- Wyniki badań ARC Rynek i Opinia oraz PBS DGA na temat programów lojalnościowych i użytkowników kart programów
- Wyraźny cel, twarde dane i szczypta emocji (programy lojalnościowe BTB)
- Elementarz projektowania programu lojalnościowego
- Rentowność programów lojalnościowych
- Direct mail i e-newslettery w programach lojalnościowych
Pallad Media, wydawca Marketingu przy Kawie, przygotował publikację na temat programów lojalnościowych – „Loyalty Business Overview 2011”. Obejmuje ona m.in. następujące zagadnienia: wyniki badań uczestników programów lojalnościowych, rozwiązania informatyczne wspierające komunikację z uczestnikami programów, nagradzanie uczestników, multipartnerskie programy lojalnościowe, programy BTB. Zawiera ponadto listę firm zajmujących się obsługą programów lojalnościowych.
Programy lojalnościowe stale ewoluują, dostosowując się do oczekiwań odbiorców. Jak wynika z badań, najpopularniejszą i najbardziej oczekiwaną przez konsumentów zachętą są wciąż wszelkiego rodzaju nagrody rzeczowe. Choć na prezentach, bonusach, zniżkach i nagrodach nie zbuduje się naprawdę trwałej więzi z klientem, te formy zachęt nadal działają. Dziś, gdy rynek programów już okrzepł, przychodzi czas na przegląd stosowanych narzędzi i czynników motywujących oraz na wnioski z badań uczestników.
– Nie rościmy sobie pretensji do rozstrzygania, co jest, a co nie jest prawdziwym programem lojalnościowym. Bardziej interesuje nas to, co faktycznie uważa się obecnie za tego typu programy. Dlatego zebrane w publikacji teksty dotyczą programów bonusowych, punktowych, programów motywacyjnych w B2B, jak również sposobów nagradzania klientów za ich wierność – mówi Jacek Szlak, redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie.
Patronem raportu jest firma Sodexo.