Inga Songin obejmuje strategiczne stanowisko dla regionu Europy Wschodniej w firmie Reckitt
Od stycznia 2025 r. Inga Songin pełni funkcję regional marketing director & board of directors member Eastern Europe w firmie Reckitt. W nowej roli będzie odpowiedzialna za wszystkie działania marketingowe wzmacniające pozycję marek przedsiębiorstwa w kategoriach: self-care, intimate wellness, houshold care i germ protection.
W firmie Reckitt Inga Songin pracuje od maja 2020 r. Pod jej kierownictwem region PLEE (Polska i Europa Wschodnia) osiągnął wyraźny wzrost wskaźników biznesowych i marketingowych. Marki takie jak Durex, Strepsils, czy Nurofen zwiększyły rozpoznawalność i obecność na rynku. Z kolei realizowane projekty marketingowe doceniono nagrodami branżowymi: Cannes Lion, Effie, KTR oraz Złotymi Spinaczami.
Inga Songin ma 20-letnie doświadczenie w biznesie, w tym w marketingu i rozwoju kategorii w czołowych międzynarodowych korporacjach. Przed dołączeniem do Reckitt zajmowała stanowiska kierownicze w firmach:
- Danone, gdzie jako regional marketing director odpowiadała za portfolio marek Żywiec Zdrój, Activia, Actimel, Danio, Danonki, Alpro,
- Nivea,
- Kimberly-Clark (Velvet, Huggies),
- Unilever.
– (…) Kluczowym elementem mojej pracy będzie:
- wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań marketingowych,
- wzmacnianie relacji z partnerami biznesowymi,
- dostosowywanie portfolio do zmieniających się potrzeb konsumentów.
Razem z zespołem będziemy dążyć do realizacji ambitnych celów, które przyniosą wartość dodaną zarówno naszym klientom, jak i firmie – mówi nowa regionalna dyrektor marketingu.
Inga Songin jest absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, podyplomowych studiów z zakresu strategii sprzedaży i marketingu usług oraz programu CEDEP. Działa w branży jako jurorka konkursów:
- Effie Polska, Effie Europe i Effie Global (gdzie pełniła funkcję przewodniczącej jury),
- KTR,
- Mixx Awards,
- „Dyrektor Marketingu Roku”.
Jest również prelegentką licznych konferencji branżowych. W 2022 r. otrzymała tytuł Dyrektora Marketingu Roku, a w 2023 r. wyróżniono ją mianem Osobowości Roku.