Grupa Blix z nowym business development directorem. Do zespołu dołączył Mateusz Dąbrowski
Nowym business development directorem w Grupie Blix z branży aplikacji zakupowych i reklamy natywnej został Mateusz Dąbrowski. Będzie odpowiadał za całościową strategię sprzedażową firmy.
Na objętym stanowisku Mateusz Dąbrowski ma m.in.:
- rozwinąć nowe kanały,
- pozyskać strategiczne partnerstwa,
- zaimplementować nowoczesne technologie i narzędzia.
Zarząd spółki zakłada, że Dąbrowski stworzy dobrze zmotywowany zespół, który osiągnie ambitne cele przychodowe. Z kolei on sam zapowiada, że w pierwszym roku nie tylko spełni oczekiwania zarządu, ale też je przewyższy. W długofalowej perspektywie będzie zmierzał do przekroczenia 100 mln zł przychodu spółki.
Jak twierdzi sam Mateusz Dąbrowski, najbardziej adekwatne w obecnej roli jest jego 6-letnie doświadczenie w budowaniu sprzedaży w ramach RTB House. Współpracował z ponad 80% graczy branży e-commerce w Polsce. Przełożyło się to na ponaddwukrotny wzrost skali działalności w podanym okresie. Przed RTB House pracował w Marsie, Nielsenie i Jerónimo Martins.
Na nowym stanowisku jego główne zadania obejmują:
- zarządzanie i skalowanie wszystkich działów sprzedaży (FMCG, retail i agency),
- rozwijanie długoterminowych relacji z kluczowymi klientami,
- budowanie i umacnianie partnerstw strategicznych.
Będzie także nadzorował procesy sprzedażowe, wdrażając innowacyjne rozwiązania i ekspansję oferty Grupy Blix w segmencie retail media. Ma zbudować jej pozycję jako kluczowego partnera dla marek i sieci handlowych, szczególnie w kontekście dynamicznie rosnącego rynku digitalizacji sprzedaży detalicznej.
– W krótkoterminowej perspektywie Mateusz ma wzmocnić relacje z naszymi kluczowymi klientami i zwiększyć zaangażowanie głównych partnerów biznesowych w obszarze mobile marketingu i retail media. Natomiast jego długoterminowym celem będzie rozszerzenie naszych działań poprzez rozwój nowych kanałów sprzedaży i strategicznych partnerstw. Nasz nowy business development director zajmie się też implementacją nowoczesnych technologii i narzędzi wspierających sprzedaż. Oczekujemy również, że stworzy dynamiczny i dobrze zmotywowany zespół, który osiągnie ambitne cele przychodowe – wylicza dr Krzysztof Łuczak, wiceprezes zarządu Grupy Blix.
W pierwszej kolejności Dąbrowski ma rozpracować dotychczasowe czynniki sukcesu. Następnie zamierza zaprosić do współpracy te firmy, które jeszcze nie miały okazji wypróbować rozwiązań Grupy Blix. W długofalowej perspektywie będzie zmierzał do przekroczenia 100 mln zł przychodu spółki.
– Moje metody pracy stanowią istotny element know-how, który wnoszę do Blixa. Dlatego nie mogę ujawniać szczegółowych rozwiązań. Mogę jednak zapewnić, że będę koncentrować się na skuteczności, optymalizacji procesów oraz długoterminowej wartości dodanej dla Grupy – podsumowuje Mateusz Dąbrowski.