Personalia

Jacek Olechowski ponownie prezesem IAA Polska, Jakub Potrzebowski – przewodniczącym rady nadzorczej stowarzyszenia

Członkowie wybranego w czerwcu nowego zarządu IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy zdecydowali, że prezesem na kadencję 2019–2021 będzie Jacek Olechowski. Wybory na przewodniczącego przeprowadziła również rada nadzorcza stowarzyszenia – przez najbliższe dwa lata pozostanie nim Jakub Potrzebowski.

Jacek Olechowski funkcję prezesa zarządu IAA Polska będzie pełnił po raz czwarty (jest wybierany na to stanowisko niezmiennie od 2012 r.). Olechowski jest jednym z pomysłodawców Reklamowego Okrągłego Stołu IAA Polska, a także powstałych na jego podstawie „Rekomendacji dla rynku reklamy na lata 2017-2020”. To właśnie ciągła aktualność przedstawionych w tym dokumencie postulatów była jednym z czynników, które wpłynęły na decyzję zarządu o przedłużeniu kadencji dotychczasowego prezesa stowarzyszenia.

Olechowski jest prywatnym inwestorem działającym na rynku technologii i mediów od 1996 r. To także założyciel i prezes holdingu Mediacap SA (spółka notowana na parkiecie głównym GPW). Osiągnięcia Olechowskiego były niejednokrotnie doceniane zarówno w Polsce, jak i na świecie. W 2005 r. dołączył do grona Young Global Leaders przy Światowym Forum Ekonomicznym w Davos. Jest wiceprezesem zarządu Global Dignity – organizacji pro publico bono założonej przez JE Haakona Księcia Koronnego Norwegii. Od 2017 r. jest też wiceprezesem Polskiej Rady Biznesu.

Wyboru przewodniczącego dokonała także rada nadzorcza. Ta zadecydowała, że pozostanie nim Jakub Potrzebowski, który pełni tę funkcję od czterech lat. Potrzebowski jest partnerem zarządzającym w grupie komunikacyjnej Group One SA. Wcześniej przez wiele lat był prezesem ZenithOptimedia Group. Jako jedyny Polak uczestniczył w spotkaniach międzynarodowego komitetu ZenithOptimedia Worldwide. Jest członkiem Polskiej Rady Biznesu.

Pełen skład nowych władz stowarzyszenia wybranych podczas walnego zgromadzenia członków 11 czerwca 2019 r.:

Skład zarządu IAA Polska na lata 2019–2021

Marketerzy

  • Rafał Jakubowski, dyrektor marketingu w mBank SA
  • Michał Sobolewski, dyrektor marketingu w randze członka zarządu w Play
  • Michał Szaniecki, managing director Seat & Cupra w Volkswagen Group

Media

  • Beata Golubińska, dyrektor zarządzająca w Media Impact (Ringier Axel Springer Polska)
  • Andrzej Karasowski, dyrektor Premium TV (Grupa TVN)
  • Arkadiusz Marszałek, strategy lead w Google Poland

Professional services

  • Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM w Polsce
  • Jacek Olechowski, prezes Mediacap SA
  • Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca w GfK Polonia

Skład rady nadzorczej na lata 2019–2021

  • Małgorzata Rokita, dyrektor marketingu w randze członka zarządu Procter & Gamble
  • Elżbieta Gorajewska, prezes w Nielsen Audience Measurement
  • Stanisław Janowski, prezes zarządu w Telewizji Polsat
  • Igor Kaleński, prezes grupy BBDO w Polsce oraz global e-commerce lead w Molecular BBDO
  • Paweł Kowalewski, prezes agencji Communication Unlimited
  • Marcin Pery, prezes zarządu Gemius SA
  • Jakub Potrzebowski, partner zarządzający w Group One SA

Skład sądu dyscyplinarnego na lata 2019–2021

  • Isabella Krüger-Pawlowski, prezes zarządu w Metro Advertising
  • Sebastian Podrzycki, country manager w Adtoox
  • Jerzy Straszewski, prezes zarządu Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej


Reklama