Nalepko, head of influencer management w Rokmates.
- O tym, czy możemy już ogłosić śmierć trendów, opowie Berenika Barczak Kilavuz, senior influencer lead w VML.
- Z kolei o tym, czym różni się współpraca z influencerem od pracy z content creatorem, na podstawie działań z twórcami m.in. w projekcie TASTErzy, wyjaśnią Karolina Jądrzyk, influencer marketing manager oraz Anna Rucińska, head of Burda Beauty Center & communications z Burda Media Polska.
- Jak skalować i uzupełniać działania z twórcami internetowymi, aby osiągać najlepsze wyniki i zyskiwać rozpoznawalność opowiedzą Monika Domańska, cenior influencer marketing project manager oraz Aleksandra Raczko, cenior influencer marketing project manager w Labcon.
- Wreszcie – jak zmieniają się oczekiwania klientów względem twórców i jacy twórcy mają większe szanse na sukces, opowie Olga Gralińska, head of influencer marketing, Stor9.
Konferencja IAB HowTo: Nowe horyzonty influencer marketingu będzie platformą dyskusji o najgorętszych zjawiskach, które już dziś wyznaczają nowe kierunki działań. W agendzie znalazło się 14 wystąpień. Bilety na wydarzenie dostępne są na stronie howto.iab.org.pl/konferencje/influencer-marketing-2024.
Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadacze certyfikatów otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych za udział oraz zniżki przy rejestracji na wydarzenie. DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.