7 i 8 czerwca w Warszawie podczas Forum IAB 2017 spotkają się eksperci branży online. Porozmawiają o innowacjach w komunikacji marketingowej, konsumencie przyszłości, modelach współpracy agencji z klientem w nowych realiach online czy roli Internetu w rozwoju firm.
Nie zabraknie tematów gorących czy kontrowersyjnych. Mowa będzie o coraz silniejszej konkurencji, rosnącej w siłę sztucznej inteligencji, korzyściach i zagrożeniach związanych z rozwojem technologii, zjawisku blokowania reklam i bezpieczeństwie wizerunku marek w Sieci.
Program podzielony jest na 3 bloki: konsument, komunikacja, organizacja. W założeniu organizatorów Forum IAB ma inspirować, pokazywać trendy, promować najlepsze praktyki. Tegoroczny temat: „Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie” to odpowiedź na globalne przemiany, które wpływają na szeroko pojęty marketing.
Konieczna wydaje się dyskusja o tym, jak uprawiać skuteczny marketing w obliczu zmian oczekiwań i postaw konsumentów, rewolucji technologicznej, wyzwań organizacyjnych i kulturowych. Wybory w USA wyraźnie pokazały, że łamanie schematów, dostosowywanie narracji do nastrojów społecznych i technologia bacznie śledząca każdy krok w przestrzeni online mogą przynieść sukces, którego niewielu się spodziewało.
Tematy podjęte w ramach bloku konsument będą dotyczyły modelowania zachowań, granic konsumpcjonizmu i wpływu kompromisu kulturowego na trendy rynkowe. Jak korzystają z Internetu milenialsi, a jak pokolenie X? Co mówi Facebook o różnicach między generacjami? Prelegenci poświęcą wiele uwagi tym zagadnieniom. Istotnymi wątkami będą też: rola personalizacji komunikacji oraz sposoby i narzędzia budowania silnych marek.
– Na Forum IAB dużo mówimy o technologiach, czasem wręcz zachłystujemy się nowinkami. Nie można jednak zapomnieć, że służą one jednemu: lepszej, czyli skuteczniejszej komunikacji z konsumentami. Oni też się zmieniają, różne pokolenia to różne sposoby korzystania z mediów, a niszowe kanały stają się masowe. Warto sprawdzić, czy to, co nam się wydaje, to nadal prawda. Gwarantuję, możemy się zdziwić – mówi Jacek Karolak, dyrektor strategii K2, członek rady programowej Forum.
W bloku poświęconym komunikacji eksperci opowiedzą o aktualnych trendach, w tym rzeczywistości rozszerzonej, botach, sztucznej inteligencji i sterowaniu głosowym. Ważne miejsce zajmie wykorzystanie content marketingu. Wyeksponowane zostaną narzędzia służące do skutecznej komunikacji.
– Chcemy dowiedzieć się, czy superszczegółowa fragmentaryzacja grupy odbiorców jest właściwą drogą dotarcia do nich. Co zrobić, by złapać ich uwagę tu i teraz – w czasie kiedy przeskakują z jednego urządzenia na drugie. Albo jak pobudzić konsumentów do działania i czy warto grać na emocjach, wykorzystując tak popularne dziś zjawisko postprawdy – wyjaśnia Grzegorz Krzemień, prezes GoldenSubmarine, członek rady programowej Forum.
Wśród tematów bloku organizacja znajdą się m.in.: modele współpracy agencji z klientem w realiach internetowych, rola agencji kreatywnych w biznesie przyszłości, digital hubs jako odpowiedź na rosnące potrzeby biznesu cyfrowego. Pojawią się też tematy kontrowersyjne, m.in. „Konsument w centrum? Może już wystarczy!”. Będzie również chwila na refleksję nad prymatem być nad mieć oraz nad wpływem pornografii na rozwój technologii.
W konferencji weźmie udział kilkudziesięciu międzynarodowych i rodzimych ekspertów branży online, dyrektorów i managerów globalnych firm. Pierwszego dnia podczas sesji plenarnych wystąpią: Jason Jercinovic, global head of marketing innovation w Havas, Michael Khan, global CEO performics & performance practice lead w Publicis Media, Anna Gruszka, chief digital officer IPG Mediabrands, Robert Kozielski, wykładowca Uniwersytetu Łódzkiego, Jan Zając, prezes Sotrendera.
Oto przykłady tematów blisko 60 prelekcji i wystąpień 11. edycji Forum IAB Polska:
- Czego polscy marketerzy nie uczą się od Donalda Trumpa?
- Upadek autorytetów, czyli co po influencerach
- Co mają ze sobą wspólnego fioletowa krowa, czarne łabędzie i błękitne oceany?
- Co naprawdę robią w Sieci milenialsi, a co pokolenie X?
- Start-upizacja korporacji – realny scenariusz czy pobożne życzenie?
- Jak zmienić papierową firmę w cyfrowego lwa?
- Boty – rozwiązanie z przyszłością czy bańka, która wkrótce pęknie?
Nad programem Forum czuwa rada programowa, w której zasiada 40 ekspertów marketingu internetowego w Polsce, członków grup roboczych IAB Polska. W tym roku przewodniczą jej: Krzysztof Sobieszek, practice lead, business transformation w Publicis Media i Michał Kreczmar, dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej w PwC.
Ze szczegółami można zapoznać się na stronie forumiab.pl.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.
Miejsce wydarzenia:Multikino Złote Tarasy