Sztuczna inteligencja nie przestaje rzucać marketerom wyzwań i budzić wątpliwości. Dzieje się tak szczególnie w kontekście nowych regulacji związanych z postępującą ekspansją AI. Konferencja IAB HowTo „AI in action” odbędzie się 30 stycznia 2025 r. w Warszawie. Dotyczyć będzie praktycznych zastosowań sztucznej inteligencji w marketingu.
Oprócz kilkunastu prelekcji organizatorzy stworzą dla uczestników miejsce spotkań z ekspertami z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Stoliki tematyczne (round tables) będą okazją do dyskusji i wymiany wiedzy na temat rozwiązań AI w marketingu. Ta nowa forma interakcji ma na celu dostarczenie uczestnikom jeszcze lepszej okazji do zrozumienia prezentowanych zagadnień i możliwości do zadawania pytań na temat konkretnych rozwiązań.
– Nasza wiedza teoretyczna na temat AI poszerza się z każdym miesiącem, ale to spotkanie z praktykami jest zawsze dla marketerów szczególnie wartościowym doświadczeniem. Styczniowa konferencja, którą współtworzę wspólnie z Grupą Roboczą AI IAB Polska, będzie okazją do poznania konkretnych narzędzi użytecznych w codziennej pracy, ale także, co szczególnie interesujące, do wymiany doświadczeń na temat ich realnej skuteczności. Co faktycznie działa, a co nie przynosi oczekiwanych rezultatów? Między innymi o tym porozmawiamy na konferencji „AI in action. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu” – mówi Anna Gumkowska, szefowa Grupy Roboczej AI IAB Polska i przewodnicząca Rady Programowej IAB HowTo: AI in Action.
AI w służbie marketerów, czyli z jakich narzędzi warto korzystać
Możliwości sztucznej inteligencji w działaniach marketingowych są tak rozległe, że dziś trudno wyobrazić sobie tworzenie kampanii reklamowej bez jej wsparcia. Podczas prezentacji eksperci omówią specyfikę narzędzi bazujących na AI oraz poszukają odpowiedzi na pytania: jak odpowiednio je wdrażać i czy rzeczywiście warto to robić.
- dr Jan Zając z Sotrender i Maciej Leonard Żybula z Bees & Honey porównają skuteczność doświadczonego media plannera ustawiającego ręcznie kampanie z rekomendacjami Advantage+ oraz optymalizacji Sotrendera.
- Katarzyna Kabiesz z Teads opowie, jak wykorzystać AI do przetestowania reklam dzięki narzędziu Neurons Predict, które pozwala na głębszą analizę i dostosowanie treści reklamowych jeszcze przed startem kampanii.
- Atrybucja AI-Driven? Jak robić to dobrze? Mateusz Decyk przybliży praktyczne sposoby wykorzystania systemów AI do rozwiązywania współczesnych problemów z atrybucją.
- Jak sprostać stale rosnącym oczekiwaniom odbiorców wobec influencerów? Z pomocą przychodzą nowoczesne technologie, ale uwaga – nie są to ani cyfrowi influencerzy, ani platformy do obsługi kampanii z twórcami. O tym, jak dziś tworzyć skuteczne, autentyczne i mierzalne kampanie influencerskie z AI opowie Marta Ślendak z agencji DDOB.
- Aleksander Chim z Salestube zaprezentuje korzyści z wdrożenia AI na poszczególnych etapach realizacji kampanii. Prelegent podpowie też, jakie kompetencje związane z AI w reklamie będą najbardziej pożądane na rynku.
- Nie zabraknie również tematu skalowania biznesu dzięki technologii. O synergicznym działaniu SEO i SXO (Search Experience Optimization) będą mówili Mateusz Rzetecki z K2 Precise i Nikodem Sarna z Altavia Kamikaze +K2.
AI kontra rzeczywistość
Ekspansja AI i związane z nią regulacje nakładają na reklamodawców nowe obowiązki z zakresu transparentności i ochrony przed deepfake.
- W prezentacji opartej na treściach generowanych przez AI przedstawiciele kancelarii prawnej Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy – Dominik Gabor oraz Piotr Grzybowski odpowiedzą na nurtujące branżę pytania i przybliżą nowe wymogi prawne związane z wdrożoną w tym roku ustawą AI Act.
- Antoni Andruszkiewicz i Dorota Bigo z Google Polska pokażą wyniki badań wpływu AI na gospodarkę i rynek pracy w Polsce. Przybliżą też możliwości zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji do rozwijania produktywności.
Kto nigdy nie wysyłał DM-ów do Adama Mickiewicza, może nie zdawać sobie sprawy z możliwości zastosowania AI w edukacji. Paweł Szczyrek z Ideo Force opowie o tym na przykładach konkretnych lekcji. - O odpowiedzialnym wdrażaniu AI w dużej organizacji opowie Julia Waincetel z Publicis Groupe, omawiając krok po kroku wewnętrzne praktyki, dokumenty i warunki korzystania z AI z odniesieniem do teorii zarządzania zmianą.
To tylko część tematów, które poruszone zostaną podczas konferencji IAB HowTo „AI in action. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu” już 30 stycznia w Warszawie.
Nad doborem prezentacji i poziomem merytorycznym całej konferencji czuwa Rada Programowa w składzie:
- Anna Gumkowska, szefowa Grupy Roboczej AI IAB Polska i przewodnicząca Rady Programowej IAB HowTo: AI in Action,
- Kamila Kierzek-Mechło, dyrektor zarządzający Buzzcenter,
- Jakub Szczygieł, ekspert AI i martech.
Szczegółowa agenda i zapisy na stronie howto.iab.org.pl/konferencje/iab-howto-ai-in-action-2025/
Spotkanie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział w tym wydarzeniu.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.