Konferencja IAB HowTo: Highway to Sound & Vision to najbardziej aktualna wiedza na temat wykorzystania wideo w reklamie i marketingu prosto od czołowych ekspertów branży. Odbędzie się już 6 marca w Warszawie.
W świecie rosnącej popularności platform streamingowych i mediów społecznościowych nie dziwi fakt, że co czwarta złotówka inwestowana w reklamę internetową w Polsce wydawana jest na wideo.
Jak zmieniają się trendy w reklamie i w odbiorze widzów w nowej rzeczywistości wyrastającej na styku tradycyjnej telewizji i wideo? Czym wygrywają największe platformy udostępniania treści wideo, a jak ewoluuje short social video? Jakie są perspektywy rozwoju wideo i co w prawie piszczy?O tym wszystkim będzie można dowiedzieć się 6 marca podczas edycji IAB HowTo poświęconej wideo marketingowi.
– Rynek wideo zmienia się na naszych oczach. Na reklamę wideo w Polsce, wg szacunków, reklamodawcy w zeszłym roku wydali ponad 1.5 mld złotych. Jednocześnie wideo jest najszybciej rosnącym segmentem reklamy internetowej. Ale rynek reklamy wideo to nie tylko spektakularne wydatki reklamowe, ale też powiązane ze sobą światy serwisów VOD, streamingu, YouTube’a, social i short video, a także, coraz częściej przenikającej świat wideo, telewizji. Tylko dobre zrozumienie tych ekosystemów pozwala na budowanie skutecznych strategii marketingowych. IAB HowTo: Highway to Sound & Vision to przestrzeń do rozmowy o tym, jak wideo kształtuje współczesną komunikację. To także okazja do spotkania ekspertów, wymiany doświadczeń i spojrzenia na rynek z wielu perspektyw – od marketerów, przez wydawców i nadawców, po twórców – komentuje Wojciech Kowalczyk, przewodniczący Rady Programowej IAB HowTo: Wideo Marketing, zastępca dyrektora ds. komunikacji i rozwoju w Biurze Reklamy i Marketingu TVP.
Rewolucja rynku reklamy w Polsce
Rynek reklamy wideo to coraz bardziej złożony ekosystem. Zgłębienie jego różnorodności i trendów dotyczących zarówno formatów, jak i inwestowania będzie punktem wyjścia do rozmów o perspektywach rozwoju wideo na bazie raportu Publicis Groupe „Rynek reklamy w Polsce”.
Jedno z najgorętszych pytań branży dotyczy praktyk odbiorczych treści wideo w dobie streamingu. Co oglądamy na inteligentnych telewizorach, jaki jest polski widz Connected TV – o tym porozmawiają eksperci przedstawiający najnowsze dane Nielsena.
Przenikanie się świata online i klasycznej telewizji spowodowało prawdziwą rewolucję na rynku reklamy wideo. O konsekwencjach tego zjawiska, istotnych zmianach w konsumpcji treści i nowych jakościach w świecie reklamy opowie Małgorzata Madej z TVP w wystąpieniu Digital w TV, TV w digitalu.
Przyszłość wideo
Czy stoimy u progu nowej ery wideo marketingu? Jeśli nie TikTok – to co? Jak pojawianie się reklamy w płatnych platformach streamingowych wpłynie na konsumpcję serwisów i układ sił? O tym opowiedzą eksperci Zenith w prelekcji „What’s buzzing?” – co w trawie piszczy? Przewidywania na rok 2025, które mogą zmienić status quo.
Myśląc o przyszłości, nie sposób nie uwzględnić rozważań dotyczących AI – automatyzacja wideo od A do Z to temat, który poruszy specjalistka Google Marketing Platform z Full Stack Experts, Marta Kusowska. Dzięki nowym narzędziom i trendom już dziś jesteśmy w stanie błyskawicznie tworzyć angażujące treści wideo i to będzie się liczyć w najbliższej przyszłości.
Co oglądają widzowie YouTube, a co napędza jego algorytmy? Jakiego wideo potrzebuje YouTube w 2025 roku? Nad tym zagadnieniem pochyli się Marcin Pyć z Lifetube. Z kolei o tym, jak płynąć na fali trendów na TikToku, będą mówić eksperci Space Cat Industries w wystąpieniu Panta Rhei: rzeka contentu wideo na TikToku.
Nie zabraknie również tematów związanych z prawem autorskim w realiach short social video, zagadnień związanych z gamingiem czy transformacjami radia.
Konferencja IAB HowTo: Wideo Marketing skierowana jest dla wszystkich, którzy chcą uzyskać aktualną wiedzę na temat wykorzystania wideo w reklamie i marketingu.
Konferencja odbędzie się 6 marca w Warszawie. Więcej szczegółów na stronie konferencji. Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.