Personalia

Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

Członkowie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations na walnym zebraniu członków 4 marca 2023 r. w Warszawie wybrali nowy zarząd i radę nadzorczą. Na czele PSPR stanął Cyprian Maciejewski. Wiceprezeskami zostały Roksana Obuchowska i Żaneta Przybylska. W zarządzie znaleźli się także Renata Poreda i Mykhailo Krasiuk.

Polskie Stowarzyszenie Public Relations to najstarsza organizacja branży PR w Polsce. Niemal trzydziestoletnia historia PSPR to wspaniałe nazwiska, ważne regulacje branżowe. Również setki godzin przepracowanych społecznie przez ludzi, którym zależy na tym, aby PR w Polsce spełniał najwyższe standardy – mówi Cyprian Maciejewski, prezes PSPR.

Dziękuję członkom i członkiniom naszej organizacji za zaufanie. Objęta przeze mnie funkcja to ogromna odpowiedzialność. Za najważniejszy cel kadencji mojego zarządu uważam dalszą integrację członków, organizację merytorycznych, jak i nieformalnych spotkań naszego stowarzyszenia. Na przykład w ramach kontynuacji udanych w ostatnich latach PSPR Days – dodaje.

Cyprian Maciejewski

Pracuje jako PR manager w spółce Innobaltica oraz jako niezależny doradca i szkoleniowiec. Od wielu lat działa w PSPR. W ubiegłej kadencji był wiceprezesem stowarzyszenia. Wcześniej pracował w gdańskim magistracie, był również rzecznikiem prasowym ZU Sp. z o.o. Przez 6 lat był PR managerem w trójmiejskiej agencji Ambermedia.

Na wiceprezeski zarządu PSPR wybrano Roksanę Obuchowską i Żanetę Przybylską

Zależy nam również na rozwoju nagrody Lwy PR. W poprzednich latach laur zdobyli cenieni w branży eksperci. Ich działalność w sferze praktyki i edukacji public relations wyróżnia kreatywność i efektywność działań. Są odważni w doborze narzędzi, a ich rzetelność i etyka zawodowa są godne naśladowania. Tylko działając razem, tworzymy klimat do istotnych, pozytywnych zmian w branży public relations – podkreśla Żaneta Przybylska, wiceprezeska PSPR.

Roksana Obuchowska

Z wykształcenia prawniczka. Od dziewięciu lat w branży public relations, od sześciu specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i executive communications. Wspiera także działania public relations i dba o wizerunek organizacji na rynku polskim. Doświadczenie zawodowe zdobywała głównie w pracy dla międzynarodowych korporacji w branżach FMCG, IT i finansowej.

Obecnie pracuje w zespole odpowiadającym za globalną komunikację Centrum Usług Biznesowych firmy Merck. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W zarządzie stowarzyszenia zajmuje się w szczególności współpracą z otoczeniem międzynarodowym. Z ramienia PSPR jest członkinią Europejskiej Rady Global Alliance for Public Relations and Communication Management.

Żaneta Przybylska

Jest specjalistką PR w Grupie Ciech. Wspiera działania rzecznika prasowego, współprowadzi działania w mediach społecznościwych, planuje i realizuje działania PR spółek Grupy. Wcześniej w Muzeum Polin koordynowała aktywności w mediach akcji społecznych i kulturalnych i m.in. realizację programów telewizyjnych.

W przeszłości odpowiadała również za całość wizerunku partii politycznej Nowoczesna w mediach społecznościowych, wspierała obszar media relations ugrupowania. Jako trenerka wizerunku w mediach tradycyjnych i online współpracowała ze:

  • Stowarzyszeniem Kongres Kobiet,
  • z Fundacją Szkoła Liderów Politycznych,
  • Fundacją im. Lesława A. Pagi.

Pracowała w biurze public relations z rzecznikiem Poczty Polskiej. Była dziennikarką redakcji telewizyjnych, prasowych i radiowych. W zarządzie Polskiego Stowarzyszeniu Public Relations zajmuje się w szczególności kwestiami edukacji, współpracą stowarzyszenia ze środowiskiem akademickim.

W zarządzie znaleźli się również Renata Poreda i Mykhailo Krasiuk

Renata Poreda

Filolog, PR-owiec, pasjonatka wszelkich form komunikacji. Absolwentka podyplomowych studiów w zakresie public relations (UJ) oraz marketingu w sieci (WSE im. ks. J. Tischnera). Ukończyła również program brytyjskiego instytutu „The Chartered Institute of Marketing”, prowadzony w Polsce przez Questus.

Ma ponad 20-letnie doświadczenie w marketingu, public relations, komunikacji, CSR i relacjach z mediami. Od ponad dziewięciu lat związana z branżą automatyki i robotyki. W firmie Astor, której celem jest wprowadzić firmy produkcyjne w świat Przemysłu 4.0 dzięki automatyzacji, robotyzacji i digitalizacji odpowiada za:

  • wizerunek marki,
  • kontakty z mediami,
  • działania public relations.

Rzeczniczka prasowa Związku Pracodawców Forum Automatyki i Robotyki Polskiej – inicjatywy polskich firm związanych z branżą automatyki i robotyki. Jest także redaktor naczelną pisma „Biznes i Produkcja” oraz Biznes i Produkcja Podcast. W PSPR zainicjowała i zorganizowała jedną z edycji PR Regionów.

Mykhailo Krasiuk

Pochodzący z Ukrainy doradca ds. komunikacji z 17-letnim doświadczeniem. Ma na koncie ponad 100 skutecznie zrealizowanych projektów w obszarach public affairs, komunikacji korporacyjnej, marketingowej i politycznej. Od pięciu lat działa w Polsce jako doradca dla firm z branż:

  • spożywczej,
  • przemysłu morskiego,
  • nowych technologii i energii odnawialnej,
  • NGO i samorządów.

Nowa Rada Nadzorcza PSPR

Członkami tego organu zostali:

  • Maria Buszman,
  • Anna Kiryjow-Radzka,
  • Bartosz Milczarczyk,
  • Michał Sobiło,
  • Mateusz Witczyński.

W poprzednim zarządzie PSPR, obok Luizy Jurgiel-Żyły (która piastowała stanowisko prezeski PSPR niezmiennie przez dwie kadencje), zasiadali:

  • Bartosz Milczarczyk (wiceprezes),
  • Cyprian Maciejewski (wiceprezes),
  • Roksana Obuchowska,
  • Żaneta Przybylska.

Radę nadzorczą minionej kadencji stanowili zaś:

  • Maria Buszman (prezes Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie oraz wykładowca),
  • Anna Kiryjow-Radzka (prezes Stowarzyszenia „PRom”),
  • Jan Matysik (prezes zarządu agencji Cumulus PR),
  • Michał Sobiło (właściciel agencji Icon Strategies),
  • Mateusz Witczyński (rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy, doradca).

Władze PSPR wybierane są na dwa lata.

  • 1
Nowe władze PSPR

Nowe władze PSPR



Reklama