Forum IAB 2020: In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?

Termin

6–8.10.2020

Miejsce

Organizator

IAB Polska

Od 6 do 8 października eksperci świata marketingu, nauki i biznesu będą dyskutować o zaufaniu. Stanowi ono nie tylko podstawę każdej relacji, lecz również siłę napędową biznesu. Czternasta edycja Forum IAB, która upłynie pod hasłem „In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?”, odbędzie się w formie online.

– Tegoroczne Forum IAB nie odbędzie się w tradycyjnym wydaniu, lecz przeniesie się do internetu. Zmiana formy naszej konferencji podyktowana jest przede wszystkim bezpieczeństwem uczestników, które jest naszym priorytetem, dlatego udział online jest jedynym właściwym krokiem w obecnej sytuacji. Gwarantujemy szereg korzyści wynikających z tego rozwiązania, między innymi niezmiennie wysoki poziom merytoryczny Forum, pełen dostęp do wszystkich wystąpień w czasie rzeczywistym, wirtualne spotkania z innymi uczestnikami konferencji, w tym dyskusyjne pokoje tematyczne, czy sesje Q&A z wybranymi prelegentami – tłumaczy Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Wywołany pandemią COVID-19 kryzys wpłynął nie tylko na gospodarkę, lecz także na nasze życie codzienne. Podstawą (od)budowania relacji między firmami, instytucjami, a społeczeństwem jest szeroko pojęte zaufanie i poczucie bezpieczeństwa.

Kluczowe znaczenie ma między innymi dostarczanie społeczeństwu rzetelnych informacji, zwiększanie poczucia bezpieczeństwa i obniżanie niepokoju. Epidemia zwiększyła nieufność Polaków na dużą skalę. Wymaga to dostosowania się biznesu do nowej rzeczywistości.

Dlatego tegoroczne Forum IAB skupi się wokół problematyki zaufania w czasach kryzysu. Tegoroczna edycja odbędzie się 6–8 października i zgromadzi przedstawicieli reklamodawców, domów mediowych, agencji reklamowych i firm technologicznych. Uczestnicy otrzymają dostęp do transmisji na żywo z wszystkich wystąpień prelegentów.

Wyciszenie pandemii wiąże się z próbą powrotu do dawnych nawyków. Nie jest to jednak proste, ponieważ nikt z nas nie chce narażać się na potencjalne niebezpieczeństwo. Klienci chcą mieć poczucie, że dana marka stawia ich bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Podobnie jest ze wszelkimi transakcjami (czy offline czy online) – aby zachęcić klientów do wyboru danej oferty, również ogromne znaczenie będzie mieć odpowiednio dobrany przekaz reklamowy podkreślający wartość zaufania. W najbliższym czasie stara prawda „reklama dźwignią handlu” będzie bardziej aktualna niż kiedykolwiek dotąd, a reklama cyfrowa odegra kluczową rolę w wychodzeniu gospodarki z kryzysu post-covid – mówi Schmidt.

Temat przewodni konferencji to zarówno odpowiedź na potrzeby konsumentów w dobie post-covidowej normalności, ale również szansa dla firm, aby jak najlepiej dostosować swoją ofertę do aktualnych wyzwań rynkowych.

 

Podczas sesji plenarnej otwierającej konferencję prelekcje wygłoszą uznani eksperci świata online.

