Personalia

Łukasz Pytlewski na czele data & tech w GroupM

Wieloletni szef działu badań i analiz w firmie Wavemaker, Łukasz Pytlewski przechodzi do GroupM. Na nowym stanowisku market lead data and tech przejmuje pieczę nad rosnącym obszarem danych i technologii.

Nowe stanowisko w GroupM i obsadzenie w niej kluczowego eksperta grupy w obszarze danych i technologii mają podkreślać rosnące znaczenie tego obszaru w strategii spółki. Łukasz Pytlewski wraz z budowanym obecnie zespołem zajmie się:

  • tworzeniem rozwiązań technologicznych do pomiaru i optymalizacji działań reklamowych,
  • pomiarem aktywności użytkowników w mediach cyfrowych,
  • modelowaniem atrybucji,
  • marketing automation,
  • segmentacją użytkowników,
  • tworzeniem algorytmów do zakupu reklamy programmatic,
  • automatyzacją procesu wizualizacji danych.

Scentralizowany rozwój takiej oferty na poziomie całej grupy ma służyć skuteczniejszemu skalowaniu nowych rozwiązań. Także popularyzowaniu najlepszych praktyk zaczerpniętych tak z GroupM, jak i mediowych spółek grupy: Wavemakera, MediaComu i Mindshare. Ich klienci, w coraz większym stopniu wykorzystujący digital zarówno jako medium reklamowe, jak i kanał dystrybucji, będą mogli skorzystać z doradztwa nowego zespołu w GroupM.

Jednym z pierwszych naszych zadań jest technologiczne i badawcze przygotowanie grupy do rzeczywistości cookieless. W szczególności segmentacja na bazie 1st party data oraz aktywowanie określonych segmentów użytkowników na platformach zakupowych. Będziemy też intensywnie rozwijać usługi zakupu programatycznego, które bez użycia danych 3rd party zapewnią wysoką efektywność inwestycji – zapowiada Łukasz Pytlewski.

Jego team tworzy obecnie dziewięciu specjalistów łączących kompetencje data science, digital technology, web analytics i programowania. Będą oni ściśle współpracowali z Michałem Bogusławem, wieloletnim ekspertem grupy w zakresie technologii pomiarowych digital, pracującym na rzecz Wavemakera i GroupM.

W strukturach GroupM nowy market lead data and tech podlega bezpośrednio Tomaszowi Piątkowskiemu, chief digital oficerowi grupy. Przed przejściem do GroupM Pytlewski pracował przez 9 lat dla Wavemakera (poprzednio MEC), a wcześniej był związany m.in. z MediaComem, Accenture i Onetem.

W Wavemakerze zespół pod jego kierunkiem rozwijał narzędzia analityczne i badawcze, a także systemy pomiarowe dla największych polskich reklamodawców. Pytlewski współtworzył m.in. projekt Precious (fuzja danych zakupowych i telemetrycznych) czy Light TV Viewers. Odpowiadał też za rozwój narzędzi analitycznych w zakresie modelowania sprzedaży oraz modelowania atrybucji, współtworzył hub analityczny dla regionu CEE.

O nowym podziale ról w Wavemakerze po przejściu Łukasza Pytlewskiego do GroupM grupa poinformuje w najbliższych dniach.

  • 1
Łukasz Pytlewski

Łukasz Pytlewski



Reklama