Jiří Brych nowym head of product w firmie Twisto
Stanowisko head of product w Twisto obejmuje Jiří Brych. Ma współtworzyć i realizować strategię przejścia firmy z modelu płatności odroczonych (BNPL) do kompleksowej oferty finansowej. Pokieruje rozwojem produktów oraz ich wdrożeniem na siedem nowych rynków do 2028 r.
Jiří Brych wnosi do Twisto doświadczenie w fintechach, platformach e-commerce oraz systemach ERP i płatniczych.
Do jego celów należą:
- rozwój portfolio produktowego,
- przygotowanie organizacji do ekspansji na siedem nowych rynków w ciągu najbliższych trzech lat,
- wzmocnienie pozycji Twisto jako dostawcy nowoczesnych usług płatniczych w Europie.
– Twisto wie, dokąd zmierza – i to mnie przekonuje. Ma wizję, dane i zespół skupiony na realizacji jasno określonych celów. To już nie start-up w fazie chaosu, ale dojrzała organizacja z ambicjami wykraczającymi poza Czechy. Cieszę się, że mogę być jej częścią – mówi nowy head of product.
Dotychczas Jiří Brych pracował m.in. w takich firmach, jak Slevomat, Asseco Solutions, Edenred i Direct Fidoo. Jest także współzałożycielem start-upu inwestycyjnego InvestBay. W trakcie kariery zajmował się tworzeniem rozwiązań od kart płatniczych i programów lojalnościowych po narzędzia inwestycyjne. Powrót do fintechu traktuje jako powrót do swoich korzeni.
– Fintech i płatności to mój dom. Gdy w Edenred wdrażaliśmy integrację z Apple Pay, razem z Twisto byliśmy jednymi z pierwszych niebankowych graczy, którym się to udało. Dołączając do Twisto, nadal dostrzegam tę samą chęć do wprowadzania innowacji – wskazuje Jiří Brych. – Jednocześnie nie chcę, żeby nowe produkty, nad którymi już zaczęliśmy pracować, powstawały w próżni. Znamy się na technologii, ale nasze miejsce jest bliżej marketingu i sprzedaży, a nie głęboko w kodzie. Interesuje nas to, czego chce rynek, a nie tylko to, co potrafimy zbudować – dodaje.
Nowy etap rozwoju produktów Twisto
– Twisto przechodzi istotną transformację – z firmy BNPL w kompleksowego dostawcę usług finansowych w całej UE. To dla mnie duża odpowiedzialność, ale i konkretna szansa na realny wpływ. A od siebie dodam jeszcze, że fioletowy to mój ulubiony kolor. Dobrze być w zespole, który naprawdę to rozumie – mówi Jiří Brych.
– Jiří ma unikalne połączenie doświadczenia i energii, którego dziś potrzebujemy. Kierował udanymi projektami w fintechu, e-commerce i inwestycjach. Przy tym potrafi łączyć wizję z odpowiedzialnym podejściem – z naciskiem na potrzeby klientów i pracę z danymi. Razem z nim chcemy dalej rozwijać nasze produkty tak, by były nie tylko technologicznie zaawansowane, ale przede wszystkim praktyczne i zrozumiałe. Cieszę się, że w Jiřím znaleźliśmy kogoś, kto myśli strategicznie, działa bezpośrednio i potrafi inspirować zespół – mówi Nemika Menevse, CEO Twisto.
Wiele nowych produktów będzie wdrażanych w pierwszej kolejności na rynku polskim. Jest tak ze względu na strategiczne znaczenie Polski w strategii Twisto, wynikające z połączenia dużej skali z wyjątkową otwartością klientów na innowacje płatnicze. To sprzyjające środowisko, które pozwala szybciej testować nowe koncepcje produktowe i skutecznie wdrażać je na kolejnych rynkach.