Statystyczny Polak kupuje mieszkanie zaledwie dwa-trzy razy w życiu (zatem jest to decyzja, której konsekwencje ponosi przez dziesięciolecia). W przypadku nieruchomości komercyjnych – zarówno jeśli chodzi o biura, powierzchnie handlowe czy magazyny – umowy najmu zawierane są najczęściej na pięć lat. Jak skutecznie reklamować produkty obarczone tak długofalowymi konsekwencjami?
Na wybór danej nieruchomości wpływają dziesiątki czynników – poczynając od najbardziej oczywistych, jak lokalizacja i cena, przez wykorzystywane podczas budowy technologie, na subtelnych detalach projektu architektonicznego kończąc.
Jak zatem wyodrębnić USP? Jak mówić o inwestycji do – wchodzących w wiek najbardziej interesujący deweloperów – millenialsów i jeszcze młodszych potencjalnych klientów? Wiele narzędzi i kanałów marketingowych, stosowanych z powodzeniem przy dobrach szybko zbywalnych, w tej branży okazuje się kompletnie nieprzydatnych. Inne – z pozoru anachroniczne – mają się znakomicie.
Do niedawna na rynku brakowało wydarzeń poświęconych tylko i wyłącznie zagadnieniom marketingu nieruchomości. Nic więc dziwnego, że powołany do życia rok temu przez firmę Nowy Adres SA cykl FIRE Real Estate Marketing Forum spotkał się z tak dużym zainteresowaniem rynku.
Tegorocznej, drugiej edycji FIRE przyświeca motto „praktyka, nie teoria”. 9 i 10 września w hotelu Westin Warsaw będzie można dowiedzieć się m.in.:
- jak napisać dobry brief i jak go czytać, nie dorabiając historii, której w nim nie ma,
- jak przygotować efektywny media plan dla inwestycji – i jak wyciągnąć potem wnioski z jego realizacji,
- jak uregulować w umowach niełatwe kwestie praw autorskich i odpowiedzialności za wykorzystanie materiałów marketingowych.
Rada Programowa konferencji – złożona z uznanych ekspertów praktyków marketingu nieruchomości – dużo miejsca przeznaczyła również na newralgiczny dla rynku proces powstawania nowych grup docelowych oraz coraz popularniejszy w tym sektorze community marketing.
Program został zaprojektowany tak, aby chronologicznie odzwierciedlać cały przebieg kampanii marketingowej na rynku nieruchomości – od briefu i identyfikacji targetów, przez dobór narzędzi, aż po obsługę posprzedażową. Prelekcje w ramach FIRE Real Estate Marketing Forum obok specjalistów reklamy nieruchomości wygłoszą również eksperci szeroko rozumianego marketingu i designu.
Podczas wydarzenia będzie można znaleźć także odpowiedzi na pytania:
- Jak wyodrębniać, klasyfikować i jak docierać do nowych grup docelowych?
- Jak projektować materiały skierowane do nowych grup docelowych?
- Co i jak policzyć przy planowaniu strategii promocji, żeby bilans wyszedł na plus?
- Jak rozliczać budżet social mediów
- Jak nurt wellbeing zmienia doświadczenia klientów, sposób projektowania, komunikację i działania marketingowe?
- Jak dzięki najnowszym technologiom VR, AR, interaktywnym multimediom zamienić komunikację z klientem w ekscytującą opowieść?
- Czy współpraca na linii architekt – marketing to wartość dodana czy strata czasu?
- Jak marketing może stać się łącznikiem między społecznością a deweloperem?
Pojawią się również prelekcje dotyczące psychologii konsumenta, gdzie poszukamy odpowiedzi na pytanie, kto kupuje nowe mieszkanie, a kto decyduje, czyli do kogo tak naprawdę mówimy w kampanii inwestycji mieszkaniowej. Ponadto będzie można się zapoznać z najnowszymi trendami w marketingu i ich przełożeniu na marketing nieruchomości. Nie zabraknie też tematów prawnoautorskich, wraz z poradami, jak je ująć w umowach.
Więcej informacji oraz pełny program konferencji FIRE 2020 na: www.firemarketing.pl.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.