Maciej Lasoń na czele komunikacji Unilevera w 27 krajach Europy - Marketing przy Kawie

Personalia

Polak obejmuje strategiczne stanowisko w strukturach giganta FMCG. Maciej Lasoń na czele komunikacji firmy Unilever w 27 krajach Europy

Stanowisko communications and corporate affairs director, Poland and Europe 1UL w koncernie Unilever obejmuje Maciej Lasoń. Będzie kierował komunikacją korporacyjną w regionie obejmującym łącznie 27 krajów Europy.

Maciej Lasoń dołączył do firmy Unilever w 2018 r. Dołączył do zespołu zarządzającego Unilever Polska. Trzy lata później objął stanowisko dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej w regionie East Europe. Region ten obejmuje m.in. Grecję, Rumunię, Węgry, Czechy i Słowację oraz Polskę. Odpowiadał za:

  • kompleksowe prowadzenie komunikacji korporacyjnej, issue managementu i komunikacji kryzysowej,
  • komunikację wewnętrzną,
  • całość komunikacji z zakresu sustainability.

W nowej roli zakres jego odpowiedzialności zostanie docelowo rozszerzony na 27 krajów Europy – w tym kraje nordyckie, Austrię, Szwajcarię, Grecję, Ukrainę, Węgry. Pozostanie również odpowiedzialny za komunikację w Polsce.

Jako ekspert z ponad 24-letnim doświadczeniem w branży Maciej Lasoń opracowywał i realizował kompleksowe strategie komunikacyjne oraz marketingowe dla marek takich jak Nike czy Coca-Cola. Robił to zarówno po stronie agencji, jak i korporacji.

Utworzenie nowego regionalnego stanowiska jest skutkiem ostatniej reorganizacji w koncernie oraz podziału rynków na kilka kategorii. W ramach tej zmiany Polska została uznana za jeden z sześciu najważniejszych dla firmy rynków w Europie. Pozostałe takie rynki to Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Holandia i Włochy.

Europa się zmienia, a wraz z nią sposób, w jaki komunikują się globalne firmy. Coraz większa integracja oznacza centralizację działań i poszukiwanie synergii na poziomie regionalnym – to kierunek, który obserwujemy od dawna. Nie jest więc zaskoczeniem, że komunikacja koncentruje się w wybranych hubach. Fakt, że to właśnie Polska staje się jednym z nich, to sygnał rosnącego znaczenia naszego rynku na mapie Europy – mówi nowy regionalny dyrektor w Unileverze.

 

Doceniasz naszą pracę?

Postaw kawę redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to


Reklama