Personalia

Grupa OMD rozwija obszar data science

Do agencji badawczej Annalect (Grupa OMD), której liderką jest Alicja Miklaszewska-Kowalczuk, dołączyły dwie ekspertki: Agata Charzyńska i Natalia Makuła. W zespole utworzono także nowe stanowisko lead of data science. Objęła je Marta Jasiewicz-Badowska. Kluczowym zadaniem rozbudowanego zespołu Annalect jest rozszerzenie wachlarza realizowanych projektów badawczych w obszarze analitycznym. Także wdrożenie nowoczesnych algorytmów służących do oceny efektywności kampanii mediowych.

Wzmocnienie obszaru data science jest odpowiedzią Grupy OMD na zmieniające się potrzeby marek. Zadaniem zespołu Annalect jest dostarczanie klientom komplementarnego wsparcia w zakresie:

  • analizy danych,
  • technologii ich przetwarzania,
  • strategii rozwoju produktów i usług.

W swoich realizacjach agencja wykorzystuje klasyczne i zaawansowane metody badawcze i analityczne. Szczególnie uwzględnia przy tym modelowanie matematyczne za pomocą statystyki bayesowskiej. W codziennej pracy używa technik uczenia maszynowego z nadzorem i bez nadzoru. Posługuje się narzędziami business intelligence, by uzyskaną wiedzę o procesie przekazać w lekkiej i zrozumiałej formie.

Skuteczne dotarcie do konsumenta, zdobycie jego uwagi oraz dostarczanie usług i produktów, które spełnią jego oczekiwania – to kluczowe wyzwania współczesnych marketerów. Niesie to z sobą oczywisty wzrost zapotrzebowania na działania z obszaru analityki danych. Koncentracja na udoskonalaniu oferty badawczo-analitycznej oraz wdrożenie nowoczesnych rozwiązań oraz zaawansowanych algorytmów pozwoli nam jeszcze szybciej reagować na potrzeby naszych klientów. Co za tym idzie, podniesie skuteczność i precyzyjność w dotarciu do konsumentów – komentuje Alicja Miklaszewska-Kowalczuk, managing director w Annalect.

Nowe osoby w obszarze data science Grupy OMD

Marta Jasiewicz-Badowska, lead data scientist. Absolwentka matematyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Doświadczenie w zakresie analityki nabywała jako commercial analyses manager w koncernie farmaceutycznym Apotex Inc. oraz w Aurovitas Pharma Polska na stanowisku data science manager. Prelegentka na wielu sektorowych konferencjach. Najważniejsze z nich to:

  • The 6th Workshop Advanced Analytics And Data Science,
  • Qlik Analytics Tour,
  • SAS dla Administratorów i Praktyków – Klasyczny Credit Scoring w Nieklasycznych Zastosowaniach,
  • IX Field Force & Sales Excellence for Pharma.

W Annalect zajmuje się współpracą z kluczowymi klientami agencji. Odpowiada też za opracowanie i implementację innowacyjnych rozwiązań analitycznych na potrzeby wszystkich obsługiwanych marek.

Dr Agata Charzyńska, data science manager. Absolwentka matematyki oraz dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. W 2018 r. ukończyła studia doktoranckie w Instytucie Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk, otrzymując tytuł doktora nauk matematycznych. Ekspertka w dziedzinie statystyki. Przed dołączeniem do Annalect pracowała jako statystyk w Instytucie Biologii Doświadczalnej PAN, Instytucie Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej PAN oraz w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego. Odpowiada za obsługę projektów z zakresu analityki predykcyjnej oraz consulting w obszarze CRM.

Natalia Makuła, data science manager. Absolwentka matematyki na Uniwersytecie Warszawskim. Specjalizuje się w statystycznej analizie danych. Karierę rozpoczynała w sektorze bankowym jako specjalista w departamencie ryzyka Banku Millennium w Zespole Modelowania Ryzyka. W Annalect czuwa nad projektami z obszaru MMM oraz rozwojem narzędzi w obszarze atrybucji zarówno digitalowej, jak i omnichannelowej.

Do OMD Group w Polsce należą:

  • OMD. Specjalizuje się w omnichannelowych strategiach komunikacyjnych oraz innowacyjnym wykorzystaniu mediów digital.
  • Resolution. Agencja performance. Wspiera rozwój biznesu klientów dzięki efektywnemu zarządzaniu kanałami online, realizacji KPI sprzedażowych i leadowych, optymalizacji stron docelowych oraz pogłębionej analityce.
  • Fuse. Jednostka specjalizująca się w opracowywaniu i realizacji specjalnych projektów marketingowych. Oferuje działania z obszarów: branded content, event, partnership, sponsoring, influencer marketing oraz gaming i e-sport.
  • Tribal Media. Łączy kompetencje agencji reklamowej z mediowym zapleczem Grupy OMD. Oferuje kompleksowe usługi marketingowe: od brandingu i kreacji audiowizualnej po projektowanie serwisów internetowych i aplikacji.
  • Annalect. Jednostka analityczno-badawcza wyspecjalizowana w obszarze data science. Zapewnia komplementarne wsparcie w zakresie analizy danych, technologii ich przetwarzania oraz consultingu analitycznego.
  • 4
Marta Jasiewicz data science Annalect

Marta Jasiewicz-Badowska – lead data scientist w Annalect (OMD Group)

Agata Charzyńska data science Annalect

dr Agata Charzyńska – data science manager

Natalia Makuła data science Annalect

Natalia Makuła – data science manager

Alicja Miklaszewska data science Annalect

Alicja Miklaszewska-Kowalczuk – managing director, Annalect



Reklama