Personalia

Agnieszka Sora prezeską zarządu IAA Polska na kadencję 2021–2023

22 września 2021 r. członkowie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy na walnym zebraniu sprawozdawczo-wyborczym wyłonili nowe władze stowarzyszenia na lata 2021–2023. Wybrany został zarząd, rada nadzorcza i sąd dyscyplinarny. Nowym prezesem zarządu została Agnieszka Sora, regional consulting lead NCE GfK.

W branży marketingowej i badawczej jest obecna od trzydziestu lat. Ma doświadczenie w marketingu, badaniach rynku, zarządzaniu oraz konsultingu. W latach 1993–1996 odnosiła marketingowe sukcesy, pracując w Nestle Polska. Była odpowiedzialna za wprowadzenie na polski rynek takich marek, jak Nescafe i Nesquik oraz serwisu konsumenckiego Nestle/Winiary.

Przez ostatnie 25 lat pełniła funkcję dyrektor zarządzającej i commercial director GfK Polonia. W latach 2014–2016 była subregional managerem Eastern Europe w Grupie GfK. W czerwcu 2021 r. podjęła się nowej regionalnej roli w Europie Północno-Centralnej w GfK – regional consulting lead NCE.

Absolwentka ekonomii na wydziale HZ SGH w Warszawie. Od czterech lat członkini zarządu IAA Polska, w latach 2017 – luty 2021 prezes OFBOR. Wielokrotnie członkini jury Effie, prelegentka licznych konferencji, obecnie mentor w ramach Fundacji Liderek Biznesu oraz Wise & Young.

W składzie nowo wybranego zarządu IAA Polska znaleźli się:

z kurii marketerów:

  • Dorota N. Haller, dyrektorka marketingu, komunikacji i e-commerce, CMO w Huawei CBG Polska,
  • Rafał Jakubowski, dyrektor marketingu, mBank,
  • Michał Sobolewski, doradca prezesa, Polkomtel,

z kurii mediów:

  • Magdalena Kotlarczyk, country director, Google Poland,
  • Jovan Protić, COO Ringier Axel Springer Polska, Ringier Axel Springer Media,
  • Dorota Żurkowska-Bytner, członkini zarządu, TVN Grupa Discovery,

z kurii professional services:

  • Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM,
  • Igor Kaleński, prezes Grupy BBDO w Polsce oraz global e-commerce lead, Molecular BBDO,
  • Agnieszka Sora, regional consulting lead, NCE GfK.

Do rady nadzorczej IAA Polska wybrani zostali:

  • Ewelina Czuba, dyrektor biura reklamy TVP,
  • Rafał Gontarz, menedżer zespołu komunikacji marketingowej UPC Polska,
  • Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat,
  • Paweł Kowalewski, vice president IAA Global/prezes zarządu Communication Unlimited,
  • Jacek Olechowski, founder & CEO Mediacap,
  • Jakub Potrzebowski, founding partner Group One,
  • Małgorzata Rokita, CMO P&G,
  • Agata Szeliga-Staszkiewicz, head of agency partnerships, Facebook CEE & Russia,
  • Donata Wolińska, CMO, L’Oreal Poland Baltic Hub.

Sąd dyscyplinarny IAA Polska w najbliższej kadencji tworzyć będą:

  • Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu, Payback,
  • Isabella Krüger-Pawlowski, prezes zarządu, Metro Advertising,
  • Jerzy Straszewski, prezes zarządu, Pike.
  • 1
Agnieszka Sora

Agnieszka Sora



Reklama