25 września odbędzie się pierwsza w Polsce międzynarodowa konferencja poświęcona wykorzystaniu ekonomii behawioralnej w biznesie. Praktycy ze Skandynawii, Polski i Wielkiej Brytanii opowiedzą o tym, jak budować i zmieniać customer experience.
25 i 26 września w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbędą się konferencja i warsztat, których celem jest pokazanie możliwości biznesowych zastosowań ekonomii behawioralnej. Pierwszego dnia będzie można zapoznać się z przykładami pochodzącymi od takich marek, jak ING, IKEA, Avon czy Kruk SA. Praktycy opowiedzą m.in. o tym:
- jak zorganizować dział behawioralny w dużym banku
- jak projektować doświadczenie klienta online i w miejscu sprzedaży
- jak wykorzystać metodologię behawioralną w tworzeniu aplikacji mobilnych oraz do zwiększenia perswazyjności komunikacji
- jak skłonić klienta do spłaty zaległości
Zaproszeni prelegenci:
- Simon Ruda – senior director, Affairs and International Programmes, Behavioral Insights Team
- Jess Exton – behavioural scientist, ING Think
- Paweł Szczepaniec – client communication owner, ING Bank Śląski
- Julia Kołodko
- Beata Szcześniak – general manager, Spark Foundry
- Małgorzata Tyminska – customer knowledge manager / insights leader, IKEA
- Robert Drozdowicz – dyrektor operacyjny ds. procesów obsługi klienta, Kruk SA
- Maja Krasnopolska – brand manager , Kruk SA
- Magdalena Wąsowicz – consumer insights manager Central Europe, Avon
- Ted Utoft – vice president, BVA Nudge Unit UK
- Colin Strong – global lead for behavioural science, Behavioral Science Ipsos
Konferencja skierowana jest do tych wszystkich, którzy mierzą się z wyzwaniami projektowania zachowań i budowania architektury wyboru, odpowiadają za tworzenie innowacyjnych produktów i usług oraz optymalizację doświadczeń klientów, a także do działających w obszarze wsparcia sprzedaży usług finansowych, telekomunikacji, retailu, FMCG, mediów lub usług online.
Do 2 marca można kupić bilety w niższej cenie.
Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie behavioralchange.pl
26 września odbędzie się warsztat praktyczny, który poprowadzą dr Agata Romaniuk oraz Julia Kałczyńska.
Warsztat jest praktycznym wprowadzeniem w narzędzia behawioralne, które odpowiednio skonstruowane i wdrożone, pozwalają skutecznie zmieniać zachowania. Za pomocą serii ukierunkowanych bodźców (tzw. nudges, czyli zapalników), których koszt jest często wielokrotnie mniejszy niż koszt dotarcia z komunikacją innymi kanałami, można szybciej i bardziej efektywnie modelować decyzje konsumentów.
W programie:
- Podstawy ekonomii behawioralnej: sposoby przetwarzania informacji, heurystyki i błędy poznawcze, reguły decyzyjne, ścieżka behawioralna (szanse, bariery, nudges); podstawowe pojęcia i ustalenia
- Wspólne omówienie case’ów wykorzystania BE w różnych branżach (m.in. w telekomunikacji, ubezpieczeniach, mocnych alkoholach, energetyce, farmaceutykach, e-commerce)
- Badania i analiza danych – jak i co zbierać pod kątem rozwiązań BE (teoria i ćwiczenia)
- Projektowanie zapalników BE (teoria i ćwiczenia)
- Testowanie i wdrażanie rozwiązań BE (teoria i ćwiczenia)
Warsztat będzie miał charakter intensywnej sesji roboczej z elementami (krótkiej) prezentacji/wykładu. W czasie sesji roboczej uczestnicy będą poznawać narzędzia, sami je projektować i przygotowywać do testów i wdrożenia.
Podzieleni na grupy uczestnicy rozrysowują ścieżkę behawioralną i definiują cel dla wybranego problemu, określają zakres badań i analiz, zaprojektują rozwiązania BE oraz testy i schemat wdrożenia.
Zespoły prezentują rozwiązania, które zostaną wspólnie omówione i dopracowane.
Warsztat przeznaczony jest dla badaczy, UX-owców, marketerów, pracowników agencji PR, agencji reklamowych i domów mediowych, osób pracujących w zarządzaniu sprzedażą i obsługą klienta, a także w sektorze publicznym i NGO-sach – wszędzie tam, gdzie ma się do czynienia z zachowaniami ludzkimi, które należy wzmacniać, modelować czy zmieniać.
Uczestnicy poznają szereg przetestowanych i sprawdzonych narzędzi wywodzących się z nauk behawioralnych, w tym techniki oparte na 26 heurystykach poznawczych, które mają zastosowanie w komercyjnym i społecznym modelowaniu zachowań na dużą skalę.
Warsztat odbędzie się w siedzibie organizatora: ORA&Funksters, ul. Szarotki 11, Stary Mokotów, Warszawa
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.