Xpeng z nowym zespołem marketingu i sprzedaży w Polsce - Marketing przy Kawie

Personalia

Xpeng z nowym zespołem marketingu i sprzedaży w Polsce

Xpeng, producent innowacyjnych samochodów elektrycznych, ogłasza powołanie nowego zespołu odpowiedzialnego za rozwój marki w Polsce. Nowa struktura ma wspierać realizację strategii sprzedażowo-marketingowej oraz przyspieszyć rozwój marki na jednym z najdynamiczniej rosnących rynków elektromobilności w Europie Środkowo-Wschodniej.

Wraz z rosnącym zainteresowaniem pojazdami elektrycznymi w Polsce Xpeng intensyfikuje działania w regionie. Firma stawia też na silny lokalny zespół. Nowi menedżerowie odpowiadają za obszary kluczowe z perspektywy wprowadzenia i długofalowej obecności marki:

  • strategię marki,
  • sprzedaż,
  • rozwój sieci,
  • obsługę posprzedażną,
  • komunikację i PR.

Zespół Xpeng Polska tworzą:

Janusz Ellert – brand director

Janusz Ellert – brand director Xpeng

W nowej roli odpowiada za rozwój świadomości marki, realizację strategii marketingowej oraz sprzedażowej. Kierować także będzie rozwojem sieci dealerskiej Xpeng. Wcześniej pełnił funkcję brand directora marki Peugeot. Odpowiadał za wyniki sprzedaży, strategię produktową i wizerunek marki. Był także związany z grupami Stellantis, FCA oraz General Motors. Jest absolwentem Uniwersytetu Koźmińskiego, Uniwersytetu Warszawskiego i programu Executive MBA Politechniki Warszawskiej.

Paweł Kowalski – sales & product manager

Paweł Kowalski – sales & product manager Xpeng

Dołączył do zespołu w lutym 2025 r. Wcześniej jako senior sales & operations manager odpowiadał za wyniki sprzedaży pojazdów nowych w warszawskim oddziale Inchcape – autoryzowanego dealera BMW, Mini i Motorrad. Następnie pełnił funkcję dyrektora krajowego ds. samochodów używanych, rozwijając ten segment w strukturach Inchcape Polska. Z motoryzacją związany jest od ponad dwudziestu lat. Specjalizuje się w sprzedaży, budowie zespołów i współpracy z producentami.

Sebastian Juszczakiewicz – aftersales manager

Sebastian Juszczakiewicz – aftersales manager Xpeng

Objął tę funkcję w styczniu 2025 r. i odpowiada za rozwój oraz jakość usług posprzedażnych marki w Polsce. Od ponad piętnastu lat działa w branży motoryzacyjnej. Buduje standardy łączące efektywność operacyjną z wysokim poziomem satysfakcji klienta. Znany z umiejętności tworzenia procesów realnie wspierających użytkownika – zarówno w markach premium, jak i w elektromobilności.

Maciej Sztandar-Sztanderski – retail sales manager

Maciej Sztandar-Sztanderski – retail sales manager

Odpowiada za rozwój sprzedaży w salonach własnych Xpeng Inchcape. Z branżą motoryzacyjną związany jest od ponad dekady, głównie w strukturach Inchcape Polska. Przez blisko 11 lat był związany z marką Mini. Przeszedł w niej wszystkie szczeble – od stanowisk operacyjnych po funkcję country managera. Wdrażał nowy model agencyjny sprzedaży, który zmienił sposób funkcjonowania sieci dealerskiej i relacji z klientem końcowym.

Magdalena Szuleka-Kisielewska – brand & PR managerka

Magdalena Szuleka-Kisielewska – brand & PR managerka Xpeng Polska

To ekspertka z ponad 20-letnim doświadczeniem w marketingu i zarządzaniu projektami. Pracowała m.in. dla marek Mercedes-Benz Polska oraz Hyundai Motor Poland. Prowadziła kampanie wielokanałowe, wdrażała strategie cyfrowe
i zarządzała transformacją doświadczeń klientów. Ukończyła studia z zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowe studia z psychologii zachowań rynkowych i komunikacji strategicznej. Jej bezpośrednim przełożonym jest head of marketing & customer experience Inchcape Polska.

Wprowadzanie nowej marki motoryzacyjnej na dojrzały rynek, jakim jest Polska, wymaga zarówno strategicznego myślenia, jak i operacyjnej sprawności. Zespół Xpeng, który właśnie powołaliśmy, to połączenie doświadczenia, odwagi i zrozumienia współczesnego klienta. Wierzymy, że z takim zapleczem jesteśmy gotowi nie tylko na skuteczny debiut, ale i na długofalowy rozwój marki w regionie – mówi Witold Wcisło, dyrektor zarządzający Inchcape Polska.

Doceniasz naszą pracę?

Postaw kawę redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to


Reklama