Byli managerowie marketingu i produktu Poczty Polskiej uruchamiają studio Metascope Creative
Maciej Pichlak i Joanna Dmochowska odchodzą z Poczty Polskiej i przejmują stery w Diverger Polska, uruchamiając studio contentowe Metascope Creative.
Maciej Pichlak to dotychczasowy dyrektor marketingu (CMO) Poczty Polskiej. Joanna Dmochowska jest dyrektorką Biura Rozwoju Produktu. Obydwoje odejdą z Poczty Polskiej 30 czerwca 2025 r. Od 1 lipca 2025 r. obejmą nowe stanowiska w zarządzie Diverger Polska Sp. z o.o.:
- Maciej Pichlak zostanie prezesem zarządu i dyrektorem zarządzającym Metascope Creative,
- Joanna Dmochowska obejmie funkcję członka zarządu i chief growth officer.
Pichlak ma blisko 20-letnie doświadczenie w obszarze marketingu strategicznego. Wcześniej pełnił rolę szefa marketingu m.in. w Nest Banku i firmie Semilac. Zajmował też stanowiska menedżerskie w działach marketingu Carlsberga, Lotte Wedel, Unilever i Danone.
Joanna Dmochowska z sukcesami zarządzała markami konsumenckimi w Carlsberg Polska, odpowiadając m.in. za rozwój marek Somersby oraz Harnaś. W Poczcie Polskiej nadzorowała wdrażanie nowych produktów oraz transformację oferty produktowej.
– Dziękujemy zarządowi Poczty Polskiej za możliwość udziału w największym projekcie transformacji w historii spółki – mówi Maciej Pichlak. – To projekt pełen wyzwań, który pokazuje, jak skomplikowana i długotrwała jest zmiana w dużych organizacjach. Czujemy, że dziś czas na marketing, który wreszcie korzysta z możliwości, jakie daje technologia AI. Nie tylko dla atencji – ale dla skuteczności. AI zmieniło zasady gry. Produkcja treści radykalnie się demokratyzuje. Chcemy być siłą napędową tej zmiany – tam, gdzie strategia i kreacja spotyka się z technologią i realnym działaniem – dodaje.
Metascope Creative to nowe studio produkcji contentu dla marek
Proponuje model produkcji treści audio, foto i wideo oparty na zaawansowanej technologii AI, cyfrowych klonach aktorów oraz silnikach typu Unreal Engine. Chodzi o jakość, która dotąd była zarezerwowana dla kampanii z hollywodzkimi budżetami – ale dostępna szybciej, precyzyjniej i w wielu wersjach.
– Nie interesuje nas chwalenie się, że „to pierwsza reklama w Polsce stworzona z pomocą AI”. Dla nas to tak naturalny etap rozwoju, jak kiedyś przejście z taśmy filmowej na kamerę cyfrową. Narzędzia się zmieniają – ale cel pozostaje ten sam: content, który naprawdę działa. Prototypuj szybko, testuj i optymalizuj – to nasza codzienność. Metascope powstało z realnej frustracji i potrzeby: by wreszcie tworzyć marketing w rytmie, w jakim naprawdę działa rynek – mówi Joanna Dmochowska, chief growth officer Metascope Creative.
Metascope Creative należy do Diverger Polska. Jest to założona w 2009 r. firma doradcza, specjalizująca się w marketingu strategicznym. W 2015 r., równolegle do doradztwa, rozpoczęła działalność pod marką Metascope Music, współpracując z wytwórniami Universal Music, Sony Music Entertainment i Warner Music.