Igor Kaleński nie będzie CEO Molecular Wordwide - Marketing przy Kawie

Personalia

Igor Kaleński odchodzi ze stanowiska CEO & global e-commerce lead. Molecular Worldwide zintegrowany z Omnicom Commerce Europe

Założyciel Molecular Worldwide, który rozwinął agencję i umocował w ramach globalnych struktur, kończy swoją misję. Po ośmiu latach odchodzi ze stanowiska CEO i global e-commerce lead. Podkreśla, że dzięki technologii, automatyzacji i niezwykle skalowalnemu modelowi biznesowemu Molecular ma dziś prognozy wielokrotnego zwiększenia biznesu w ciągu pięciu lat.

Igor Kaleński jest założycielem Molecular Worldwide. W 2016 r. przejął i zrestrukturyzował BBDO Warszawa, która pod jego kierownictwem odnotowała ponaddwukrotny wzrost dochodów. W 2022 r. agencja osiągnęła najlepsze finansowe rezultaty w swojej 30-letniej historii. Molecular założony w 2017 r. stał się globalnym hubem e-commerce sieci BBDO. Cztery lata później uznano go za najbardziej innowacyjną firmę e-commerce w holdingu. Stał się częścią Transact Omnicom Commerce Group.

W 2023 r. Molecular został laureatem konkursu Digital Excellence Awards w kategorii Disruptive Technology za stworzenie technologii e-commerce – Digital Shelf Management Platform. Agencja specjalizuje się w rozwoju e-retail. Prowadzi projekty dla największych światowych marek na platformach sprzedażowych takich jak Amazon, Walmart i JD.com.

Pod koniec ub.r. Igor Kaleński, członek zarządu IAA Polska, dołączył do Global Sustainability Council IAA. Jest także arbitrem Komisji Etyki Reklamy, ekspertem ThinkTank, członkiem Rady Fundacji Res Publika i Rady Biznesu Uniwersytetu Warszawskiego.

John Wren w styczniu 2024 r. ogłosił: „Przekształcamy Omnicom z firmy reklamowej i marketingowej w firmę marketingowo-sprzedażową”. Omnicom przejął Flywheel, który stał się częścią Omnicom Commerce, w wyniku czego cała grupa przechodzi reorganizację. Agencje: Molecular, Tracy Locke, TPN, Haygarth, Pod Staffing i Flywheel będą zarządzane przez nowy, scentralizowany zespół Omnicom Commerce. W Europie rolę koordynatora biznesu regionalnego będzie pełnić Haygarth Group. Podlegać jej będą wszystkie pozostałe agencje.



Reklama