  • Tomasz Piątkowski (GroupM) oraz Tomasz Rzepniewski (Wavemaker) odpowiedzą na pytanie, co mają wspólnego: kartele narkotykowe, napady na bank i reklama online. Podczas inscenizowanego procesu sądowego postarają się rozstrzygnąć, kto jest odpowiedzialny i współtworzy warunki sprzyjające rozwojowi adfraud – drugiemu, po handlu narkotykami, najbardziej intratnemu przestępczemu biznesowi na świecie.
  • Sebastian Szade (Starcom) opowie o tym, jak ufa mózg oraz o neurobiologicznych i ewolucyjnych fundamentach zaufania, jako wartości dla działań marketingowych. W myśl zasady, że „aby zrozumieć konsumenta, najpierw należy zrozumieć człowieka”, postara się wyjaśnić i przybliżyć zaufanie od strony wiedzy neurobiologicznej, antropologicznej oraz psychologicznej oraz wyjaśni, czym jest zaufanie z punktu widzenia naszego mózgu i procesów myślowych.
  • Rafał Oracz (Ad Next) w swoim wystąpieniu zmierzy się z pytaniem: jak in-housing zmieni rynek reklamowy? Kiedy w 2018 roku sir Martin Sorell ustąpił ze stanowiska prezesa stworzonego przez siebie konsorcjum WPP, stało się jasne, że świat reklamy jaki znamy zmierza ku końcowi. Był to spektakularny, ale jedynie symboliczny punkt w trwającym procesie erozji zaufania pomiędzy reklamodawcami i agencjami. Jego skutkiem był między innymi trend przenoszenia kompetencji agencyjnych „do domu”, czyli do wewnątrz struktur marketera. Choć rozpoczął się kilka lat wcześniej, znalazł swoją kulminację w grudniu 2019 roku, kiedy Procter and Gamble podjął decyzję o przeniesieniu 30% wydatków mediowych do obsługi wewnętrznej.
  • Prezentacja Michała Mańkowskiego (Grupa naTemat) pod tytułem „5 razy, gdy zostałem wydyma… gdy »nadwyrężono moje zaufanie« i czego się z tego nauczyłem o naszej branży. I raz, gdy sam zrobiłem to innym” zakończy sesję plenarną Forum IAB. Opowie on o tym, że oczekiwania kontra rzeczywistość to w branży mediowej często dość brutalne starcie. Podczas swojej prelekcji wpuści widzów za kulisy bycia wydawcą internetowym i na podstawie własnych doświadczeń opowie o kilku konkretnych, ale uniwersalnych sytuacjach, gdy został wprowadzony w błąd lub wspomniane oczekiwania bardzo mocno rozjechały się z rzeczywistością.

Podczas Forum IAB wystąpi blisko 80 ekspertów – przedstawicieli branży interaktywnej, dyrektorów i managerów globalnych firm, przedstawicieli reklamodawców, wydawców oraz instytucji badawczych. Formuła wydarzenia umożliwia zaproszenie inspirujących osobowości, wybitnych przedstawicieli świata nauki i biznesu, którzy prezentują odmienny od perspektywy branży – i przez to bardzo cenny – punkt widzenia.

Tradycyjnie wystąpi zaproszony przez organizatorów gość specjalny. W tym roku będzie to prof. Janusz Czapiński – psycholog społeczny. Wygłosi prelekcję „Bądź moim bratem albo cię zabiję. Skąd w Polsce tak nienawistny podział kulturowy?”.

Wśród ponad 60 wystąpień Forum IAB nie zabraknie najbardziej aktualnych, kontrowersyjnych czy śmiałych tematów, jak choćby:

  • „In Gender We Trust. Jak nie pozwolić by zaufanie do stereotypów prowadziło do pomijania jednej z płci”,
  • „Reklama nie uratuje świata. Więc pogódźmy się z tym, że nie musi. Wnioski jak radzić sobie z niepewną rzeczywistością na bazie wybranych dzieł popkultury”,
  • „Greenwashing, czyli jak marki uprawiają ekościemę”,
  • „Reklama nie chce się uczyć. Wszystko czego nie chcesz wiedzieć o agencjach reklamowych”,
  • „Jak ufa mózg, czyli neurobiologiczne i ewolucyjne fundamenty zaufania jako wartości dla działań marketingowych”,
  • „Jakie życie, taki marketing. Czyli dlaczego to co masz w DNA, znajdziesz za chwilę w swoim feedzie”.

Nad programem Forum IAB czuwa Rada Programowa, w której zasiada 50 ekspertów. W tym roku przewodniczy jej Olga Korolec – CMO w Ringier Axel Springer Polska. Wiceprzewodniczącymi są: Paweł Gala – CEO w agencji Wavemaker; Grzegorz Krzemień – prezes zarządu agencji GoldenSubmarine; Dariusz Maciołek – dyrektor zarządzający pionem komunikacji w BNP Paribas.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatu otrzymują punkty recertyfikacyjne i mogą skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup biletu.

Więcej informacji na temat 14. edycji Forum IAB znajduje się na stronie https://forumiab.pl/.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

Miejsce wydarzenia:



14 Wydarzenia

Termin
21–22.03.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji

Organizujesz wydarzenie?

Skontakuj się z Nami - redakcja@marketingprzykawie.pl

Termin
22.03.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Deva Group 
Więcej informacji
Termin
28.03.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Goldkey  
Więcej informacji
Termin
10–11.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
15.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
16–18.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji
Termin
17–18.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Brave Conferences 
Więcej informacji
Termin
10–14.06.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji
Termin
11.06.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing i Customer Experience Manager 
Więcej informacji