Intermarché w Polsce z nowym zarządem i dyrektorami
Intermarché w Polsce rozpoczyna 2025 r. z nowym prezesem oraz zmienionym składem zarządu. Dodatkowo powołano nowego dyrektora generalnego oraz dyrektora logistyki. Zmiany te mają na celu dalsze wzmocnienie pozycji Intermarché na rynku detalicznym oraz lepsze dopasowanie oferty do zmieniających się oczekiwań konsumentów w dynamicznym otoczeniu rynkowym. Intermarché należy do Grupy Muszkieterów, której niezmiennie przewodzą prezes Sławomir Czarnecki oraz dyrektor generalny Marc Dherment.
23 grudnia 2024 r. stanowisko prezesa sieci Intermarché w Polsce objął Adrian Podziemski. To właściciel trzech supermarketów Intermarché, dwóch w Piekarach Śląskich oraz w Rudzie Śląskiej. Z Grupą Muszkieterów związany jest od 2012 r. Swój pierwszy sklep Intermarché otworzył w 2013 r. W kolejnych latach w ramach współzarządzania Grupą piastował różne role w obszarach handlu, szkoleń oraz category managementu. W 2023 r. objął misję nadzoru nad działem operacji. Obecnie w funkcji prezesa zarządu zastąpił Macieja Ćwiklińskiego.
– Rok 2025 to czas intensywnych wyzwań, które zamierzamy przekuć w nowe możliwości. Naszym celem jest umocnienie pozycji Intermarché jako lidera rynku detalicznego w Polsce. Będziemy inwestować w innowacyjne rozwiązania technologiczne, rozwijać ofertę oraz kontynuować rozwój sieci – podkreśla Adrian Podziemski, prezes sieci Intermarché.
W swojej nowej roli nadzoruje działalność spółki:
- SCA PR Polska, odpowiedzialnej za strategię handlową Intermarché w Polsce,
- SCA Petrole, zarządzającej dystrybucją paliw na ponad 70 stacjach przy supermarketach sieci.
Pozostałe zmiany w składzie zarządu SCA PR Polska
Pod koniec grudnia 2024 do Adriana Podziemskiego w zarządzie dołączyli:
- Grzegorz Gruca – właściciel sklepów Intermarché w Mławie i Pułtusku,
- Piotr Płażalski – zarządzający sklepem i stacją paliw w Drawsku Pomorskim,
- Paweł Czerwiński – odpowiedzialny za supermarkety i stacje paliw w Ostródzie i Grajewie,
- Dominik Majchrzak – współwłaściciel supermarketu w Gorzowie Wielkopolskim.
Paweł Wardziński nowym dyrektorem generalnym Intermarché w Polsce
15 stycznia 2025 r. funkcję dyrektora generalnego w Intermarché objął Paweł Wardziński. Zastąpił na tym stanowisku Tomasza Waligórskiego. Wardziński to menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży retail. Ma bogate kompetencje w zakresie zarządzania kategoriami, optymalizacji asortymentu i negocjacji handlowych. Pracował m.in. w Grupie Emperia czy Eurocash, głównie w obszarze zakupów, zarządzania cenami i promocjami, oraz category managementu. Jako członek Executive Committee Eurocash Franczyza był współodpowiedzialny za:
- zarządzanie poziomem profitowości partnerów franczyzowych,
- budowanie strategii sieci Delikatesy Centrum.
Jego misją będzie:
- dalsze umacnianie modelu ekonomicznego sklepów Intermarché,
- rozwój sieci sprzedaży w kierunku wieloformatowości i wielokanałowości,
- realizacja strategii ekspansji,
- umacnianie relacji z partnerami handlowymi, szczególnie w kontekście budowy wizerunku i pozycji marki Intermarché na polskim rynku.
Wraz z Adrianem Podziemskim, prezesem sieci, Paweł Wardziński będzie wspólnie kierować organizacją, realizując model biznesowy Grupy Muszkieterów, oparty na tandemie przedsiębiorcy i menedżera. Taka struktura zapewnia bliską współpracę między właścicielami sklepów a pracownikami centrali. Podziemski wnosi doświadczenie praktyczne jako właściciel trzech supermarketów Intermarché. Z kolei Wardziński zapewnia wiedzę korporacyjną. Ma to pozwolić na efektywne łączenie kompetencji i realizację wspólnych celów biznesowych.
Wojciech Błaszczyk dyrektorem logistyki
2 stycznia 2025 r. stanowisko dyrektora logistyki w Intermarché objął Wojciech Błaszczyk. Ma niemal 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Zdobywał je m.in. w branży retail food w ramach pracy dla sieci Piotr i Paweł, a później Spar. Jego priorytetem będzie optymalizacja procesów logistycznych, obejmująca zwiększenie efektywności łańcucha dostaw. Efektem ma być lepsza dostępność produktów w sklepach oraz wyższa jakość obsługi klienta.
- 2