Polak obejmuje strategiczne stanowisko w strukturach giganta FMCG. Maciej Lasoń na czele komunikacji firmy Unilever w 27 krajach Europy
Stanowisko communications and corporate affairs director, Poland and Europe 1UL w koncernie Unilever obejmuje Maciej Lasoń. Będzie kierował komunikacją korporacyjną w regionie obejmującym łącznie 27 krajów Europy.
Maciej Lasoń dołączył do firmy Unilever w 2018 r. Dołączył do zespołu zarządzającego Unilever Polska. Trzy lata później objął stanowisko dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej w regionie East Europe. Region ten obejmuje m.in. Grecję, Rumunię, Węgry, Czechy i Słowację oraz Polskę. Odpowiadał za:
- kompleksowe prowadzenie komunikacji korporacyjnej, issue managementu i komunikacji kryzysowej,
- komunikację wewnętrzną,
- całość komunikacji z zakresu sustainability.
W nowej roli zakres jego odpowiedzialności zostanie docelowo rozszerzony na 27 krajów Europy – w tym kraje nordyckie, Austrię, Szwajcarię, Grecję, Ukrainę, Węgry. Pozostanie również odpowiedzialny za komunikację w Polsce.
Jako ekspert z ponad 24-letnim doświadczeniem w branży Maciej Lasoń opracowywał i realizował kompleksowe strategie komunikacyjne oraz marketingowe dla marek takich jak Nike czy Coca-Cola. Robił to zarówno po stronie agencji, jak i korporacji.
Utworzenie nowego regionalnego stanowiska jest skutkiem ostatniej reorganizacji w koncernie oraz podziału rynków na kilka kategorii. W ramach tej zmiany Polska została uznana za jeden z sześciu najważniejszych dla firmy rynków w Europie. Pozostałe takie rynki to Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Holandia i Włochy.
– Europa się zmienia, a wraz z nią sposób, w jaki komunikują się globalne firmy. Coraz większa integracja oznacza centralizację działań i poszukiwanie synergii na poziomie regionalnym – to kierunek, który obserwujemy od dawna. Nie jest więc zaskoczeniem, że komunikacja koncentruje się w wybranych hubach. Fakt, że to właśnie Polska staje się jednym z nich, to sygnał rosnącego znaczenia naszego rynku na mapie Europy – mówi nowy regionalny dyrektor w Unileverze.